de uitstand is net een andere freq die de ab uitzend . als je dan met een weerstation oid op die freqentie zit dan werkt het ding vrijwel niet.

hier kan ik de buitensensor van het 433Mhz weerstation ook alleen op kanaal 1 gebruiken , anders valt deze steeds weg door invloed van iets anders hier in de buurt.

ook had m'n oude 433 mhz setje met dimmers en schakelwcd's hier last van , alles op dezelfde plek en 1 ab met timer erin die toch 1 op de zoveel keer 2 onderdelen niet had geschakeld . heb de hele zooi eruit gegooid en gebruikte het nog voor de kerstlampen , maar ook hier was het elke dag weer anders met in en uitschakelen . door een invloed van een ander 433Mhz apparaat maar wat???

het heeft denk ik te maken met een bepaalde frequentie

met ontvanger A en B heb ik eigenlijk nooit problemen. Alleen ontvanger C doet vaak raar. aan is nooit een probleem
maar uit wel.

ik dacht eerst nog dat de belasting misschien zorgt voor een rare storing in de bekabeling waardoor hij het niet meer doet.
maar het is geen constant probleem.

soms is er totaal geen probleem.
maar net hing in de belasing (ventilator) op ontvanger A. die deed het prima. maar ineens niet meer. toen ging hij pas uit toen ik op een meter afstand was.... daarna deed hij het weer gewoon.

dus het lijkt wel of hij af en toe overschaduwd wordt door andere storing

edit:
ik heb de gebruiksaanwijzing gevonden op internet. ik ga eerst wel eens wat proberen met de dipswitches. ik weet nu weer wat de kanalen enzo zijn.

maar een stuk draad als antenne heeft verder geen zin dus

[Bericht gewijzigd door timberleek op (14%)]

En anders is hij misschien gewoon stuk, zodat je uitkomt op repareren inplaats van modificeren.

het gekke is dat ze het nu bijvoorbeeld goed doen (A en B dan. C is niet in gebruik).

het gekke is dat ze het nu bijvoorbeeld goed doen (A en B dan. C is niet in gebruik).

Alleen ontvanger C doet vaak raar.

Lijkt me nogal logisch dat 'ie geen problemen heeft als je 'm uitzet... ;)
Veel voorkomend euvel is het verlopen van de ontvanger (trimmertje iets bijregelen), of je hebt 2 ontvangers dichter als 1 meter van elkaar geplaatst. (Ze storen elkaar dan.)

ze zitten met ze drieen in een stekkerdoos achterop mijn tv kast.
zou het daar aan liggen? dat zou balen zijn.

ik kan eens wat proberen met de trimmer. misschien werkt het

De locale oscillator van de 3 ontvangers zenden een zwak signaal uit, dat vrolijk stoort op de nabijgelegen ontvangers. Probeer maar eens zonder A en B ingeplugd, waarschijnlijk werkt C dan wel.
Altijd > 1mtr aanhouden tussen ontvangers. Ik doe dat hier ook niet altijd, en heb soms dus ook problemen...

ik zal het eens proberen. misschien is dat de oplossing.

dan ga ik denk ik proberen om de ontvangers te isoleren. laagje alu folie in de behuizing oid

Isoleren wordt moeilijk, hij moet natuurlijk wel kunnen blijven ontvangen...

achterop de tv kast.... heb je een lcd tv ? die storen ook behoorlijk , en afhankelijk van het beeld op de tv . het is het minste als de inverter van de backlicht op max staat.

Hee ho even

Ik heb tegenwoordig exact hetzelfde probleem

ik heb onder staande

Receivers
3 x YC412
5 x par1000
Build in types for ceiling lights

Senders
TMT2100
YCT1000
PAT103

Overige draadloos spul
1 Linksys DDWRT 2,5 ghz router + 3 pc met een draadloze stick
1 Jablotron wireless Alarm 433 Mhz bandPANLGU

Het probleem is het uitschakelen, inschakelen is zelden tot nooit een probleem. Alle ontvanger en zenders hebben hetzelfde resultaat, uitschakelen alleen op 100 - 50 cm afstand.
Inschakelen gaat zelfs vanaf een meter of 50.

Ik zit hier al een hele tijd mee te knoeien, vroeger namelijk nooit een probleem.

Dan klinkt het alsof het apparaat wat je er mee aanzet zoveel storing produceert dat hij daarom niet meer uit wil.
Als ze wel aan willen is de zender sterk genoeg en de ontvanger staat.

TS, wissel ook eens kastjes om, blijft het dan de zelfde die problemen heeft dan zou de ontvanger er net wat naast kunnen staan dat de storing die de gebruiker veroorzaakt (of het ding zelf) net genoeg is om niet meer te werken.

Test ze een met een gewone ouderwetse gloeilamp. Die stoort gegarandeerd niet.

Werkt het dan nog niet:
Zorg dan dat TV, weerstantion, de zendamateur buurman, bavyfoons, draadloze koptelefoons, draaloze camera's, autoalarmen ,garagedeur openers en andere stoorders op deze band uit staan.

Wat is er mis met een ouderwetse aan uit schakelaar ?

