Bosch vaatwasser doet niets

Onze Bosch inbouw vaatwasser (Bosch met printplaat van Siemens 5WK52012) doet niets meer. Het begon met de aan/uit knop. Deze moest een aantal keren aan en weer uit gezet worden alvorens er lampjes gingen branden en dus gestart kon worden. Na een paar dagen deed ie echter niets meer. Van alles open gemaakt (ik heb geen verstand van vaatwassers) en naar mijn mening niets raars te zien.
Alleen op de printplaat zag ik dat er iets van een zwart element afgebroken was. Na wat zoeken op internet blijkt het om een triac te gaan. Ik kan niet meer lezen welk type, maar er zitten er nog twee op die dezelfde grootte hebben en daar staat Z9M Y202. Mag ik ervan uitgaan dat dit dezelfde is? Waar zou ik deze kunnen aanschaffen? Er is bij ons wel een elektronica zaak die printplaten wil solderen, maar geen onderdelen levert.
Hopelijk kan iemand helpen

Specs staan op http://www.datasheetcatalog.org/datasheet/philips/Z0103_07_09_SERIES-0…

Je kunt kiezen voor de SMD uitvoering die niet iedereen durft/kan solderen of een normale uitvoering.
Los wel eerst het probleem op anders is deze ook direct weer defect.

Weet je er aangestuurd word met deze triac? Zo niet maak dan even een duidelijk foto van de module waarbij ook de connectoren zichtbaar zijn en geef het type nummer van de vaatwasser ook even door.

Adressen mogen alleen per mail maar deze heb je niet zichtbaar gezet.
De mijne is wel zichtbaar, mail evt je adres even door.

de triac is niet nodig om de lampjes aan te laten gaan , deze stuurt de motor of pomp aan . als je de aanuitknop steeds moest indrukken heb je kans dat deze stuk is en geen spanning doorlaat . omdat de stroom van de hele machine erover loopt gaat de stroom van het element dan verder zorgen dat de schakelaar verbrand en niks meer doet . meet dus eens of je wel 230v hebt op de print.

waar rook was, werkt nu iets niet meer