panasonic plasma viera TH-50PY700F

Hallo,mijn plasma tv start soms niet meer goed op.
iemand tips,ik ga hem morgen is opengooien eerste verdachte bolle elcos.

maartenbakker

Golden Member

Gebruikt Panasonic eigenlijk geen Panasonic elco's? En als ze die wel gebruiken zeker niet uit de FC/FM/FK serie :9

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Hadden wij het via de mail niet ergens over ;)..

ik ben panasonic FM/FC/FK alleen nog maar tegengekomen in industrieel spul (plc voedingen ect) waar ze eingelijk altijd nog heel waren.

in die pana's zitten ook goedkopere elko's ipv de high spec's FM/FM/FC reeks
.

zet de fohn eens op de voeding...als ie dan start zijn het de elko's.
of indien voor hande meet de ESR van de secundaire elko's.

martin

bjokal

Golden Member

Voor de grap even een voeding van het kleinere broertje gepakt, de TH42PY700F.
Daar zitten elco's op van Nippon Chemi-con ,voornamelijk de KZE series en van panasonic een aantal uit de HC reeks.
De Panasonic elco's zitten eigenlijk alleen secundair en alleen de grotere capaciteiten

"Of all the things I've lost I miss my mind the most"

Hallo,ik deze plasma tv nog altijd,speelt nog altijd perfect.Maar is plasma,ik heb momenteel 2 plasma tv s in huis in de kleder,ik heb in de living 2 lcd tvs 1smart tv en 1 gewone lcd,dan heb ik in keuken nog een kleine lcd opgehangen,maar mijn vraag was nu gebruikt plasma meer energie/stroom,mijn broer heeft in zijn huis pas een nieuwe led tv gekocht,is het aan te raden plasma tv mischien voort te verkopen,wat denken jullie daar over.Ik was mischien ook van plan een oled tv te kopen had zo 1 zien spelen en vond het beeld echt goed zwarte kleur was echt zwart en beeld zeer goed.In oled word elke pixel apart aangestuurd,of die Qled is dat goed met quantum dot heb nog nooit ziern spelen,heeft iemand hier ervaring mee en wat is dit juist qauntum dot.Ik heb ook nog 2 middelmate lcd tvs in de 2 slaapkamers staan.Oled is da nog prijzig of gaan die prijzen zakken in de toekomst.Ik had ook iets gehoord van 4k en 8k hoe zit dat juist.

[Bericht gewijzigd door JimA op zaterdag 2 december 2017 01:30:49 (11%)

maartenbakker

Golden Member

QLED is op dit moment gewoon LCD met een beetje betere backlight, dus alleen een verbetering ten opzichte van LCD met normale LED-backlight. Als je het geld hebt en je bent gewend om plasma te kijken, is OLED de beste opvolger.

Overigens verschilt het verbruik per merk en type plasma. Ik heb de indruk dat de laatste generaties LG zuiniger waren dan Panasonic of Samsung. Ook zijn de laatste generaties plasma zuiniger dan de eerste generaties LCD. Maar moderne LCD met LED-backlight is wel bijna altijd zuiniger dan plasma.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
RAAF12

Golden Member

Quantum dot, ook wel QLED, QD en SUHD genoemd is een uitbreiding aan het LCD display. Er zit een extra laag/filter met nanokristallen die aan het paneel (voor het backlight) worden toegevoegd. Deze wat duurdere types hebben vaak ook een moth eye coating die het scherm minder spiegelend maakt.

heeft iemand hier ervaring mee en wat is dit juist qauntum dot

yep, met een 2016 SUHD model van Samsung, de KS8000 die bevalt mij goed. https://www.rtings.com/tv/reviews
Voor de technische opbouw van een scherm met quantum dots kan je even Googlen. Er zijn ook uitgebreide patent beschrijvingen te vinden.

lcd is zeker zuiniger als een plasma, 300W doet zo'n oude plasma vlot, een lcd doet geen 100W meer, 42 inch met led backlight zit richting 70W..

waar rook was, werkt nu iets niet meer
maartenbakker

Golden Member

Een oude plasma. Er zijn er ook wel die 400 doen, trouwens altijd opgegeven bij volledig wit beeld, dat kan zomaar de helft schelen. De laatste generatie zat soms fors lager, dus bij twijfel altijd even op het toestel kijken.

@testman: aan de hand van beeldinhoud dimmen van LCD-backlight is nog steeds niet heel gebruikelijk. Alleen bij full-LED wel.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op zaterdag 2 december 2017 14:49:07 (22%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

dat geldt voor lcd hetzelfde, het leeuwendeel van het opgenomen vermogen is de achtergrondverlichting.

edit: bij lcd zet je de backlight gewoon lager, wat constant minder verbruik oplevert. plasma gaat de weg van de crt in, end of life..

[Bericht gewijzigd door testman op zaterdag 2 december 2017 16:36:14 (41%)

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Ok iedereen bedankt voor de info.

Hallo,heb deze tv nog altijd,heb nu wel lcd in huis staan en microled,deze tv staat in mijn kelder,af en toe kijk ik daar tv,heeft altijd goed gespeeld,maar geeft op sommige zenders slecht beeld.En op andere zenders is het ok,lijkt geen antenne probleem te zijn,alle hulp is welkom,had deze tv ook als eens te koop gezet,op tweedehands site,maar niet meer veel reactie.Kan ik ook begrijpen is al ouder en meer verbruik,heb deze in den tijd wel wat betaald.Hij is nog wel in zeer goede staat voor de rest.