meerdere topics

@Sine

Ik zag dat u mijn laatste topic had gesloten omdat ik in meerdere topics over hetzelfde vroeg.

Nu klopt het dat ik de meeste dingen voor mijn boot aan het maken ben maar dacht ik dat al deze afgeleide vragen bij hun respectievelijke rubrieken hoorde.

zo was mijn allereerst vraag over hoogvermogen schakelen puur gericht op het aan en afschakelen van accu's, met een totaal amperage van 150A.
Het leek mij dat dit thuishoorde in "hoog vermogen"

de vraag over multiple schakelaars om vanuit 1 bron te kunnen kiezen baar de stroom heengaat.
Daar ik dit voor meerdere doelen wou gebruiken, en het principe vrij algemeen was, dacht ik dat dit thuis hoorde in " algemene electronica"

De BLDC controller is een substantieel deel van mijn project, vandaar bij ontwikkeling.

MOSFET, was aan het lezen studeren op mosfets en las tegenstrijdige berichten, dus ik dacht vraag dat gewoon, leek me vrij algemeen--> "algemene electronica"
(daar die nu gesloten is en ik ook daar tegenstrijdige berichten heb, weet ik het nog niet)

Ik zag mij "project" dan ook als vele sub projectjes, Batterijen/lipo, laders, stappenmotors met aansturing, videobeelden, dieptemeter/sonar, avr/pic progameren, div sensoren en meters, GPS, GSM, RFID, hw encrytie, cruise controll, stroom verdeling, zonnec collectoren, en waar ik nog niet aan gedacht heb maar gaandeweg achter kom.

Ik was dan ook van plan de resultaten (pos/neg) hier te delen ter lering en vermaak.

Ik begrijp hieruit dat mijn keuze's fout zijn geweest.
kunt u mij dan vertellen wat ik wel had moeten doen?
en, indien dit alles onder 1 topic moet vallen, de topics juist plaatsen?
of, indien ik de bedoeling van dit forum fout heb begrepen, waar ik dan heen zou kunnen met mijn vragen?

mijn excuses voor het foute plaatsen.

Mvg
Henk

klein is fijn

Moderator

Voor projecten die meerdere dingen omvatten is er een sectie Ontwikkeling. Zoals de omschrijving ook zegt: "De ontwikkeling van elektronicaprojecten staat hier centraal"

Dat maakt het voor ons ook wat makkelijker, gezien we dan een totaalplaatje krijgen ipv losse puzzelstukjes.

Ok, snap het

zou je dan mijn vraag over de BLDC motor kunnen hernoemen naar elektrische sloep, en de andere topics daarheen kunnen plaatsen?

of moet ik een nieuw topic maken (elektrische sloep) en daarvandaan verder gaan?

mvg
henk

klein is fijn

Moderator

Ondertussen is het makkelijker geworden om een nieuw topic aan te maken waarin je kort en bondig uitlegt wat het project is, en in stappen met welke problemen je zit.