Hallo,
We hebben onlangs een tv geplaatst op de slaapkamer, omdat er daar geen kabelverbinding was moesten we werken met een zender en ontvanger die alles draadloos verzenden. Het beeld is niet perfect wat normaal is bij draadloze tv maar dat stoort niet echt, op het geluid daarintegen zit geruis dit is veel storender, nu is mijn vraag hoe kunnen we het geruis weghalen/ geluid verbeteren. We hebben fijn afstemming gebruikt maar dit zorgt ervoor dat het beeld abnormaal slecht wordt. De zender en ontvanger voor draadloze tv zijn van het merk Konig als dat kan helpen.
Alvast Bedankt
pa3gws
Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
hopelijk zit zender en ontvanger op eenzelfde verdiep
anders zou je problemen kunnen kreigen door her gewapend beton in de vloer
Probeer eerst eens, de boel vlak bij elkaar te zetten. Als je dan nòg ruis hebt, weten we dat je het niet in de signaalsterkte hoeft te zoeken.
Wij hebben ook zo'n systeem gehad. Die werken op 2,4GHz als ik het goed heb. Je draadloos netwerk wat van de router/modem afkomt werkt ook op 2,4GHz. Dit wil wel eens storen.
Probeer de tip van Frederick eens, en probeer daarna eens alle kanalen af te gaan waar het ding op kan zenden. Kijken of het beter wordt.
Op 29 juli 2011 11:59:28 schreef Frederick E. Terman:
Probeer eerst eens, de boel vlak bij elkaar te zetten. Als je dan nòg ruis hebt, weten we dat je het niet in de signaalsterkte hoeft te zoeken.
dat ik hieraan niet gedacht heb.
kan het ook zijn dat het de tv zelf is die ruist?
Op 29 juli 2011 12:14:33 schreef Stefanh001:
Wij hebben ook zo'n systeem gehad. Die werken op 2,4GHz als ik het goed heb. Je draadloos netwerk wat van de router/modem afkomt werkt ook op 2,4GHz. Dit wil wel eens storen.
idd deze 2 signalen kunnen elkaar storen, maar het kan ook zijn dat deze het niet doen omdat ze niet perfect op dezelfde frequentie zitten, maar dit kan natuurlijk enkel zorgen voor problemen.
Op 29 juli 2011 11:55:09 schreef Glenner:
is niet op hetzelfde verdiep en ze zitten ongeveer 5-10 meter van elkaar ...
dan is het zeker aan te raden frederick zijn voorstel op te volgen,
gewapend beton in de vloeren kunnen vaak zorgen voor een verzwakking van signaal en de kwaliteit hiervan, als het op eenzelfde verdiep staat speelt gewapend beton een mindere rol aangezien deze niet tussen zender en ontvanger zit.
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
die draadloze dingen zijn in vergelijking met een kabel echt rommel , een tijdje geleden heb ik ook al staan stoeien met een philips sbc-vl die zelfs met 2 meter en vrij zicht nog een hoop ruis gaf . als je door het signaal liep viel het ook weg .
van de week het ding gedemonteerd en er blijkt een losse audio/video zender in te zitten , die raar genoeg met een goede 5v voeding verder komt als in het kastje met de stuurprint erbij.
zelf al hing er geen geluidsbrom op dat ding kwam er brom zogouw de link tussen de twee kastjes kwam . dit is deels de voeding maar het is niet voor 70 euro helemaal ruisvrij te krijgen met die dingen.
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Het leuke van deze dingen is dat ze vaak op 2,45GHz werken, en daarbij storen op- en gestoord worden door draadloze computernetwerken. Als je netwerk daar last van heeft, is er vaak geen enkel kanaal te vinden waarop het nog goed wil werken. Andersom zou de kans op goede ontvangst nog iets beter moeten zijn, zolang je tenminste keus hebt uit kanalen.
Heb ze 1 meter naast elkaar gezet en zo eens geprobeerd maar nog steeds storing, ook de draadloze internetverbinding uitschakelen helpt niet.
pa3gws
Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
Het merk Konig is al vaker voorbij gekomen als zijnde niet zo heel geweldig. 
Koop eens een setje van Marmitek en vraag bij aankoop of je het mag terug brengen als het niet voldoet.
Bijna zeker dat het dan wel goed werkt.
@Sine
Mee eens maar er is bagger en bagger. 
Dat heeft in dit geval niets met konig te maken, die dingen zijn gewoon per definitie en van elk merk bagger.