Hallo,
ik heb in mijn auto een mic zitten voor mijn telefoon alleen zit deze op rot plek niemand hoort me goed.
Nu heb ik een zwanehals gekocht en wilde deze gaan aansluiten
dus mic in auto losgemaakt en kabel gestript 1x rood 1x wit en
afscherming.
nu het vervelende de zwanehals mic heeft 1x wit en afscherming wat moet ik doen om het goed aan te sluiten of kan dit helemaal niet
en moet ik een andere zwanehals kopen ?
Bvb mijn dank
Grt,
Dick
Microfoonkapsel in de zwanenhals vervangen door het oorspronkelijke microfoonkapsel en de draden verlengen met een stukje 2-aderig afgeschermde kabel lijkt mij het simpelst.
Het zullen wel elektreet microfoontjes zijn waarbij de originele apart 12V krijgt en de zwanenhals mircofoon uitgaat van 12V over de signaallijn.
Meet in de auto eens de spanning tussen de rode draad en de massa en de witte draad en de massa. Met wat onderdeeltjes is dit wellicht wel op te lossen.
Dus ik moet eigenlijk een mic nemen die een apparte voeding nodig heeft ?
Dat aanpassen gaat niet werken past niet in elkaaar.
Grt,Dick
HarrieNak
Omdat ik iets weet van elektronica denken de mensen die er niets van weten dat ik alles weet... Maar alleen ik weet dat ik nog heel veel moet leren... En inmiddels heb ik ook wel wat geleerd, maar om alles te leren moet je minstens 200 jaar oud worden.
Natuurlijk kan dat wel. Alles kan, maar of het mooi is, dat is iets anders... 
Wat Hugo al schreef, kijk even of je een spanning tussen één van die draden kunt meten. Dan weten we iets en kunnen we verder kijken naar een oplossing.
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (35%)]