Sinds een paar dagen heeft mn vaatwasser kuren, eindigd zn programma's vroegtijdig met C21, wat duidt op waterafvoerproblemen.
Klopt ook wel, er staat nog aardig water in dat ding. Als ik 'm weer opnieuw aanzet begint ie met pompen, maar er komt maar een zielig straaltje uit de afvoerslang.
Meest voor de hand liggende oorzaken lijkt mij dus verstopping van de pomp/leidingen, of gewoon een defecte pomp.
Alleen... hoe kom ik bij die pomp? De beide zijkanten krijg ik wel een beetje los, maar lijken ergens vooraan te blijven klemmen, net naast de kuip. Kan alleen een soort plastic klemmetje zien, maar hoe krijg ik die los? Ben bang dat die gewoon breekt.
Vanaf de onderkant lijkt t me zo op het oog ook onmogelijk om erbij te komen....
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
de pomp zit in de lekbak onderin . je zult met een koffiekopje de machine leeg moeten scheppen en onder de zeef de schoepen van het pompje controleren op verstoppingen .soms zit er een plaatje wat eraf kan met een lipje . er kan een pitje oid inzitten .
meestal als je de witte rubber wegduwt zitten er daar langs bijde kanten schroefjes. Volgens mij is het verstopping tss de machine en het regelsysteem
Laat de machine leeg lopen via het slangetje wat achter het klepje bij het pomp filter zit.
Draai daarna het pompfilter voorzichtig los, afhankelijk van de plaats van de verstopping kan er toch nog veel water uit komen.
Controleer op troep in de pomp en het filter en voel ook in het gat aan de zijkant van het pomphuis.
Controleer ook of het schoepje van de pomp nog soepel kan draaien.
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
Correctie: klopt, iets te snel een tekst blok gekopieerd.
Moet zijn: Verwijder de filters/zeef. Blaas stevig in de afvoerslang (vies klusje,weet ik) en luister/kijk of er nu iets gebeurt. Mogelijk blaas je de verstopping er zo uit. Controleer nu de ruimte onder het filter op harde etensresten of stukjes glas.
Als je de verstopping terug hebt geblazen laat de machine dan via de afvoerslang leeglopen in bv een dienblad of bord.