K hoop dat iemand anders meer inzicht krijgt in mijn uitleg, want ik kan er niet uitgeraken.
Wel het zit zo: K heb zo'n klein scherm , vroeger voor een
Atari pc gebruikt, maar je kunt hem ook gebruiken als tv, mits een externe tuner aangesloten.

Ik zit met het volgende probleem :

Bij afkoppelen van voedingconnector 1M2 - 2M2 - 3M2 -4M2 krijg ik het volgende, dus de voeding is in dit geval onbelast :

Op pin 6,7 en 8 van transfo T101 heb je een spanning van 6V en ik meet daar 0V.
Op TS132 staat een Uc van 315V ipv 285V en Ube varieert van 1.12V tot 1.19V

De spanningen 125V , 16.1V en 25.5V zijn correct aanwezig ( dus over respectievelijk C144, C146 en C145 en ook de spanningen over TS117 zijn meetbaar, m.a.w. alle spanningen na de voor de connector zijn aanwezig, behalve die U's van pin 6, 7 EN 8 van de transfo, die zijn er niet.

Bij het terugzetten van de connector , dus de voeding is in dit geval belast, veranderen al deze spanningen, zie de waarden met een * ervoor, en de transfo begint te zoemen.
Maar ik denk niet dat de spoelen 6,7en 8 van de tansfo kortgesloten zijn omdat als ik de weerstand R122 uitmeet over de die pinnen dat meet ik deze waarde correct, dus 1 pen van de meter op pin 6 van de transfo en de andere pen op de massa van R122! Begrijp je?
Vb de spanning over C144 moet 125V bedragen maar ik meet maar 6V... , dus bij belaste voeding meet ik heel kleine spanningen. Wat kun je hieruit concluderen? K heb alle componenten van de voeding uitgemeten en alles is nog intact! Kan het misschien de THT zijn die stuk is?

En hoe worden al de voedingspanningen (125V, 16.1V, 25.5V, 12.2V, etc.........) opgewekt?
Ik weet dat sommige spanningen vanuit de terugslagimpulsen van de THT afkomstig zijn; maar dewelke?

K hoop dat iemand mij hierbij kan helpen het probleem op te lossen..

Alvast bedankt

Mijn email : ichlasman@hotmail.com

Het schema van de tv kan ik per email opsturen!

Ben je zeker van het typenummer? Het komt mij onbekend over en voldoet niet aan de Philips-configuratie. Weet je het chassisnummer?

ja, ik ben daar zeker van dat dit het juiste typenr is.

Het is een 37cm schermpje, beige van kleur en het chassistype beeldbuis is CM8833/OOG.
Ik kan je het schema , allee een gedeelte ervan opsturen
als je wil.

Thx

Het typenummer kwam me bekend voor, dus heb ik even gekeken en ik heb hier zo'n monitor staan. Het is namelijk een monitor, geen tv. D'r zit een composiet video, een scart, een CGA en een mono audio aansluiting op.

Aha, awel ik noem alles tv wat een scherm heeft, ziet ge?
Werkt je scherm nog of is ie ook defect? Kan je hem dan missen indien defect?

Ik heb hier nog een goed CM8833 van Philips staan.
Als je hem zelf ophaalt is ie van jou!
Het is idd een monitor (vroeger aan de P2000T en C64 gehad)

Ach zo, en waar is deze af te halen?
Hartelijk dank hiervoor.