hoi, ik ben op zoek naar een service manueel voor een wasserkobold WF2 zuigerpomp. ik heb daar een probleem mee dat die laatste dagen altijd afloopt tijdens de nacht.ik heb al alles gecontroleerd en volgens mij is die nog in orde op het eerste zicht, maar blijkbaar is dit niet zo. iemand enig idee?
hallo losse.
als hij tijdens de nacht afloopt is het probleem dat hij heel minim lucht trekt.
De oorzaak daarvan kan zijn een slechte voetklep in de put.
Aanzuigdarm niet 100% dicht waardoor hij klein beetje afloopt.
Of hij trekt lucht langs de zuigerstang dat kan verholpen worden door die moer wat bij te spannen met een beiteltje en een hamer.
Span hem niet te veel dat dient tot niets.
NB:heeft in feite niet veel met electronica te maken of de pomp draaid of die draaid niet.
Veel meer van de elekt valt er niet over te zeggen.
We zien wel maar ik vrees voor een slotje.
Indien zo kunt ge me altijd een mail sturen voor verdere uitleg.
Mvg danny.
edit/zie nu net op internet dat die pompen gemaakt worden in zedelgem vroeger was dat clais.Ga er regelmatig langs voor mijn werk achter drukvaten.
Indien stukken nodig kan ik die eventueel voor u gaan halen en opsturen maar doe dat dan via mail
Danny
[Bericht gewijzigd door danny1 op (16%)]
dank voor het snelle antwoord danny1. de boer waarbij die pomp staat heeft de terugslagklep aan de vijver eruit gehaald, dit om eens water terug te kunnen steken om de zuigleiding te kuisen. ik heb hem gezegd dat dit eigenlijk niet nodig is en dat hij beter de klep zou teug plaatsen. ik ben er nu nog niet langs geweest om te zien of mijn werk gisteren enig soelaas heeft opgebracht. ik wist dat er in zedelgem stuken voorradig zijn, heb ook al gevonden op internet dat je reparatiesets kan kopen maar die helft heb je ervan niet nodig, moest ik stukken nodig hebben laat ik je dit weten. nu even afwachten om te zien of hij werkt of niet maar ik heb er mijn twijfels bij ZONDER die klep.
ik heb juist contact gehad met de eigenaar van de pomp en die doet het voor het moment, die is niet afgelopen deze nacht. heb hem ook laten weten dat hij moet de klep terug plaatsen. van hem heb ik vernomen dat er daar algen in de zuigleiding zich zouden kunnen vastzetten ( heeft een technieker ) hem wijs gemaakt maar daar geloof ik er eigenlijk niks van. zo, dit is dan in orde. bedankt voor je raad en als ik wat nodig heb laat ik je het weten. prettige dag verder
[Bericht gewijzigd door LOSSE op (26%)]
zonder die klep ga je altijd problemen hebben.
Doordat de aanzuigkleppen in de pomp nooit 100 procent afdichten.
Wat ik altijd doe is direct na de pomp een terugslagklep en een schuine waterfilter steek.
Dan is het niet meer nodig om een voetklep in de put te steken en in geval er problemen ontstaan is het niet nodig om in of rond de put te gaan ploeteren.
dus terugslagklep zo dicht mogelijk bij de pomp op de aanzuigleiding wel te verstaan.
Indien nog vragen laat maar komen.
Ben er bijna zeker van dat zo het probleem opgelost zal zijn en veel handiger voor later als er een probleem zich voordoet.
Mvg Danny
tja, klep bij de pomp, die staat daar zo ook waar je vree gemakkelijk aankan, boeren hé. maar swat, die werkt voor het moment
zal niet lang gaan werken zonder klep en filter in de put.
Min van vuil dat hij gaat opzuigen en het blijft tussen de kleppen van de pomp steken dan ben je effen bezig om dat terug in orde te krijgen.
Ge zult wel zien.
Groetjes danny