"De beste" bestaat niet.

Ikzelf gebruik voor dit soort dingen de Releco C10-A10BX in een S10 voetje. Maar een merk als Finder maakt ook vergelijkbare goede relais. Ik zou er wel voor zorgen dat je:
1) een mechanische indicatie hebt
2) een led indicatie hebt
3) een handbedienfunctie hebt
Als een van dezen ontbreekt ga je daar nog een keer spijt van krijgen.

Deze vind ik wel heel er mooi direct aansluiten met een Omron relais ook een goed merk.

Relais op print.

Wil jullie allen bedanken voor jullie ondersteuning. Ga eerdaags een bestelling doen, ga nog veel meer bij Conrad bestellen. Wacht eerst even op Payday.

Alles is mij qua elektronica en aansluiten nu duidelijk. Nu het programmeren van de logo module nog.

Als een hele wasmachine door een logo module gestuurd kan worden dan moet mijn project ook lukken.

De Siemens LOGO 24RC OBA4 heeft 130 blokken. Hoop dat dit er voldoende zijn. Het aantal blokken is ook niet uitbreidbaar met extra geheugen toch? Had al even gezocht op
Google vond niets gerelateerd.

De logo module krijgt velen taken

schakelklok ter voorkoming van starten midden in de nacht.
Gloeien motor
starten motor
contact motor

Controleren en regelen rotatiesnelheid motor. Dit word een avontuur.
controleren temperatuur "PT100 sensor redelijk betaalbaar.
controleren oliedruk "peper dure sensor"
Bij alarm motor stoppen.
Uren teller.
Stop timer

Eerst maar eens experimenteren.

Lex

Op 3 mei 2011 13:59:03 schreef lex2:
Deze vind ik wel heel er mooi direct aansluiten met een Omron relais ook een goed merk. ..

Hmm, ik ben niet zo van dat soort relais. Geef mij maar gewoon een voetje voor railmontage. Bovendien mist deze de handbediening, ga je spijt van krijgen. Omron is helemaal geen geweldig merk, meer een stickerverkoper.

Die sensor voor de oliedruk is helemaal niet peperduur, integendeel. Ziet er goed uit.

[Bericht gewijzigd door GJ_ op (10%)]

Zijn die voetjes voor rails montage dan voor alle relais te koop of alleen maar voor bepaalde merken en modellen.

Ga maar weer eens neuzen bij Conrad of heeft u nog andere interessante links?

De Relecovoetjes die ik opgaf zijn redelijk standaard voetjes. Vroeger had je in de industrie voornamelijk de beroemde 8 en 11 pens voeten (met de pennen in de rondte) maar nu zie je meer en meer deze compacte. Ik heb zelf ook wel eens deze Releco voetjes gebruikt voor Omron 200Vdc solid state relais.

Ik zou het houden bij merken als Releco en Finder. Die laatste hebben ze volgens mij ook bij Conrad.
bv:

Deze combinatie:
http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=502870
http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=503413
Standaardvoet, railmontage, handbediening, blusdiode, LED, mech aanduiding, en snel te wisselen.

Allen bedankt tot zo ver.

Ga eerst een beetje stoeien met de logo module en als ik het een beetje door heb ga ik het in de praktijk toepassen.

Ik houd jullie op de hoogte.

Lex