http://www.pa4tim.nl/?p=90 Hier heb ik ooit een stukje over Sinad geschreven. Ik had de link niet met dit gelegd. Het is inderdaad een zelfde soort idee. Alleen is het rekenwerk en de formule anders. Sinad wordt in dB uitgedrukt en 20dB is goed. het werkt met power.
SINAD = 10Log ( SRV / RV) uitgedrukt in dB
SRV = combinatie Signaal en Ruis en Vervorming als power level
RV = combinatie Ruis en Vervorming als power level
THD= de formule van FET werkt met spanning.
Daarbij snap ik niet helemaal dat de totale rms waarde de opgetelde spanningen van de harmonische zijn.
Ik dacht dat de signalen , zeg maar, parallel staan. Als ik twee generators van 10V aansluit op een load en ik meet de spanning dan blijft dat 1V. Er loopt wel twee keer zoveel stroom dus het vermogen stijgt. Maar dat is bij DC. Maar ze staan blijkbaar in serie ?
Ik heb zo'n vermoeden dat dit weer typisch een geval is van los staande dingen die ik al weet maar met elkaar in een verband moet brengen wat ik nog niet zie en dus eigenlijk het wel zou moeten weten 
Dat maakt het lastig, ik kan wel de RMS waarde van het geheel meten en met een notch die van de harmonische. Wil ik de netto rms van de 1e harmonische weten dan moet ik dus eigenlijk de harmonische er af trekken. De calibrator moet 1000Vrms bij 400Hz leveren. Als ik de Harmonische meet en blijkt dat ik bv 5V, 4V en 1V meet. Dan is de 1e harmonische dus eigenlijk 990V. In dat geval is die afregeling dus wel redelijk belangrijk. Als ik er bv een 10MHz HP3400 aan zou hangen dan geeft deze 1000V of meer aan. Zou ik er een meter aan hangen die bv niet gevoeliger dan 1KHz is, dan geeft de meter 995V aan. En dat is dan nog terecht ook.
Als je met een SA soundcard meet wordt het lastiger. Dan kun je ook niet met de spanning werken. Dat moet je dan eerst weer terug berekenen. Een echte SA meet tov 50 ohm. Die calibrator is alles behalve 50 ohm maar verhoudingsgewijs maakt dat natuurlijk niks uit. Het is gewoon dan de ratio tussen de spanningen waar het omgaat en die blijft gelijk. Maar van de soundcard weet je de impedantie niet. Vaak zit er ook nog een condensator in serie waardoor je dus een veranderende reactantie hebt.
Zweetvoetje: er zijn diverse spectrum watervallen voor linux. bv Audiacity , gwpsk31 of linpsk zo uit mijn hoofd. Staan in synaptics.