Ik heb hier een philips tv voor me die niets meer doet zelfs het standy lampje doet het niet. Iemand suggesties voor een mogelijk oorzaak en/of op lossing

mhhm, ik schud net een keer met die tv en er valt een metalen hangertje (ik wist niet mijn broertje christelijk was) uit, zo te zien uit het voedings gedeelte. ondertussen zoek ik even verder?

Geen zwarte plekken en dergelijke, zekering is heel. iemand met een tip??

[mod break]
Wist je dat je met dit icoontje http://www.expandctss.com/upload/?page=download&file=f_edit.gif je eigen berichten kan editten.

Dit houdt het topic wat overzichtelijk.

Heeft de TV een schakelende voeding?
Zo ja: hoor je die 'hikken' als je de TV aan zet?
In dat geval is de kans vrij groot dat de FBT (hoogspanningstrafo) stuk is. Soldeer deze er eens uit en kijk of de TV dan wel aan gaat.
Is dat het geval, dat de FBT en de driver-tor vervangen.
(Ook eventuele terugslagdiode over de driver-tor controleren).
Check ook de HOT (Horizontal Output Transistor), oftewel de vermogens-tor die zorgt voor de aansturing van de horizontale afbuigingsspoel.

Ik ben Tv technicus. Ik zal je helpen. Welke chassis is het? Of eventueel typenummer?

het is een phillips maar iemand heeft er allemaal stickers achter op het type plaatje geplakt.
dit kan ik ontcijferen: Model no: 22ER9160/OO

[edit]
he wacht er zit nog een sticker onder een PT136b/00
[/edit]

[Bericht gewijzigd door Jan klaasen op ]

Ik vind geen enkel typenummer dat er op lijkt. Als de stikker beschadigd is , kijk dan eens op de BB daar plakt nog eens stikker met typenummer. Schoonmaken met borsteltje niet met je hand, dan veegt alles uit!!
Laat iets weten.