MAH
Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough
Volgens mij wordt er een fout gemaakt in de redenatie. Hoewel ik het idee erg goed vind! Ze werken met een combi van geluid en beeld voor detectie. De range zal beperkt zijn door de resolutie maar daar valt overeen te komen(hogere resolutie of meer apparaten). Muggen zijn actief als het donker is, vandaar ook de bed-netten. Daarom vraag ik me af waarom je een complete tuin zou beschermen? Wanneer een slaapkamer is beveiligd ben je toch klaar?
wel jammer dat bij de demo enkel targets aanwezig zijn, geen andere zoemers..
Gadget_inc
Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/
SparkyGSX
Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken
@Vladimir kalasnikov: ik had wat duidelijker moeten zijn; ik bedoelde die Mighty jump, niet de muggenzapper, al verbaast het me wel dat het echt bestaat.
Neovo Geesink
Slechtziend aan linker oog, Blind aan rechter oog. Hosting van Forumbestanden: https://drive.google.com/drive/folders Meetarsenaal welke ik heb: https://drive.google.com/file/d/1vx54QxPe6YS3pJhybK_y0a380MYUFGyb/view
Nou, dat heb ík weer..... Kijk ik voor iemand een Laptop na, zie ik dit op de accu:
https://picasaweb.google.com/lh/view?q=Qlink&psc=G&filter=1#5711134703…
Ehmmm. Die Chineesjes hebben toch óók het Periodiek systeem der elementen moeten leren??
Of hebben zij net als hun Karakters 1200+ elementen?
Of, maar dan snap ik de chemische werking van Lithium-Ion niet, Zou er dan tóch kernfusie in die accu zijn waardoor Lithium-Ion wordt gefuseerd tot Lood? 
Mogen Laptiops dáárom niet te lang op schoot, omdat je anders door de kernfusie gesteriliseerd wotrdt?
Maargoed, OF het is een exotische Lood-Gel of Lood-zuur accu (OUGH!!), OF het is een Lithium-Ion accu....
Neovo.
Of ze hebben er lood bij ingestopt om het gewicht wat te verhogen om het tekort aan celgewicht te compenseren.
[Bericht gewijzigd door Olap op (75%)]
Op 19 februari 2012 11:21:06 schreef Neovo Geesink:
Ik heb in menig wandkontaktdoos de fase LINKS aangetrogffen!
Ja en?
Als ik zelf een wcd monteer zet ik altijd de fase links.
Er is (in ieder geval in Nederland) geen regel die voorschrijft of de fase of de nul links moeten, dus dat mag je zelf kiezen.
Bij combi's van schakelaar en wcd zit de fase altijd links voor zover ik weet. Daar valt dus niks te kiezen, tenzij je hem ondersteboven monteert.
Neovo Geesink
Slechtziend aan linker oog, Blind aan rechter oog. Hosting van Forumbestanden: https://drive.google.com/drive/folders Meetarsenaal welke ik heb: https://drive.google.com/file/d/1vx54QxPe6YS3pJhybK_y0a380MYUFGyb/view
@Olap:
Dat vindt ik heel knap...
Die Accupack weegt al 2X niks...
Als je er lood in verwerkt blijft er dus nóg minder gewicht vrij voor de échte cellen...
Neovo.
Jochem
If you want to succeed, double your failure rate.
Niet-loodvrije elektronica kan toch nog steeds?
Die aanduiding hoeft toch niets met de cellen zelf te maken te hebben dan? (Hoewel ik me over die uiterst kleine hoeveelheid lood bij het normale afval gevoelsmatig minder zorgen zou maken als het lithium.)
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Tegen gekomen op een Amerikaans site:
Automatic Rat-Catcher Circuit
AUTOMATIC electrocution of rats and other rodents is accomplished by the machine illustrated in the accompanying photograph. It is designed to be placed on a rat runway in a factory building in the food or other industry having a general sanitation problem.
The unit illustrated is normally contained inside a metal case that is open at each bottom end to provide the rat runway. When a rodent enters the runway he interccepts a beam of light from a projectionlamp that shines into a phototube on the other side of the runway. The phototube triggers a 2050 thyratron, shown in the circuit diagram, which fires and energizes a relay that connects the line voltage to a solenoid. This in turn trips two metal grids having pointed projections and the grid snaps together and holds the rat firmly.
