Vergelijking PCB fabrikanten

Dit topic is gesloten

Ik denk toch dat het één van die prijzen moet zijn. De variaties kunnen hem in wisselkoers van de dollar zitten. Ook is er soms een aanbieding geweest (bijvoorbeeld rond 't chinees nieuwjaar).

If you want to succeed, double your failure rate.

de prijzen bij itead en seeed zijn basisprijzen voor PCB's van 5*5 en 10*10CM
die maten en prijzen staan vast.
maar dingen als goldplating, 100% e-check of een andere kleur kost meer.
maar een 8*8PCB is evenduur als ene van 10*10 of 6*6 bij itead en seeed.

klein is fijn

Moderator

Toen Seeed net begon waren de prijzen voor ENIG en andere kleuren nog niet helemaal duidelijk, en rekenden ze nog iets teveel voor dat soort dingen.

Fabrikant Seeedstudio:
Aantal besteld: 10

[edit] 11 gekregen [/edit]
Afmeting: 100 x 99
Prijs per stuk: $4.-
Verzendkosten: gratis (indien je boven de $50.- totaal zit)
Levertijd: 17 dagen
Bruikbaarheid: 10/10
Kwaliteit: qua prijs vind ik de kwaliteit super!
Alleen jammer dat ze weer alle gaten hebben doorgemetaliseerd, ook al heb ik nadrukkelijk aangegeven dat dit niet de bedoeling was en hun aanwijzingen heb opgevolgd om dit te voorkomen. Ook twijfel ik nog aan de clearance van het GND vlak. Dit vind ik wel heel klein uitgevallen, maar ik zou toch denken dat dit aan mijn ontwerp ligt, want kan me niet voorstellen dat hun dat nog aanpassen.

Het bovenste is een hobby printje wat ik er sneaky aangebakken heb, gezien je toch 100x100mm voor die $40.- hebt :) panelizing is niet toegstaan, maar je trekt gewoon de GND en VCC door en het hoort bij je ontwerp ;)

Doel: een bus systeem
Foto's:

http://www.stijnmaes.nl/CO/pcbfront_thumb.jpg

http://www.stijnmaes.nl/CO/pcbback_thumb.jpg

Waarom is panelizing niet toegestaan??? Je levert toch een (1!) set met Gerber files, maakt voor de computer toch niet uit wat voor data er in zit zolang het bestand te verwerken is!?

Zie je vaak hoor, dat ze dat niet willen. Het valt me mee dat ze deze geaccepteerd hebben. Waarom is dat powerplane trouwens gehatched en niet gewoon dicht?

If you want to succeed, double your failure rate.

gewoon om eens te proberen :)
om de koper voorraaden op de aarde te sparen ;)
Nee zit geen specifieke rede achter
Weet iemand wanneer je wel een gehatchedte powerplane moet hebben ipv een dichte?
Heb wel eens horen vertellen dat als je op 1 kant een volledig kopervlak hebt en op de andere kant niet dat je print sneller krom zou kunnen trekken?
Toch vind ik dat als je een klein subprintje nodig hebt bij je project ze dit er bij moeten doen. Ik heb bij een eerdere bestellign 2 mini printjes met een temperatuur sensor erop nodig gehad en die horen er dan wel echt bij vind ik.
Dit was gewoon even proberen. Moet op de kleintjes letten ;)

[Bericht gewijzigd door Stijnos op woensdag 4 mei 2011 15:14:21 (13%)

Ja vind ik ook erg duidelijk dat dat moet kunnen, want zoals in mijn geval wat ik aan het voorbereiden ben:

Ik wil series mini-detectors produceren in SMT, en dat komt neer op printjes van 3x2 en groter.

Uitgaande van de kleinste = 3x2cm betekent dat 12 printjes per 10x10cm, heb ik er dus 120 totaal bij een bestelling van 10 st. Dat is een goedkope aanbieding bij b.v. iTead Studio.

Als ik 12 verschillende schema's heb, werk ik op die manier heel efficient. Zagen moet ik dan zelf doen.

