wie kan mij helpen met een vox switch schakeling

ik ben op zoek naar een schakeling om 2 audio ingangen te sturen
met een vorm van fade
ik stel me dit zo voor
heb 1 signaal die er altijd vast doorlaat
en een 2 signaal die signaal 1 uitschakeld en dan signaal 2 doorlaat als dat nodig is
en niet met een relais wand dat werkt te abrukt graag zou ik er een fade inzien wie heeft er een idee hoe ik dit oplos

Frederick E. Terman

Honourable Member

Om bij praten automatisch de muziek zachter te zetten bijvoorbeeld.

Maar als je dan bijv. in twee seconden fadet, dat mis je dus de eerste twee seconden van de spraak.

In ieder geval is hier alvast een idee voor schakelen.
http://users.otenet.gr/~athsam%20/audio_auto_fade.htm

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org

okee bedankt voor de tip
maar ik heb 2 keer een stereosignaal

Frederick E. Terman

Honourable Member

Dan heb je de microfoonversterker en RV1 niet nodig. Je zet dan L op 9 en R op 10.
L of R (maakt weinig uit) sluit je ook aan op RV2, of je voegt beiden eerst samen met twee weerstandjes.. gebruik je fantasie.

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org

Wij hebben vorig jaar ook rond deze tijd zo'n schakeling moeten maken voor ons project. Het dimmen van het signaal hebben we gedaan met een TDA8196. Hiermee kun je het volume regelen aan de hand van een DC-spanning (eigenlijk is het dus dus een soort VCA). Zo'n DC-spanning kun je makkelijk laten opbouwen door een elco op te laten laden. Resultaat: de muziek komt mooi geleidelijk op.

fripster

Golden Member

gewoon een behringer compressor kopen en de sidechain gebruiken. Heb je het meteen goed voor elkaar en voor die prijs kun je het niet zelf maken: http://www.new-line.nl/nl/compressor-limiters/behringer-mdx1600-autoco…

nee ik heb geen aandelen... wel zo'n compressor ;-)

fripster

Eens een wirehead,altijd een wirehead.... gopher://fripster.ydns.eu

geen schoolproject
ik zal het even uitleggen
ik heb een stereo signaal van een player
die ik constant laat spelen en daar heb ik een presentatie lopen
met video filmpie erin met geluid zodra dit filmpie word getoont
moet de player onderdrukt worden en het geluid van de presentatie
hoorbaar worden

We hebben met ons schoolproject ook zoiets moeten maken, echter het ene signaal was een microfoonsignaal. Je zou het als volgt kunnen doen:

http://www.uploadarchief.net/files/download/voxswitch.jpg

Onze faderschakeling zag er zo uit: klik. Deze faderschakeling werkte netjes.

hi bedankt voor de schakeling
ga deze ook maar eens bouwen
kan ik vergelijken met de vorige schema

Even voor de duidelijkheid: het schema in de PDF heeft als enige functie het 'muten' en laten faden van het audiosignaal. Als je spanning van 5V op de gate van de FET aanbeidt, zal het audiosignaal bijna onmiddelijk stil zijn. Wordt de spanning op de gate terug 0 V, dan de muziek geleidelijk opkomen.

Op 30 april 2011 21:17:58 schreef electrofreak:
Even voor de duidelijkheid: het schema in de PDF heeft als enige functie het 'muten' en laten faden van het audiosignaal. Als je spanning van 5V op de gate van de FET aanbiedt, zal het audiosignaal bijna onmiddellijk stil zijn. Wordt de spanning op de gate opnieuw 0V, dan zal de muziek geleidelijk opkomen.

Ik zoek een schakeling om uniforme audio overgangen te bewerkstelligen: druk op de knop -> bron één dempt en bron twee komt op. De bediening van het TDA8196 IC vraagt om een variabele spanning. Hoe produceer ik steeds dezelfde curve? Een RC combinatie via een bouton lijkt me teveel variatie geven... Iets maken met de 555 misschien?