The grids are maintained at the voltage of the power line (through the series 60-wattlamps)and the potential is applied to the rat for a lethal period of about 120 seconds. When electrocution is completed, the rat is lifted, still held by the grids, to a door at the side of the metal case which opens to allow ejection. A motor driven mechanism carries out this ejection and resetting cycle in 30 seconds. At the end of the cycle, the grids return to the ready or arming position and the ejection door closes.
During ejection, the plate voltage is removed from the 2050 thyratron and when the cycle is completed this connection is restored so that the tube is ready to be triggered by another pulse from the phototube, in turncaused by another rat. The technique is said to cause the rodent no pain, mutilation or freightened struggle by the manufacturers of the machine,LFC Corporation,Rochester,N.Y.

Jochem
cross-link naar nulzeventig in het ontwerptips en domme fouten topic 
ook 1 op HEEL ander gebied, maar wel heel grappig.
Even helemaal doorscrollen naar de laatste alinea en de laatste zin.
Heeft mij doen besloten om de bak waar het hier om gaat maar onder de auto te laten zitten.
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Het is kennelijk dan ook een stevig ding:
All the components are oversize and have a distinctly agricultural feel about them.
Prachtig verwoord! Eigenlijk is het dus gewoon een ordinaire tractor

klopt ook wel... de schakelpook heeft een throw van ongeveer 40 cm, maar toch schakel je eigenlijk nooit verkeerd, omdat het ZO duidelijk is waar je moet zijn.
de bak lijkt recht vertand te zijn en giert al een debiel.
de radio staat dan ook altijd op standje heel hard, en als je instapt heb je altijd zoiets van "stond hij echt zo hard"
dus tja.... dat is wel een zeer correcte benaming..
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
Jullie hebben toch zo'n luxe LandRover ?
zeker nog nooit in een series of 101 gereden. Een radio hoeft daar geen standje harder, dan hoor je hem nog steeds niet.
Jochem
Vanwege een soortgelijke opmerking over 'niks in vergelijking met 101 lawaai' denk ik ineens weer terug aan dat licht schurende geluidje toen we met de 5-serie naar dat seminar reden Fred. Uiteindelijk nooit meer gehoord, zal wel een steentje tussen blok en schijf zijn geweest ofzo.
vriend van mij heeft net een series(III?) 88 uit 78 gekocht...
das idd eg spartaans, maar gebruik je ook niet als daily driver, dit nog wel
Neovo Geesink
Op 25 februari 2012 23:08:10 schreef fred101:
Jullie hebben toch zo'n luxe LandRover ?zeker nog nooit in een series of 101 gereden. Een radio hoeft daar geen standje harder, dan hoor je hem nog steeds niet.
Neem dan de klassieke FSO 125 of LADA.... (Ze leken sterk op elkaar trouwens...)
Zelfs als de autoradio daar op standje "speakerfire" staat hoor je nog alles rammelen en ratelen in die bak. 
Wat waren die dingen stug...
Mijn oom heeft beide gehad.
Mijn vader heeft nogsteeds de Trabant P601.
Ook zo'n auto waar een autoradio helemaal niet tot zijn recht komt.
Is wel nostalgisch...
Neovo.
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
Grappige landrover maar wel veel herrie: http://butchershoprehab.blogspot.com/2011_01_01_archive.html
Mooi man, een echte auto
De defender is eigenlijk een series 5, de 90-110-130 zijn de series 4 ( als ze die benaming nog zouden hanteren)
Jochem
Misschien overbodig, maar de 5-serie waar ik het in m'n vorige post over had was natuurlijk een Duitser he...
Jullie gaan off-topic. (Ik natuurlijk niet. Doe ik nooit.)
fred101
Golden Member
Jochem, dat was wel duidelijk, jij schreef 5-serie, niet series-5.
maar ook ik ga anders nooit off topic dus sorry hiervoor 
In een series 5 had je een licht schurend geluid ook nooit gehoord 
[Bericht gewijzigd door fred101 op (21%)]
hmm die defender is niet helemaal off topic, komt een mobiel elektronica lab in.... en ook een mechanische werkplaats.
Volgens mij had fred ook zoiets in zijn 101.. Maar met al die buizentechniek heeft hij een 10 kW aggregaat nodig om alles te poweren... iig het koffie apparat zat erin.
DiverAlpha
Diep nadenken is een kwestie van de goede baan uitkiezen
Kun je daar weer niet die jumpstarter gebruiken uit een van de vorige posts? Die krengen hebben vermogen genoeg blijkbaar