Ik zie nog steeds het probleem niet van panelizing....!!!

Anders moet ik 120 individuele printjes bestellen!!!

ik heb eerder ook printjes gemaakt van 60x 40mm
maar ik denk als ik die 2 in een paneltje van 60 x 80 plak, dat ze die wel gaan wijgeren.

Hun idee is 5x5cm is 20 dollar en 10x10 cm is 40 dollar. Als wat daar tussen zit is zoals het is.
En opzich ook geen probleem, want ze zijn echt niet duur. Het si ook maar een prototype service geen productie.

free_electron

Silicon Member

paneling houden ze niet van omdat ze meerdere projecten op 1 panel willen zetten. ( heeft te maken met yield. ze verzamelen x projecten en paneliseren al die projecten. dan runnen ze 10 panels ( elk panel heeft 1 printje aan boord ) als er een panel faalt hebben ze 9 werkende... ( ze runnen meestal 1 spare panel ).
Als ze alleen jouw projectje op 1 panel zetten en het faalt kunnen ze herstarten... ( of ze moetne 2 complete panels van jouw product draaien en er 1 weggoiien : kost vliegt omhoog )

gehatchte powerplanes doe je als capacitive load op je signalen een probleem vormt ( bijvoorbeeld bij touch sensors ) in alle andere gevallen -> solid.

om de 'paneling' zever te omzeilen : zorg dat er een elektrische verbinding is tussen de individuele printjes ( als je daar 'kraakt' springt die dan kapot ) dan kunnen ze er niet rond..

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM

Heeft er iemand ervaring met:

http://quickturnpcb.co.kr/

Heb 3 dagen gelden de gerbers gestuurd maar nog geen antwoordt.

Fabrikant iTead Studio
Aantal besteld: 10

Afmeting: 50mm x 80mm
Prijs per stuk: $2,80 ($28,00 per 10 stuks)
Verzendkosten: $5,00
Totale order $33,00
Levertijd: 13 dagen (20-04-2011 besteld 03-05-2011 bezorgd)
El. Getest: 6/10
Bruikbaarheid: 10/10
Kwaliteit: Perfect

Na het zien van KIF's printplaten voor zijn lichtbak heb ik ook maar eens iTeadStudio geprobeerd voor een aantal prototyping boards. Dit is een TQFP32 versie waar ook nog een goed aantal 0805 onderdelen op kunnen plus een kristal enzo. De levering was supersnel en de kwaliteit is helemaal super...

http://www.meeps.nl/circuitsonline/TQFP32_BREAKOUT.jpg

We blijven bezig

Fabrikant MakePCB
Aantal besteld: 20 (4 panels van 5)

[edit] 20 gekregen [/edit]
Afmeting panel: 208 x 98
Prijs per stuk: iets van €3.-
Verzendkosten: geen idee, verstuurd via DHL
totale kosten: EUR 87.68
Levertijd: besteld 12-4-2011, geleverd 10-5-2011 = 28 dagen
Bruikbaarheid: eigenlijk geen , maar elektrisch lijken ze wel ok te zijn
Kwaliteit: prijs kwaliteit is ok. levertijd en service laat wat te wensen over.
Ik had expres in de milling layer van Eagle wat freeswerk getekend, maar mijn printen zijn niet gefreesd. :( Ik vermoed dat het komt doordat hun geber processor script die op hun website staat deze layer niet meeneemt. Die grap heb ik al eens vaker gehad met de bottom silkscreen, die staat daar ook niet standaard in geloof ik.
Ik stuur altijd expres de brd file mee, zodat ze die nog eens na zouden kunnen gaan, maar dat doen ze dus duidelijk niet.
Ik ga ze hierover maar een mailtje sturen, maar weet toch al dat ik geen reactie krijg.
Verder vind ik dat ze bij makepcb de silkscreen veel de dik drukken. letters lopen vol en zit er allemaal wat rommelig uit.
Ben toch meer te spreken over de kwaliteit van seeedstudio, maar daar kun je zover ik weet geen productie laten draaien. Toch maar een nederlandse pcb boer opzoeken.

