Beste forumleden,

Een paar dagen geleden kreeg ik de vraag van een bedrijf om een omroepsysteem in elkaar te knutselen. In de fabriekshal van dit bedrijf is een volledig 100-volt systeem voorzien om berichten om te roepen enz..
Maar ik kreeg nu de vraag of het mogelijk is om bv. als iemand het bedrijf betreed langs een deur waar een bewegingsmelder geplaatst is door het omroepsysteem door middel van een vooraf ingesproken boodschap om te roepen "bezoeker aan ingang 1". Dit wordt dan 1 x afgespeeld als de bewegingsmelder reageert op die persoon.
Bestaan hier dergelijke systemen voor, mijn google zoektocht levert niet veel op.

Vriendelijke groeten,

Matthias

wat gebeurt er als die persoon weer bij ingang 1 naar buiten loopt?

je krijgt dan weer dat te horen en moet dan gaan kijken

Feit, maar laten we er vanuit gaan, dat als je een puls geeft aan een bepaald toestel dat het toestel een tekst laat afspelen. Ik ben op zoek naar z'n toestel. Het was een slecht voorbeeld geef ik toe, maar bedankt voor het berichtje.

Als je gewoon een line-in op dat omroepsysteem kan knutselen, dan zou ik dat mp3-shield van sparkfun nemen. Die heeft 18 triggers voor mp3's.
http://www.sparkfun.com/products/9715

Het makkelijkste kun je gebruik maken van een Mobotix IP camera.

Deze zijn volledig te programmeren.

Je kunt deze zo instellen, dat wanneer iemand vertrekt bij de uitgang "Tot ziens klinkt", en bij binnen komst kun je een tekst elders laten
horen.

Tevens kun je deze zo instellen dat 's nachts bij het betreden een geluid hoorbaar is van een blaffende hond.

Heel leuk professioneel speelgoed!!!

Ik meen me te herinneren dat er kerstkaarten bestonden waarbij de kaart bij het openklappen een ingesproken groet ten gehore bracht.

beste Mathias,het is beter en makelijker een melodie ,ca 3sec. aftespelen,via de omroep instalatie,deze word dan door een beweging melder geaktiveerd,ik heb dit al 15 jaar werken bij een auto bedrijf,gewoon een melodie IC deze werken vaak op 1.5 tot 3volt en gebuikennzo weinig stroom dat ze jaren op batterij(en) werken.On langs nog een melodie voor pauze en aanvang en begin werktijd aan de omroep inst.toe gevoegd,dit keer met een digitale opname weergave module van Velleman.

lbb1965 van Bosch.
Wave bestand inladen via schakelaars kun je het laten afspelen.