Het is meestal (zoals reeds boven gepost) storing van meerdere ontvangers op elkaar. De oscillators van de ontvangers storen elkaar, waardoor de boel wordt dichtgedrukt. Ik heb er een stuk of 8 in gebruik en het is een vaak terugkomend euvel. (Moeten dan open en afgesteld, weet niet of dit bij de nieuwere ook nog kan)

er staat inderdaad een lcd op de kast. maar die staat uit (geen 220 op de ingang).

het apparaat dat er op zit is een tafelventilatortje

op ontvanger B geen problemen zo te zien. ik zit nu op een meter of 5 afstand. dan werkt hij gewoon.

verder staat er weinig aan eigenlijk.
ik heb geen weerstation, ben zelf geen zender, geen babyfoon, of draadloze spullen.
wel een router op ca 1m afstand.

de reden van het hele ding was voorheen dat ik mijn tv, ps3 en de koeling van die laatste makkelijk kon aan en uitzetten.
die ps3 heeft zijn schakelaar achterop zitten, dus dan moet ik steeds met mijn arm in de kast gaan. de koeler heeft een schakelaar aan de achterkant van de tv kast.
en bij de tv is het vooral voor als ik tv kijk in bed. dan hoef ik niet eerst nog mijn bed uit als ik ga slapen.

deze is nog af te stellen volgens mij. er zit een trimcondensator in de ontvanger

Ik ben weer wat verder , ik heb een ontvanger module eens onderzocht. Van een aantal gaat de rode LED heel zwak branden als het relais is ingeschakeld.
Deze dingen voeden zich met een serie condensator 0,22uF /250V.
Deze er eens uitgesoldeerd, en walla slechts 0,075uF. Maar eens een 0,22 /400V~ gepakt uit de rommelbak en hij doet het een stuk beter.

Alleen is bij het demonteren de "antenne" wat verbogen en is de ontvangst een stuk minder.
Aangezien ik daar geen meet apparatuur voor heb kan ik nog eens wat buigen aan de antenne om een en ander te proberen

En dat zal precies zijn waarom fabrikanten geen X2-condensatoren aanbevelen voor serievoedingen (althans dat kwam ik laatst in een datasheet tegen); die kunnen de 250VAC uitstekend hebben maar zijn dermate zelfherstellend dat er weinig meer van overblijft na een tijdje. Let wel op dat een 400VDC normale condensator zwaar onvoldoende is wegens volledig ontbreken van spanningsmarges en vaak ook gewoon per datasheet, en je richting 1000VDC zult moeten kijken om bestand te zijn tegen pieken van 2*Vtt(630VDC is eventueel bruikbaar als het niet anders kan).

@Peter112 hieronder: Inderdaad duidelijk X2. Die dingen zijn zelfherstellend, en ik vermoed dat daar het probleem zal zitten.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (10%)]

oude type geel blokje ca 6x 15 mm Beschrijving: .22k 275V ~X2 GMF 40/100/21/250V ~

Heb er hier een stuk of 3 van die ontvangers op een stekkerblok
vlak naast elkaar zitten, is geen probleem alles werkt prima.
TS kan idd last hebben van een storende frequentie
Mac.

Zal ook wel te maken hebben met de kwaliteit. Dit is een hq setje die ik voor weinig kon krijgen

Degene die ik heb kocht ik ca 8 jaar geleden bij Aldi. Zowel de zendertjes als de ontvangers zijn uitgerust met ABCD schakelaars voor de kanaalkeuze. Heb ooit sets gehad met die zelfzoekende ontvangers. Nooit meer; vanwege impulsen op het lichtnet raakten ze
hun instelling kwijt en kon ik ze om de paar dagen opnieuw laten zoeken, Ze liggen nu voor sloop onderdelen in mijn bescheiden sloopvoorrad. (leuke relais, gelijkrichtcel en stabilisator etc.)
Mac.

Op 22 juni 2011 00:09:23 schreef McDuff:
TS kan idd last hebben van een storende frequentie

Of natuurlijk gewoon van de condensatoren die hij reeds heeft vervangen waarna alles weer werkte ;-)

Goedkoop is inderdaad een goede verklaring, maar ik heb nog niet uitgezocht of X2 echt veel goedkoper is dan 630VDC (voor een goedkoop product mag je wel een beetje buiten de specs :9). Het kan ook een gebrek aan kennis van de ontwerper zijn, want niet zo lang geleden riep ik hier ook nog vrolijk dat 400V condensatoren verkeerd waren (klopt) en dat je dus X2 moest gebruiken (klopt niet).

Niet goedkoop, maar wel kleiner dan de 630V of 1000V, die X2.

Op 21 juni 2011 20:23:42 schreef Peter112:
Ik ben weer wat verder , ik heb een ontvanger module eens onderzocht. Van een aantal gaat de rode LED heel zwak branden als het relais is ingeschakeld.
Deze dingen voeden zich met een serie condensator 0,22uF /250V.
Deze er eens uitgesoldeerd, en walla slechts 0,075uF. Maar eens een 0,22 /400V~ gepakt uit de rommelbak en hij doet het een stuk beter.

De voeding van die dingen wordt dus langzaam slechter?

Hmmm, Ik heb een stapeltje HEMA KlikAanUit dingen die het niet meer doen, echt helemaal niks meer.... Zou ook wel eens aan de voeding kunnen liggen. Thanks!

er zit inderdaad een 0.22uF condensator in.
een tenta 0,22uF 275vAC x2 condensator.

ik heb alleen geen capaciteitsmeter.

geen idee of het probleem is opgelost. ik heb de laatste paar weken geen tv meer gekeken op mijn kamer