hoi
Ik heb een kenwood stereo installatie met het volgende probleem:
bij een hoog volume geeft het geluid onregelmatige korte onderbrekingen. Wat is de oorzaak en wat is er aan te doen?
Groet,Daan
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Tinus016
www.tinuselectronics.nl Because DIY Electronics Matters!!!!
Zitten er speaker relais in jou versterker? Zo ja contacten even schoon maken.
voor de rest is merk en type wel handig. Mijn kristallen bol is even weg voor reparatie, sorry.
Het gaat om een kenwood a-91 versterker.
Bij een volume hoger dan zon'n -30db valt het geluid met korte onderbrekingen onregelmatig weg. Zowel bij geluid van cd-speler als van platenspeler.
Daan
Ik ben echt een stereo analfabeet dus wat zijn speaker relais? En welke contacten zouden schoongemaakt kunnen worden?
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
boven de -30db , klinkt meer alsof je er teveel speakers op het zitten of er zit 1 set op die een lage impedantie heeft , dan komt de beveiliging in .
achterop staat wat de waarde mag zijn van de boxen vaak is dit 8-16ohm per box , maar met a en b systeem tegelijk aan mag het maar 16ohm per box zijn . kijk eens op de boxen wat er op staat ?
hoi
het probleem is al opgelost. er waren twee draadjes van de speakers die tegen elkaar aan zaten.
groeten daan
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer