Ik heb deze winter een Victron Atlas Combi 12/1500/50 in mijn schip geplaatst.Echter toen ik de accu-kabels plaatst produceerde de Victron een behoorlijke brom. De ingang 220 en de uitgang 220 waren nog niet aangesloten en alle functie stonden off.
Weet iemand wat er aan de hand is?

Plus en min wel goed aangesloten.Weet u nog of een van de led aan ging , naast de blauwe trafo zitten 2 leds rood en groen
Bij het fout aansluiten ,kan deze rookpluimen geven

Plus en min zijn goed aangesloten. Groene led brandt.Combi werkt wel goed.

Je kan hem het beste op een paar silent blocks monteren.

http://www.google.nl/search?q=silent+blocks&hl=nl&sa=X&biw…

Waarschijnlijk heb je hem nu direkt tegen de huid van het schip geplaast.

Neem het type met aan weerszijde schroefdraad erop, ze zijn in alle maten te koop.

Misschien, stom, maar kan het zijn dat de Fan aanslaat?

Ik weet apparaten waarbij deze niet aan hoeft te staan, om toch op de accu de fan aan te sturen.

Bij victron niet, hier gaat de fan pas werken als het echt nodig is.

De Victron is niet gelijk op de huid van het schip geplaatst, maar op een houten bord. Ook als ik de Victron in een testopstelling plaats(los op de werkbank) heb ik hetzelfde geluid. Het apparaat staat helemaal niet aan, alleen de accukabels zijn aangesloten.

Het apparaat wordt alleen software matig aan en uit gezet, dus als je de spanning erop zet staat er toch al een gedeelte aan.

Ook al zit het op een houten bord dan is het nog raadzaam om silentblocks te gebruiken.

Heren,

Ik ben op naar een schema of kladje van de12-1500-50 met name hoe de sporen lopen van het aansluitblok dus van de input naat de output sporen zijn volledig verdwenen lopen via 2 finder relay en een zekering Alvast bedankt

BUT100