hallo,

ik heb een radio in mijn auto, die standaard ingebouwd is, maar deze kan geen mp3's spelen
nu wou ik ergens een 2de radio steken, en gewoon een stekker kopen die ik in 1 radio steek, vervolgens in de 2de en zo naar de luidsprekers ga.

nu was echter mijn vraag, kan het kwaad dat ik dus het signaal van de ene radio, in de uitgang van de tweede radio ga sturen? (omdat ze eigenlijk parallel hangen)

mvg kristof

Waarom haal je de eerste radio er gewoon niet uit ?
Of koop je zo'n FM zendertje met USB poort in die dingen kosten nog 10€ fzo ?

de radio is ingebouwd,(citroen), als je op forums begint te lezen, is het niet zo simpel om er gewoon een andere radio in te steken, omdat het lcd van de radio ook nog voor andere dingen dient. zo een fm zendertje heb ik al ooit gehad, maar vind niet dat dit 100 procent werkt (ruis enzo)

2 radio's zomaar parallel kan niet.

2 radio;s in serie wel via een aux ingang, maar je vermenigvuldigt foutjes en storingen.

gewoon speakers afkoppelen en op andere radio frommelen en klaar.

Ik denk dat hij meer bedoelt om het signaal van een mp3 speler of dergelijke te versterken en parallel met de standaard radio naar de speakers te sturen.

Bestaat er zo geen schakeling of component die zonder verlies een signaal doorlaat?

[Bericht gewijzigd door hazefeets op (22%)]

Vaak hebben nieuwere radio's een extra ingang aan de achterzijde, je kunt eens nazien of die er is...

http://www.c5club.cz/files/pdf/rd3pinout.pdf

dit zou de aansluiting moeten zijn,

zoals je ziet is hier de bus van de auto op aangesloten

er staat wel line in van mobile phone, maar ik kan volgens mij nergens ergens mobile phone in de radio selecteren, om bv dat signaal te sturen naar de boxen

mvg

Als je geen CD changer gebruikt, kun je die ingang gebruiken...

@ arco, ik gebruik de cd changer niet

maar, deze moet in de garage softwarematig geregeld worden, want als ge nu op die knop duwt, gebeurt er niets

mvg

klopt, dat zul je dus moeten laten activeren.

oké, als dat dan de enigste oplossing om een mp3 door mijn luidsprekers te laten gaan, dan moet het maar

toch bedankt

Kun je in de radio zelf geen Mp3 CD afspelen? in de radio van mijn C5 kan dat n.l. wel, alleen heb ik dan geen navigatie, het leven bestaat uit keuzes!

Gr. Hans.

nee, de cd-lezer, kan geen mp3's spelen

mvg

Kun je de ingang van de nav niet gebruiken dan?

nav staat voor navigatie denk ik, als dat op de auto zit zou je die in kunnen schakelen en ipv geluid van de navigatie je mp3 speler erop aansluiten?

Het ding heeft duidelijk wel een ingang voor audio van de navigatie. Sluit daar eens een signaal op en kijk dan eens of je die bron kan selecteren.

als hij de cd wisselaar moet laten activeren in de computer zal dat ook wel moeten voor de navigatie.

maar het is imo wel de beste manier.

als je radio's in serie wil zetten krijg je veel storing. maar je bedoelt hier volgens mij de speakeruitgangen parallel zetten. Dat gaat denk ik al snel opgeblazen versterkers opleveren.

misschien houdt de dan uitgeschakelde citroen radio de uitgangen aan de nul. als je dan met een andere radio diezelfde uitgangen omhoog probeert te tillen trek je een prachtige kortsluiting van de plus, door radio 2, via de speakerkabel, door radio 1 naar de min.

dan ben je beide radio's kwijt.

Nu weet ik niet precies wat de gemiddelde autoradio doet als hij uit is, maar het lijkt me een groot risico

ik zou eerder gaan informeren òf je die extra ingangen kan activeren en als dat goed mogelijk is zou ik dat proberen.

dan heb je gewoon 1 dun kabeltje liggen naar je mp3 ipv een of ander martelwerktuig met een extra radio.

ziet er een stuk netter uit, en zal een stuk betere audiokwaliteit geven

Op C17 staat een + signaal is die 12V of 0V, kan zijn dat dit een soort remote is die aan je radio laat weten van: "hey er zit een cd lader aan"