beste forum leden
mijn miele w756 wasmachine heeft van het een op het andere moment
problemen gekregen.
alles werkt ook de pomp maar hij centrifugeert niet meer.
werkt zijn hele programma af alleen het stukje waar hij moet centrifugeren slaat hij over hij pompt laat de trommel een paar keer langzaam links en recht draaien om het wasgoed te verdelen maar gaat dan niet centrifugeren klok loopt gewoon door.
een indicatie is dat als ik het filter verwijder er toch wel wat meer water uit komt lopen dan anders .
filter is schoon , pomp is los , slang naar trommel is schoon , en pomp afvoerslang lijkt ook schoon ik kan er met een soort trekveer een halve meter in komen.
koolborstels nog niet nagekeken (als hij wast draaid motor goed)
of zijn het aparte borstels / motor voor het centrifugeren ?

wat te doen ? wie o wie
alvast bedankt

check of de pressostaat slang verstopt is , en soms zit er een verstopping in de dikke slang naar de trommel toe in de vorm van gordijnhaken oid die icm pluizen een filter vormen die het water niet ver zat laat zakken waardoor de trommel niet gaat centrifugeren . iig heeft het te maken met te hoog waterniveau waar de pressostaat aangeeft dat het waterniveau te hoog is.

een keer wassen zonder was op 90 graden kan ook al helpen.

Condensator van 47 uf vervangen op de stuurprint in de deur. Dit is een klein blauw liggend condensatortje vlakbij het koelblok.

Hij draait wel normaal(met schokken soms) maar hoogtoerig werkt hij dan niet meer goed.

Ik weet niet ofdat de 756 een apparte zwiermotor heeft( in hetzelfde lichaam als de wasmotor) in dat geval de koolborstels nakijken.
Bob.

Allereerst koolborstels controleren.

Gr Ronald

goede morgen
beste mede forum leden.
ik ga zo weer eens de keuken in om te kijken naar het machien:)
bedankt alvast voor de aangedragen iedeeen.
gisternacht !! nog het een en ander geprobeerd water wat in het filterhuis zat weer weg laten lopen en poosje gewacht.
daarna machine op centrifugeer stand gezet en toen heeft hij even kort gecentrifugeerd.
maar stopte weer en er zat weer water in het filterhuis.
dus hij denkt dat er /of er zit nog water in de kuip want in de trommel zie ik niks staan.
zal zo eerst de slang naar de prestoraat na kijken
en de afvoerslang.
zijn er nog bepaalde dingen waarik op moet letten als ik
de service deur open maak ?

vriendelijke groet
jan

Centrifugeren: kans op borstels is klein, hij wast nl wel.
Snelle test: Zet hem op de centrifuge stand en geef eens een paar tikken met de achterkant van een schroevendraaier op het gedeelte waar de borstels zitten, gaat hij dan draaien of vonken dan zijn het zeker de borstels. Borstels moeten bij voorkeur niet korter zijn dan 1,5 cm.
De machine heeft een normale Miele motor met tacho spoel.
Geen reactie: pak een haar fohn en maak de electronica module (beige/wite kunstof module )eens warm. Gaat hij dan wel centrifugeren dan zijn het de elco's, deze zijn dan temperatuur gevoelig geworden.
Vervang dan niet alleen de éne elco van 47uf maar vervang ze allemaal ( stuk of 5 ) kost je minder dan 10 € aan materiaal.

Op moet letten: Ja, een groot gedeelte van de kabels voert 230V.
Blijf uit de buurt van de snaar en de draaiende trommel.
Dus pas op....

beste harry
kun je me vertellen waar de module zit
en of ik via de service deur
de module en de koolborstels kan bereiken.
of dat de koolborstels via de achterzijde benaders moeten worden.
vriendelijke groet
jan

Ik denk dat het module ergens rechts voor zit.
Beige/wit ding van denk ik 20 bij 6 cm
Borstels kun je volgens mij dan ook bij.
De service deur is de volledige voorkant van de machine, draait naar rechts open.
Demontage: 2 schroeven achter de zeepbak, 3 bouten rond het manchet en een veerlip achte het klepje van de afvoer pomp.

Correctie op motor: dit is een andere Miele motor, 2 in 1 huis.
Borstels kunnen dus wel de oorzaak zijn.

Controleer de trillingsschakelaar. Het lijkt op een flink relais, maar heeft maar 2 aansluitingen. Als daar water in staat, denkt de machine dat hij heel hevig staat te trillen, nog voor het centrifugeren ook maar begonnen is.

beste fuzzbass
waar kan ik dat ding ongeveer vinden ?
je weet maar nooit.

en voor harry
we gaan donderdag eerst de koolborstels proberen .
dat is zo wie zo nodig .
kan niet heugen dat die vervangen zijn.
en dat ding is waarschijnelijk 31 jaar oud :(
maar wast nog perfect.
u hoord van de afloop / voortgang.

Hij zal ergens aan de buitentrommel of het trommelframe bevestigd zijn. Ik ken die machine niet, en misschien heeft hij geen trillingsschakelaar, maar vroeger bij ons thuis, zeker 25 jaar geleden, was een monteur een keer bijna een dag bezig aan onze Miele, voor het zelfde euvel, en vond uiteindelijk water in de trillingssensor. Die werd onder garantie vervangen.

Hoi ik heb de zelfde machine. Gewoon de borstels vervangen, is wel lastig om bij te komen want via de service deur kun je niet bij de motor. Ik heb het zo gedaan de machine naar voren gehaald en achterover gekanteld zodat ik onder bij de motor kon komen, er zit een bescherm kap op de motor maar loshalen wijst zich vanzelf. De borstels vallen wel echt op want die zitten in dikke oranje rubbers (nu wel donkerbruin)ook die vervangen stelt niets voor. Bij een onderdelen huis zijn ze volop en goedkoop te verkrijgen.

