Hallo allemaal,
Sinds gisteren een probleem met onze vaatwasser.
Zodra we deze aanzetten begint die netjes te pompen maar zodra die daarmee klaar is moet die water gaan innemen en dat doet die niet.
Wat zou hier het probleem van kunnen zijn?
Wie heeft er tips voor ons?
De machine is ongeveer 3 jaar oud.
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
kraan wel open staan ? of zit de slang klem waardoor er geen water doorkan. anders even een reset proberen , staat in het boekje hoe dit moet.
De kraan staat open, sterker nog die draaien we nooit dicht dus dat kan het in ieder geval niet zijn.
Tot en met eergister was er totaal geen probleem.
Ik ga nu het boekje nakijken of ik kan vinden waar en hoe ik m moet resetten en anders het ventiel eens nakijken.
Kan nergens in het boekje vinden hoe deze te resetten, zal in ieder geval het ventiel nog even nazien vanavond.
Bedankt in ieder geval voor jullie tips en kom ik er niet uit dan meld ik me weer.
[Bericht gewijzigd door sinimas op (15%)]
Op 31 mei 2011 16:52:04 schreef sinimas:
De kraan staat open, sterker nog die draaien we nooit dicht dus dat kan het in ieder geval niet zijn.
Toch maar controleren of er wel water uitkomt.
Toestel zou met een knipperd lampje een foutcode moeten geven.
Welk lampje gaat er knipperen?
Als het toestel niet volledig afpompt zal hij ook geen water pakken.
Op 31 mei 2011 17:26:04 schreef S.Oldeerbout:
[...]Toch maar controleren of er wel water uitkomt.
Toestel zou met een knipperd lampje een foutcode moeten geven.
Welk lampje gaat er knipperen?
Als het toestel niet volledig afpompt zal hij ook geen water pakken.
Het bovenste lampje gaat knipperen, is het start/annuleren lampje.
Hoogstwaarschijnlijk is het nog makkelijker dan we dachten en ligt het niet aan de vaatwasser maar aan de kraan waarop die aangesloten is voor de water toevoer, die lijkt te weinig of geen water door te geven.
Vermoedelijk een gevalletje van kalk, hier in het groene hart van Nederland hebben we namelijk heel erg hard water.
Ik hou jullie op de hoogte.
Update:
Het was inderdaad een probleem van de kraan waar kalk in zat. We hadden dus moeilijker gedacht dan het bleek te zijn, gelukkig niet een probleem met de vaatwasser.
Nogmaals bedankt voor jullie meedenken en adviezen.
[Bericht gewijzigd door sinimas op (25%)]