Hey,
ik maak een kleine ipod speaker met verschillende speakers. Hiervoor gebruik ik oude computer boxjes. Nu, toen ik ermee bezig was, zijn de draadjes een van mn speakers van het moederbord gekomen. Ik weet niet meer waar ze zaten en ik zou ze er weer op willen solderen (ik kan ook gewoon de eerste speaker gebruiken maar ik zou liever stereogeluid hebben) Weet iemand mij te helpen? Ik heb ook foto's van de voor- en achterkant, dus als ik die erop moet zetten, zeg het maar.
Groetje,
profviktorie
GerardMonique
soms zoekt men te diep in het EENVOUDIGE.
Is het zo'n plugje soort plugje ? Dan gaat de min van allebei de boxjes naar de massa ( rechts )
en de andere een naar de midden en de andere naar de punt.
MVG Gerard.
Damic
Ben Belg sowat :D :: plaatjes zijn meestal klikbaar
noone
483726095 / Een foto zegt meer dan 1000 woorden.
Turbokeu
Golden Member
I love watching conspiracy theorists use the airtight logic of the argument from incredulity: "Well I don't understand how it works so it can't be real!!!"
Op 30 augustus 2011 22:12:12 schreef Damic:
goed bezig.

Damic
Ben Belg sowat :D :: plaatjes zijn meestal klikbaar
het is wel degelijk het moederbord van de speakers zelf. Het zijn van die oude boxjes, die je met een 3.5mm jack aan je pc kunt hangen. Ik zal eens proberen foto's erop te zetten.
Groetjes, Profviktorie
http://www.flickr.com/photos/profviktorie/6098940239/
http://www.flickr.com/photos/profviktorie/6098939377/in/photostream/
dit gaat misschien beter 
De twee zwarte draadjes zijn van de eerste speaker, de draadjes zitten is sp+ en ook in de uitgang voor de koptelefoon. De rode draad onderaan heb ik zelf erbij gesoldeerd omdat het moederbord een beetje was afgebroken. 
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (49%)]
noone
483726095 / Een foto zegt meer dan 1000 woorden.
die rode draad maakt een keer sluiting met het vlak ernaast. krap het laklaagje van het spoor (bij de breuk) eraf en vertin het en dan met een klein draadje of montagedraad de verbinding maken.
Daarvoor gingen de speakers wel, met het rode draadje, dus dat is niet echt het probleem...
Maar ik zal het wel proberen, als het een verschil uitmaakt.
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (26%)]
Het maakt nu geen verschil, maar als het draadje in de toekomst iets rafelt / losraakt dan maakt het kortsluiting en werkt je speaker niet meer. Vandaar.
@mbbneon: ok ik zal het dan proberen.
@ Wim P.: neenee, het zijn externe boxjes (voor de duidelijkheid)
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
het ziet er simpel uit , de speaker in het boxje met de print moet op out+ en out- je ziet dat er al een draadje heeft aangezeten .....
bij de out- hebben ze het draadje aan de diode gezet , maar dat maakt niet uit.
En als ik dan aan de zwarte draadjes een speaker hang, en de andere aan de out+ en out-, dan heb ik stereogeluid?
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
ja .
als die witte en rode draad niet samen op 1 aansluiting zitten..
[Bericht gewijzigd door testman op (89%)]
Gebruik je de volgende keer eens de edit? Al die topickicks van jou waren niet de bedoeling, je zit hier niet op MSN.
Sorry hoor. Ik doe ook maar m'n best, ik ben nog maar 13. Wees blij dat ik nog geen afkortingen gebruik 
[Bericht gewijzigd door profviktorie op (30%)]