Ik heb een raar probleem in m`n boot.
Ik heb een radio/cd met een versterker met 2 8 ohm (huiskamer)speakers en een subwoofer 4 ohm
Dit setje werkt perfect als de motor niet loopt.
zodra ik de motor start begint de muziek te haperen.
Ik heb de massa van de versterker aangesloten op de massaschakelaar.
en de + direkt op de accu en de remote van de radio naar de versterker.Ik heb 2 accu`s, 1start accu en 1 accu voor de radio en de rest.Iemand een idee hoe dit kan.
p.s de versterker schiet niet in protection en de radiodisplay blijft
wel continu branden.

Groet Richard

Heb je een koppeling tussen de radio-accu en de andere accu?
Als de + aansluitingen met elkaar verbonden zijn moet je het toch als een enkele accu beschouwen.

Wat nog wel eens gedaan wordt is een (dikke) diode van de + van de startaccu naar de + van de radio accu. Dan worden beide accu's opgeladen (als je er een lader op hebt zitten) maar zal de radio-accu nooit leeglopen als de start accu wordt gebruikt.

de + sen van de 2 accu`s zijn niet met elkaar verbonden ,alleen de - zitten op de zelfde massaschakelaar.Als ik mijn radioaccu helemaal leeg trek, kan ik nog steeds de boot starten.

Zou het hoog frequent storing kunnen zijn?
Of een instabiele spanning je zou eens kunnen proberen een diode in de plus te zetten en na de diode meteen een Elco 4700 uf en dan weer de radio.

[Bericht gewijzigd door Paloma op (64%)]

Zou kunnen Paloma,
Zonder motor heb ik 12v met draaiende motor 14.4, maar dit moet toch kunnen?
Hoogfrequentstoring zegt mij niks.
Wat houd dat in??

Dat de spanning naar 14,4 V komt doordat de motor een dynamo aanstuurt om de accu te laden.
Als deze spanning niet stabiel is kun je deze storing krijgen.

Dat met die diode en elco moet je maar eens proberen.
Daarmee stabiliseer je de spanning weer.