Hallo,

Ik ben 15 jaar en ik hou van experimenteren. Vorig jaar heb ik tegen iedereen verteld dat ik een gokart met benzine motor ging maken. Niemand geloofde mij, toen ik plotseling met volle vaart mijn teras af reed :)

Het volgende zal iets meer natuurvriendelijker zijn, namelijk een gokart met elektro motor.

Ik heb al wat informatie verzameld.
Ik denk dat deze site de perfecte is voor een elektromotor en batterijen. http://www.electricscooterparts.com/

Mijn eerste keuze is of dat ik de motor op een fiets zet, of op mijn gokart? Misschien kunnen jullie mij helpen met kiezen?
Mijn tweede keuze is hoeveel volt mijn motor moet hebben, 24V of 36V of hoger? En wat ook belangrijk is, hoeveel WATT mijn motor moet hebben? Ik zou totaal niet weten hoe krachtig een 24V 100W motor is?

Als die keuzes gemaakt zijn kan ik beginnen met kijken voor een batterij. Ik hoop dat jullie mij hier kunnen mee helpen?

Hopende op jullie help,
Alexander

De spanning die de motor nodig heeft hangt af van motor tot motor.
Maar hoe hoger de spanning , hoe minder stroom deze zal vragen.
En om de motor op de gokart te zetten hangt ervan af hoeveel de gokart weegt en hoe sterk je motor is.
Maar een motor van 100W lijkt mij toch iets te weinig om de gokart met een redelijke snelheid te kunnen aandrijven.
Natuurlijk ga je met een fiets minder kracht nodig hebben , maar je hebt ook weer minder plaats voor batterijen.
Dus ik zou eerder voor de gokart gaan.

Zijn al tig topics hierover geweest, 100W is niks, neem 1000W.
Hoeveel geld mag het kosten, in de batterijen gaan de meeste kosten zitten.