Beste lezers,
Ik heb bij het inbouwen van mijn nieuwe autoradio, de vorige is ontvreemd uit mijn auto, eens bekeken hoe het aanwezige ontstoorfiler is aangesloten.
Het ontstoorfilter hebben de dieven laten zitten, en het leek mij wel een goed idee om dit filter ook bij mijn nieuwe radio weer te gebruiken.
De radio heeft 2 voedigen : 1x12volt permanent, en 1x12v bij inschakelen ontsteking. Nu denk ik dat de permanente voeding is bedoeld voor het geheugen, en de andere voor de eigenlijke radio.
Klopt dit ?
Het vreemde is, dat het filter zit aangesloten in de permanente voeding, ik zou denken dat juist de voeding van het radiodeel en versterkerdeel ontstoring behoeft.
Wat is jullie mening?
Ik heb hieronder het schema van het filter even bijgevoegd.
Nu denk ik dat de permanente voeding is bedoeld voor het geheugen, en de andere voor de eigenlijke radio.
Dat lijkt inderdaad logisch.
Het vreemde is, dat het filter zit aangesloten in de permanente voeding, ik zou denken dat juist de voeding van het radiodeel en versterkerdeel ontstoring behoeft.
Zou je inderdaad denken.
Als je met de vorige radio geen stoorgeluiden hoorde, had die misschien van zichzelf ook een redelijke filtering. Of de auto heeft een schone plus van zichzelf.