Ik wil een low z mic (shure sm 58) op een iphone aansluiten . Nu blijkt dat de iphone ingang 800 ohm is en dat het niet zonder electronica kan.
Er zijn verloopjes (passief neem ik aan) te koop waarbij in de plug "iets" zit waardoor het probleem word opgelost.
Ik ben op zoek naar een schema om het zelf te maken wie weet wat ik er voor nodig heb? Ja ik weet dat ik natuurlijk zo'n verloopje kan bestellen maar ik wil het ergens in inbouwen dus gewoon zelfbouwen.
groetjes ruud
Hoi
800ohm is perfect voor een SM58.
Waarschijnlijk is die ingang niet symmetrisch dus je moet de cold (-) samenvoegen met de massa in de plug. Zou prima moeten werken.
Groet
Ik zou het gewoon eens aansluiten, een ingangsimpedantie van 800ohm klinkt niet echt verkeerd. Je kunt altijd wat met de gain spelen om geschikt volume te krijgen.
Ik ga het morgen eens proberen maar ik verwacht er weinig van. Alles wat ik kan vinden erover op internet verteld toch echt dat ik een adapter nodig heb. De beste volgens sommige zou deze zijn..
http://vericordertechnology.mybigcommerce.com/products/XLR-Adapter-Cab…
Vreemde is dat alle electronica in de xlr connector zit, een batterij past daar niet in dus alles zou passief moeten zijn toch?
Uberhoubt veel ruimte is er niet in zo'n connector, kan nooit erg veel inzitten lijkt me.
[Bericht gewijzigd door drummerboy op (29%)]
De microingang op die iPhone levert vast spanning aan de microfoon, die kleine elektret kapseltjes hebben een mosfet buffertje. Dus dat kan best wel actief zijn.
Het staat gewoon in die link:
Current load to iPhone : 350 uA +/- 20uA
Hij gebruikt dus 350 uA uit je iPhone.
Kijk effkes hier:
http://hints.macworld.com/article.php?story=20090501144335832
Je Iphone heeft een jack in/uitgang met 4 ringen. Eén van die ringen is dus de mic input en wat ik verder gevonden heb staat daar een lage spanning op voor een electret kapsel. Voor een SM58 maakt dat totaal niks uit, je moet dus zorgen dat je de juiste kabel maakt of koopt.
Met het kopen van een geschikt kabeltje kun je het best voorruit denk ik. Het is nogal een gepriegel om dat soort plugjes te solderen en achteraf nogal fragiel met gebruik.
Ben al een stuk wijzer, de aansluitingen op de plug is geen probleem kun je overal vinden. Problematischer is dat de externe microfoon in en uit geschakeld word door het OS van de iphone.
Als de aangesloten microfoon niet beantwoord aan de eisen van de MFI standaard (made for IOS) Dan zal het OS deze niet herkennen en de interne mic blijven gebruiken.
Dit schijnt dus het probleem te zijn bij het simpelweg aansluiten van een SM58.
Nu zag ik een goed werkend schema op internet om een gitaar aan te sluiten, door meerdere getest en werkend bevonden.
De schakeling word dus door het OS als correct beschouwd.
Schakeling bestaat dus uit een transistor en twee weerstanden.
Lijkt mij dat iemand met verstand van electronica eraan kan zien wat er met het signaal moet gebeuren om herkent te worden.
Helaas val ik niet onder die mensen. Vandaar hier het schema.
Dus een electrische gitaar werkt op deze manier, ik denk dat het een kwestie is van de componenten kiezen met een andere waarden om ook een "normale mic" aan te kunnen sluiten.
Oja.. het is niet noodzakelijk dat de componenten in de plug passen, ik wil namelijk een breakout boxje maken voor zowel gitaar als mic.
http://david.carne.ca/shuffle_hax/shuffle_remote.html Misschien heb je hier iets aan. Dat gitaar schema, werkt dat ook als je de hoofdtelefoon niet aansluit?
Heb inmiddels een ander schema gevonden dat ook goed (beter?) werkt.
Gitaar is dus geen enkel probleem , maar nu dus nog een mic..