hallo,

ik heb een led vu meter gemaakt zoals die uit het data sheet.LM3915

Op mijn pc mp3 speler doet hij het perfect alleen nou komt het,

als ik hem in mijn auto wil hangen werkt niks meer (qua geluid) soort sluiting.

Als ik de + en - van de accu op die vu meter zet, en de 2 draden van de line ingang op de speaker draden doe dan poef weg geluid me subwoofer die via de radio aan en uit gaat word spanning loos maar radio zelf blijft aan (zonder geluid) ik heb het ook op de line out van de radio geprobeerd maar dan het zelfde verhaal.

ik ben radeloos

wie kan mij helpen?
groet, Tom

Misschien is de LM stuk omdat je de line-in hebt aangesloten op de luidspreker uitgang ? Werkt de schakeling nog wanneer je hem aan je mp3 hangt ?

Op 21 mei 2011 21:07:34 schreef AC/DrieC:
Misschien is de LM stuk omdat je de line-in hebt aangesloten op de luidspreker uitgang ? Werkt de schakeling nog wanneer je hem aan je mp3 hangt ?

hij werkt nog perfect op alles behalve me auto :( ik zat te denken aan een ground loop maar dat gaat me iets te ver

Ah maar de schakeling werkt nog wel wanneer je hem aan de line-out van je autoradio hangt ? Kan zijn dat de radio zelf zijn speaker uitgangen uit zet wanneer hij iets op de line-out dedecteert.

Op 21 mei 2011 21:11:49 schreef AC/DrieC:
Ah maar de schakeling werkt nog wel wanneer je hem aan de line-out van je autoradio hangt ? Kan zijn dat de radio zelf zijn speaker uitgangen uit zet wanneer hij iets op de line-out dedecteert.

niet helemaal wat ik bedoel het maakt niet uit waar ik hem in me auto aansluit op me speakers, line uitgang, op me subwoofer maar zodra die vu meter er aan zit stopt alles gaat de versterker uit me muziek gaat uit maar me radio blijft aan. haal ik die vu meter er af komt me muziek terug

Ja als je hem op luidspreker uitgang hangt kan ik het goed geloven dat alles uit gaat, maar wanneer je hem op de line-out hangt, werkt de schakeling dan ?

Op 21 mei 2011 21:17:26 schreef AC/DrieC:
Ja als je hem op luidspreker uitgang hangt kan ik het goed geloven dat alles uit gaat, maar wanneer je hem op de line-out hangt, werkt de schakeling dan ?

nee dan gaat ook me muziek uit en de schakeling werkt ook niet op alle bij niet

dit is het schema van mijn auto waar de vu meter zowel met de gele draden of met de rode draden niet werkt en mijn muziek verdwijnt als ik hem aansluit

sorry voor de tekening ik heb hier geen autocad ofzo :(

http://img860.imageshack.us/img860/9555/schemaauto.jpg

De rode draden kan ik me voorstellen dat het niet werkt of dat de versterker opgeblazen wordt.
Waarschijnlijk is het een eindtrap met een bridged output, die vindt het niet leuk als je 'm aan massa hangt.
Zet in ieder geval een condensator tussen de VU input om de boel DC te ontkoppelen.

Wees blij dat je auto radio nog niet stuk is, ik denk dat je de boel kortsluit.

Je hebt alleen signaal tov ground nodig, dus 1 kabel van je speaker uitgang heb je nodig, dus NIET de andere aan ground verbinden. Dan gaat of je radio uit of kapot, jij hebt mazzel blijkbaar.

Je speaker - (min) out van je radio zit niet aan massa/ground maar zit een halve voedings spanning tussen masssa en out.

Dus gewoon de min van de VU meter aan de min (massa) van je auto hangen en het signaal input aan 1 van de speaker draden knopen.

arco zit er recht op

de versterker is differentieel
gebruik gewoon 1 van de luidsprekerdraden naar je ingang van je lm3915 en klaar.

Bedankt voor jullie snelle reactie! ik gaat het zo gelijk proberen

het is gelukt hij hangt nu aan me line out met 1 draad nogmaals bedankt voor jullie tijd en denk vermogen :)

[Bericht gewijzigd door nokker op (50%)]