Shop RS-Components

Vanaf 1 Maart jl is RS gestopt met de levering aan particulieren.

help

Golden Member

En waarop is dit gebaseerd ? staat dit ergens vermeld ?

Ik sluit het niet uit. De oude verkoopvoorwaarden:

Alle prijzen zijn exclusief BTW. Voor iedere order niet geplaatst via de website of besteld door particulieren, met een totale waarde onder 50 EURO excl. BTW, zal een toeslag van 6 EURO excl. BTW berekend worden.

De nieuwe reppen niet meer over particulier :

Alle prijzen zijn exclusief BTW. Voor iedere order niet geplaatst via de website met een totale waarde onder 50 EURO excl. BTW, zal een toeslag van 6 EURO excl. BTW berekend worden.

(wat ook nog zou kunnen betekenen dat particulieren geen extra kosten meer hebben..) :)

Vreemd genoeg zijn het beiden de verkoopvoorwaarden van april 2010... zoiets is normaal toch ergens gedeponeerd?

If you want to succeed, double your failure rate.

Gisteren een bestelling via mail geplaatst, 2 uur later een mail dat ze niet aan particulieren leveren.
Telefoontje gepleegd om opheldering te vragen aangezien ik er al jaren bestel, verkoper meldde dat ze per 1 Maart 2011 gestopt zijn met verkoop aan particulieren.

GJ_

Moderator

Ze hebben groot gelijk. Leveren aan particulieren is een heel stuk lastiger dan aan bedrijven. Voor particulieren moeten de prijzen ook hoger zijn dan voor bedrijven daar de kosten hoger zijn. Aangezien dat voor iedereen gelijk was betaalden wij dus voor de extra kosten van de particulieren.

Voor diegenen die al jaren klant zijn is het natuurlijk wel een beetje zuur.

EricP

mét CE

Denk dat ze van dat gedoe met losse bestellingen af willen. Da's bij Farnell ook een compleet drama - er komt een typmiep aan te pas en blijkbaar wil dat niet altijd goed lukken. Om een account op de website te krijgen zul je wel een KvK nummer moeten hebben.

Heb er een paar keer als particulier besteld. 1x wat fout gegaan (bij hun gelukkig :) ) en dat hebben ze heel netjes opgelost. Maar ja, er is natuurlijk wel iemand een uur bezig geweest en de fout bestond uit het verkeerd overtikken van een bestelnummer...

Om over gedoe met wel bestellen-niet betalen wat ze ongetwijfeld ook hadden maar te zwijgen (met KvK ligt dat wat makkelijker qua verzekering, verhalen ed.). Jammer, maar niet onverwacht...

Zou dat schelen. bij kleine bedrijfjes is ook niet altijd iemand aanwezig en willen ook wel voor weinig bestellen.

GJ_

Moderator

Ja, maar bedrijven mogen niet zomaar ongevraagd de bestellingen weer terugsturen. En bedrijven hebben niet dezelfde garanties als particulieren welke wel heel erg veel verplichtingen met zich meebrengt voor de leverancier. Om maar even wat nadelen op te noemen.

Grappig dat de website (hier @ CO ) wordt aangepast naar aanleiding van 1 gebruiker die dit vertelt.

Als het een jaar al zo is, vreemd dat ik er nooit van heb gehoord. Nou heb ik er al een tijdje niet besteld, dus ik weet niet exact de huidige situatie.

Echter, de topcistarter zegt "via de e-mail". Misschien dat men dat niet meer aanneemt en exclusief via het web kan worden besteld? Ik heb hier gewoon een webaccount waar ik tijdje terug gewoon mee heb besteld. Ik ga ze zo eens mailen hoe de vork exact in de steel zit.

Als dit wel waar is, spreekt de organisatie van RS zichzelf wel ietswat tegen. Ze hebben het afgelopen jaar DesignSpark juist uitgebracht voor studenten, doe het zelfers en de 'kleine doelgroep'. Ze embedden op hun website ook verschillende features als 'connect with facebook', en andere community sites.

Henry S.

Moderator

Op 25 maart 2011 18:16:09 schreef hans1990:
Als het een jaar al zo is, vreemd dat ik er nooit van heb gehoord. Nou heb ik er al een tijdje niet besteld, dus ik weet niet exact de huidige situatie.

Hoezo 1 jaar... 1 maart is nog geen 4 weken geleden...

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Omdat ik dacht dat we het over de voorwaarden hadden die vanaf april 2010 gelden.

Dan bestel ik wel via het werk ;) Deed ik toch al soms, omdat ik dan niet met het minimum orderbedrag te maken had :)

meten is weten, weten is meten, maar hoe kan je weten wat je allemaal moet meten en weten.

Ik ben hier zojuist ook tegenaan gelopen. Jammer maar begrijpelijk.