Besten, ik ben bezig aan myn 1e lijnvolger-projectje
alles loopt aardig tot nu.
ik werk met de PIC 16F877A
en het is uiteraard de bedoeling 2 mototren (lego, 9v & 600mA) aan te sturen.
ik wil met de Si4410BDY (N-channel mosfet) en de CHM9435AJPT (P-channel mosfet) werken simpelweg omdat ik deze liggen heb.
Een expert ben ik niet maar beschik over een kleine basiskennis in electronica en denk de werking van een H brug te begrijpen.
nu was myn vraag:
is er een mogelijkheid een H brug aansturen met 1 pwm signaal, of heb je er echt 2 nodig, voor links en rechts?
M.v.g
pros
Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)
Voor het links/rechts aansturen van een motor heb je hebt twee signalen nodig, maar slechts één ervan hoeft een PWM-signaal te zijn. Hier wat voorbeelden.
Het aantal signalen speelt geen rol. ik geloof nog een Pin of 6 over te hebben. maar het gaat vooral om die PWM-signalen, op myn µC heb ik er maar 2 en ik heb 2 motoren.
dus dit is mogenlijk ?
hoe moet ik deze dan naar mijn H brug brengen ?
en hoe moeten deze andere (digitale) signalen dan aangesloten worden ?
alvast bedankt.
pros
Heb je naar de voorbeelden bekeken, die ik opgaf?
In het kort komt het er op neer, dat je de gewenste P-FET van de H-brug permanent open stuurt (met een logisch signaal) en de N-FET aanstuurt met het PWM-signaal. Dat heeft het bijkomend voordeel, dat de P-FET geen schakelverliezen veroorzaakt.
Arjan Swets
cnc filmpjes op Http://www.arjan-swets.com
Op 27 februari 2011 18:57:31 schreef pros:
Voor het links/rechts aansturen van een motor heb je hebt twee signalen nodig, maar slechts één ervan hoeft een PWM-signaal te zijn. Hier wat voorbeelden.
link werkt niet?
edit: oke dubbel dat de link niet werkt...
pros
Potverhierenginder! Het moet deze link zijn