Onkyo Integra M-5550 amplifier 1 kanaal doet het niet..

Ik heb deze versterker gekregen waarvan 1 kanaal niet meer werkt.
Bij het aanzetten gaat de versterker gewoon aan, wanneer je een signaal aanbiedt hoor je wel geluid van het linker kanaal maar niet van het rechter. Wanneer het volume van de voorversterker flink wordt open gedraaid gaat de versterker in protectie. Het duurt dan heel lang voordat de versterker weer aan kan. Ik heb een andere voorversterker getest en daar ligt het niet aan want dan gebeurt hetzelfde.
Ik heb alle eindtorren gemeten en zijn alle 8 goed.
Waar zou dit aan kunnen liggen, iemand ervaring met deze versterker?

kan overal zitten , luidsprekerrelais , knoppen , volumepot , printspoor ,balancepot ,losse verbinding , dc lekkage op uitgang ( wel alleen als er geen relais inzit anders zouden beide kanalen niet werken )

wat meet je op dc volt op de defecte uitgang ?

Moet ik gaan meten straks, eerst weer helemaal dichtschroeven, net even alle solderingen gecontroleerd en er waren veel slecht.
Knoppen kan het niet aan liggen, die zitten er niet op, is een eindversterker. Zie 2 relais zitten op de speakerprint.

een eindbak dus.... als deze dubbel mono is dan kan er ook een gescheiden voeding inzitten waar 1 zekering van uitligt dan . maar een afregelpotje aan de ingang wat slecht is kan ook prima zijn .

het signaal volgen met een scope of andere versterker kan ook makkelijker werken ....

Hij doet het weer, wellicht de slechte solderingen, niet echt heel ernstig wat ik tegen kwam maarja. Oja de "servo operation" indicatie ging ook uit, heeft dat met de voeding te maken?
Nu eerst maar in duurtest zetten, alle tips zijn overigens welkom van dit model. Niet veel over te vinden namelijk.

als het ding heet wordt gaat er veel los zitten op de printen , als er een optie inzit om de amp van 220v naar 240v te zetten is het ook wel handig , dat scheelt hogere spanning en dissipatie van de voeding gezien nu de netspanning 235v is tov 220v in de 90's nog....

Dat zit er jammer genoeg niet op. Dat was een goeie geweest!
Versterker wordt erg warm, ook al staat hij op stand-by, maar er zit ook weinig ruimte/koeling in moet ik zeggen, had wel een ventilator in gemogen.
Nu de voorversterker nog nakijken, dat is ook een integra (PR3890)
De sourceknop gaat als de versterker warm wordt op hol, dat is een bekend euvel las ik hier.

De servo is denk ik de gelijkspanningsregeling die de eindtrap in balans moet houden op het nulpotentiaal.
Als die dus een fout-indicatie geeft kan er iets mis zijn met de eindtrap of sturing. Erg heet worden kan komen door hoogfrequent occilatie, dat kan ontstaan door een defecte HF condensator op de eindtransitoren of de ervoor liggende stuurtrap.
De servo reageert meestal ook op onbalans door HF.

Raakt de eindtrap uit balans gaat hij stroom trekken.
(Knokken om op nul te komen.)

Een defekte ingangscondensator kan DC offset veroorzaken.