Succes.

Als het machine meer dan dertig jaar oud is zal de motor zeker bestaan uit twee delen in één lichaam. Ik werk op dezelfde manier als ronny 530 zei. Machine iets vooruit schuiven, achteruit klinken en tegen de muur laten rusten net zover het niet onderuit schuift.
U kan ook wel de machine op zijn kop draaien ( eerst filter leeg laten).
De beschermkap van de motor kan u pas verwijderen als de aandrijfriem er af is(geeft voldoende mee om over te draaien). Onder de beschermkap ziet u de borstels zitten.
Voordat u aan alles begint natuurlijk eerst de stroomstekker uittrekken!!!!!
Bob.

Hier zit GEEN grote zwarte motor onder! (geen twee motoren in één lichaam)

hier zit deze motor onder ->
gewoon een serie motor met 2 veldwikkelingen.

http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQXSQ7LLrUtuH-6ZTUoWDmOI9iU_oAamgu4IVbafREOyEh82c5s

Koolborstels zitten bij deze machine in de houders geschoven en vast gehaakt en zijn erg makkelijk te vervangen! kost iets van 10 euro max.

Koolborstels:
( http://beekman.nl/assortiment/artikelen?task=search&an=205009&…)
Machine NOOIT op zijn kop zetten dan valt de kuipgroep uit zijn veren en gaan de schokdempers stuk!

motor/ koolborstel kun je gewoon benaderen via de service deur van de machine en dan inderdaad gewoon achterover zetten tegen de muur. Dan kun je er goed bij!

Je maakt dan de schroeven zeepbak en de 3 x M10 bij de deur los en dan maak je de deur zo open ( let op haakje bij pomp) dan maak je met 2 schroeven de kap los van de motor en daar zitten de borstels. hier druk en draai je de amp kleppen iets rond en dan schuift het restant van de borstel er zo uit. vervangen is op de juiste manier erin schuiven en kijken of ze goed glijden en dan weer de amp klem goed in de houden "draaien"

De trillingssensor als die er al zit zit bovenop de kuipgroep op het contragewicht gemonteerd. Deze machine heeft die volgens mij niet!

Als de koolborstels en de print niet stuk zijn, dan zit in het in de klok deze hebben ook nog wel eens last van kapotte centrifuge contracten.

beste forum leden.

we hebben de koolborstels vervangen.
ze waren dus erg kort geworden na zoveel draai uren :)
minder dan 1 cm was er van over.
en voor de zekerheid ook maar de aandrijf riem vervangen.
die zag er ook niet zo best meer uit.
de wasmachine draaid en centrifugeerd weer als nieuw.
iedereen hartelijk dank voor de aangedragen tips en oplossingen.

vriendelijke groet
jan

Bedankt voor het terug melden, blijkt wel weer Miele er is geen betere. De machine gaat wel weer een jaar of tien mee.

Deze nog wel de betere, de nieuwe niet echt qua trommel kruis.... Jammer miele...

Op 3 maart 2011 18:34:26 schreef smd:
Deze nog wel de betere, de nieuwe niet echt qua trommel kruis.... Jammer miele...

Wat is er met dat kruis aan de hand? en vanaf welke serie?

Ik weet we dat de printen van die nieuwe miele`s niet al te best meer zijn.

die ouwe miele's gaan erg lang met koolborstels mee , 25 jaar is normaal . thuis ook een miele gehad die is na 22 jaar vervangen en heeft een gezin overleefd gehad , stond in een vochtige kelder en geen borstels ooit vervangen gehad.

nu draaide de oude reeksen niet harder als 1200rpm en zit er een groter snaarwiel op de motor als de huidige machines dus draait de motor veel langzamer tov de nieuwe machines. vooral aeg heeft vrij snel de borstels op maar dat hangt ook van de centrifugetijd af per programma icm toerental van de motor .

Wat het Miele trommelkruis betreft loopt er bij Miele momenteel een onderzoek wat hier de oorzaak van is.
Waarschijnlijk is het een oxidatie proces van het aluminium trommelkruis en de RVS trommel oorzaak is waarschijnlijk rottende zeep resten die niet meer worden weggewerkt omdat er vrijwel alleen nog maar op lage temperaturen wordt gewassen.
Dit komt voor bij machines vanaf ca 2002.
Dus en dat geldt voor alle wasautomaten regelmatig kookwas (95 gr)programma gebruiken dit houdt je machine beter schoon en fris ruikend dan wat voor hulp zooi dan ook, een machine reiniger/ontkalker af en toe gebruiken kan geen kwaad.
Wat de koolborstels betreft valt het bij AEG nog wel mee vind ik halen meestal toch 3500 tot 4000 wasbeurten met 1 setje Miele doet er zeker meer dan 5500 wasbeurten mee en echte koolborstel vreters zijn een aantal types Bosch/Siemens machines die halen nog geen 2000 wasbeurten.

Groet Frits.

Zou het kruis wel van aluminium zijn en niet gewoon van ZAMAK? Daar zit opzich wel aluminium in maar dat is een berucht corrosiegevoelig materiaal (enigszins afhankelijk van de exacte samenstelling).

Maarten.

De exakte samenstelling is mij niet bekend wel dat het om een aluminium legering gaat.

Mvg. Frits.

Dames/heren, het topic betreft versleten borstels van een oudere Miele. Lijkt me niet een topic om de kwaliteit van de nieuwe generatie te bespreken.

Heey Ronnie, isw IDD geen koolborstel, maar wel een groot wordend miele probleem.( en erg duur te herstellen door Miele) Sinds 900 serie in 1998. Dus dan maar een topicje over starten???