Sinds kort ben ik bezig met het maken van een kratradio. Hij werkte echt helemaal perfect, totdat ik bij het toevoegen van een aantal zekeringen per ongeluk de massa op de accu liet zitten en er een ander draadje tegen de behuizing van mijn autoradio kwam, niet heel erg slim! Gevolg: kortsluiting in de autoradio en hij geeft geen kick meer!

Nu doet al het andere nog perfect, met een andere autoradio erin doet hij het, maar die laat ik liever in mijn auto zitten... Er zit ook een Voltmeter en Led-lampje in, deze doen het ook allemaal nog. Er zit aan de achterkant van de autoradio (bijna altijd) een zekering in, deze is nog intact en ook met een andere zekering doet de autoradio het niet.

Weet er iemand wat misschien de fout binnenin de autoradio is en of dit eventueel te verhelpen is? Ik zou er heel erg geholpen mee zijn. Alvast bedankt!

Heb jij je autoradio met een draad uit de radio verbonden met je min van de accu?? zoja verbind deze draad dan ook eens met het blik v/d/ radio.

Ik kan je niet echt goed volgen welk draadje is er tegen de behuizing gekomen? + of min? en wat zat er verder nog aangesloten??

Het enige waar ik ooit kortsluiting in autoradio's heb gezien is een kapotte eindtrap.

zo te lezen zat de radio nog met de min op de accu en kwam er tegen het chassis van de radio een draad die aan de plus van de accu zat . dan is er dus sluiting via de min draad naar het chassis gemaakt . veelal fikt er dan het printspoor weg wat de mindraad koppelt met de radio . net als de olde zegt , probeer de min eens op het radiochassis aan te sluiten , kans dat er dan wel leven inzit.....

Geweldig!!!

Je krijgt van mij een dikke pluim! Ik heb het gelijk geprobeerd en het werkt meteen!!! Nog bedankt voor de snelle reactie!

Ik bedoelde dan de oplossing van DE OLDE!!! En ik lees nu ook het antwoord van testman, ook bedankt voor de goed oplossing! Als je het zo zegt, dan klinkt het heel erg logisch... moet je maar op komen met een studie Commerciële Economie, die duikt naar niet echt op in.... Bedankt!