The Engineer
Waar rook is, is Roel. 5e jaars EE student @TU delft met een uit de hand gelopen buizenhobby!
hallo,
misschien een beetje rare vraag.meesten van jullie kennen de TDA7052, de BTL-audio versterker. nu ga ik een klein signaalbakentje maken ( audiokwaliteit is dus niet van belang, het is gewoon een harde BEEP) en die stuur ik aan met een PIC. nu heeft picbasic de functie SOUND. deze maakt een toontje vanuit een I/O pin en is dus makkelijk te gebruiken voor wat ik wil, omdat het signaal wel een soort morse-identifier heeft. ( tijd tussen pulsen geeft welke het is)
ik heb geen echte audio ampjes voor deze toepassing liggen, maar nog wel een aantal TDA7072. dit is een PWM amplififer, ook BTL.
omdat de output van deze I/O al iut enen en nullen bestaat, zou het misschien ook met deze kunnen?
EDIT: speaker, 4 ohm 2W. V+ is 7,2V.
Het zou moeten kunnen. Je moet wel de luidspreker, al of niet via een condensator, tussen de pennen 5 en 8 aansluiten anders grijpt de MCL in (zie datasheet). De TDA7072 mag max 0,6A leveren. Je 4Ω luidspreker moet worden voorzien van een bijpassende serieweerstand.
The Engineer
Waar rook is, is Roel. 5e jaars EE student @TU delft met een uit de hand gelopen buizenhobby!