Het gaat om een siemens vaatwasser type SX64E001EU/01.
Als ik de machine aan zet en op start druk hoor ik volgens mij de pomp die het water afvoert, verder gebeurd er niets. Er brand ook geen enkel lampje.
Wie weet raad?
Thanx!
Guus

Heb je de printplaat er al eens uitgetrokken ??

Kijk eens of er hierop slechte verbindingen of verbrande sporen zijn .

Zat meegemaakt bij te licht ontworpen elektronika .

Bij bosch was dit bij de eerste generatie .

Hier ging er een printspoor door waar alle stroom van alle componenten door heen ging .

Of losse soldeerpads .

Anders eens een foto van de printplaat beide zijden .

[Bericht gewijzigd door daandc op (26%)]

Dit is een vrij nieuw model toch?
Geen garantie op het toestel...
Geen enkel lampje wat brand zou ik zoeken in de deur waar de bedieningsprint zit met betrekking tot losse connector tot printbreukje.
Hoofdmodule zit rechts op de bodem.

links onderin de machine zit een soort paddestoel dop , deze is voor als het water in de onderbak te hoog staat . heb je hier water in staan dan zit de slang of afvoerpomp verstopt . of er is een lekkage onder bij de bodemplaat , dit laat de pomp ook lopen wegens een vlotter op de bodemplaat . heb je al een reset geprobeerd ?

9 van de 10 keer is er een lekkage en blijft de machine afpompen. Controleer of de afvoerslang niet geknikt is, vooral bij inbouw komt het vaker voor dan menigeen denkt.

Als er een lekage zit waar zou die dan kunnen zitten ronny530?

Deze machine heb ik vorige week gekregen, en is een paar maanden oud en een vrij recent model.

Heb alle printplaten eruit gehad bedienings-print en hoofdmodule-printen nagekeken, zien er als nieuw uit ook de connectors zijn schoon en zitten goed vast, geen slechte verbindingen of verbranden sporen ook de componenten zien er hagel nieuw uit.
Ook de bodem is helemaal schoon, zelfs geen stof.

Dank voor al jullie snelle reacties
Guus

Ook geen scheurtje in de bedieningsprint?
Is soms lastig te zien.
Het geen enkel lampje gaan branden is je aanknopingspunt.
Blijft die pomp lopen?

Dat klinkt als een Siemens- of Bosch-type. Als hij nog onder waarborg is laat je 't maar aan hen over, dit zijn krengen om lekken op te sporen... meestal is het een lekkende dichting/pomphuis/darm...

Heb een onderbreking gevonden in een draad naar het bedieningspaneel en hersteld. Lampjes branden nu en de zoutindicator ook, dus zout bijvullen. Als ik de deur dicht doe gaan alle lampjes uit, hoort dit zo?
Zal zout gaan halen en bijvullen, wordt vervolgt.
groet, Guus

Deze machine heb ik vorige week gekregen, en is een paar maanden oud en een vrij recent model.

Dan ga je er toch niet zelf aan prutsen?
Nooit gehoord van garantie?

Inderdaad gekregen maar er zit geen rekening of wat ook bij, vandaar!
groet,
Guus

Ja dat de lampjes uitgaan is normaal bij gesloten deur.
Waarom zouden ze moeten blijven branden bij een volledig geïntegreerd machine.
Scheelt al weer wat energieverbruik waar het hedendaags allemaal omgaat.
Voortaan meteen naar me luisteren he :)

[Bericht gewijzigd door S.Oldeerbout op (13%)]

Dank jullie allen, machine werkt weer als een zonnetje en S.Oldeerbout, het mag iets minder belerend, maar toch bedankt.

De vaatwasser heeft nog een klein probleem, nl. Deur sluit niet goed. Hij houdt midden in een programa op en al je een klein beetje tegen de deur duwt gaat ie weer verder.
Ken iemand dit probreem?

groet,
Guus

Deurschakelaar komt niet goed in door kromme deur of schakelaartje in deur is lam

Ik lees niet echt iets belerends, maar de toon waarop iets gezegd wordt versta je via internet natuurlijk niet altijd goed.

Wat de deur betreft: misschien kijken of de rubberen manchet goed aansluit en of de scharnieren vrij kunnen draaien.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (27%)]

als de machine scheef staat gaat de deur weleens open als het water heet wordt . check dat eens en de rubber van de deur die idd wel vaker dubbel zit .

Dank voor de snelle reacties, ga ze vanavond uitproberen.
groet,
Guus