Doel: een bus systeem
Foto's:

http://www.stijnmaes.nl/CO/pcb2front_th.jpg

http://www.stijnmaes.nl/CO/pcb2back_th.jpg

@Stijnos: Ik weet niet waarom je wilt panelizen, daar kun je een goede reden voor hebben zoals automatisch bestukken. Maar verder was het goedkoper geweest om de 4 ontwerpen apart bij iTeadStudio of SeeedStudio te laten maken. Bij SeeedStudio kun je series van ik dacht 10, 50 en 100 laten maken op verschillende diktes printplaat en met verschillende finish en ook nog verschillende kleuren soldeermaker.

Iteadstudio en Seeedstudio hebben nu ook de mogelijkheid grotere PCB's dn 10x10 cm te laten maken.Prijzen zijn wel gevoelig hoger,maar nog steeds zeer laag. bijv 10x15 :5st voor $48 bij Iteadstudio.
Ik denk dat de kleine PCb's zo goedkoop kunnen zijn omdat ze daar de gaatjes in produktiepanelen mee vullen die anders gewoon verloren zou zijn.Hoe kleiner de PCB,hoe groter de kans dat er ergens een hoekje is waar dat in past.

ik heb ze laten panelizen voor de bestuckings machine idd.
Zal bij itead studio eens kijken voor grotere series

Best interessant die buitenlandse PCB fabrikanten maar besteld iemand ook wel eens bij een Nederlandse fabrikant? Ook voor grotere oplages (50+)?

Ik heb printjes van 72x36 laten maken bij Seeedstudio. Daar passen er gewoon twee van naast mekaar binnen 10x10. Maar nee, ik kon er geen 20 krijgen of minder betalen dan voor 10x10. (ze hebben ondertussen een 10x5 tariefje bedacht).

Een voordeel van die standaard maten is dat ze de boel ALTIJD makkelijk kunnen tilen. Hoeven ze niet te puzzelen.

[Bericht gewijzigd door rew op woensdag 18 mei 2011 09:58:02 (32%)

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Op 18 mei 2011 09:42:34 schreef Rob M.:
Best interessant die buitenlandse PCB fabrikanten maar besteld iemand ook wel eens bij een Nederlandse fabrikant? Ook voor grotere oplages (50+)?

Eurocircuits heb ik wel eens besteld. Zit in Belgie en levert aan elektuur. Ik moet binnenkort 100 printjes laten maken en het verschil tussen eurocircuits - pcbcart scheelt dan maar heel weinig..

ik moet binnenkort ook een grotere oplage bestellen, doe dat ook liever in Nederland of België.
Die chinezen zijn leuk voor proto`s, maar bij zo`n grote oplage heb ik liever wat duidelijkere communciatie van te voren dat ik zeker weet dat ik krijg wat ik wil.

@Stijnos: Hoe geeft je precies aan bij Seeed waar ze moeten frezen? Maakt je een aparte Gerber file voor aan en vermeld je dit gewoon in je email?

uhm....
ik heb het getekend in de dimension layer.
Verder gewoon de CAM job van seedstudio gerunt, meer niet.
Bij MakePCB ging dit echter mis... :(

Itead en Seeed zijn beide goedkoper geworden trouwens
Seed is nu 25 dollar en Itead 24,90 (jaja, 10 dollarcent goedkoper)
Seeed kan ook gratis 0.8mm en wat andere maten aan PCB dikte doen.
alleen dikker dan 1.6 is wat duurder.
als je Itead mailed is de kans vrij groot dat ze exact hetzelfde kunnen kwa service :)

ik vind het een zeer goed punt dat ze hun formaten hebben aangepast, alleen de minimale 10 stuks is wat iritant.
Snap het wel vanuit hun productie oogpunt, maar heb nou 4x printjes besteld als proto en 4x kan ik 7 printjes in de kast gooien om te verstoffen, uiteindelijk zijn ze per stuk dan nog duur :)

'dan nog goedkoop' bedoel je.

If you want to succeed, double your failure rate.

Dit topic is gesloten