Hoi Vanmorgen is mijn TV een Sony Trinitron er ineens mee opgehouden, de TV schakelde uit zichzelf uit, en is niet meer aan te krijgen

als ik de aan uit knop inschakel hoor ik drie korte "plofjes" uit de luidspreker en daarna doodse stilte

heeft iemand enig idee waar ik het beste kan beginnen met zoeken wat er mis is met deze tv

groetjes Ferry....

hmm, klinkt als kortsluiting ergens in de TV.

Als ik het zo hoor lijkt het inderdaad of er ergens kortsluiting in je Sony Trinitron tv zit. Ik mag aannemen dat de zekering nog heel is? Vanwege die plofjes die je hoort. Je zou eens allereerst moeten kijken of de kleine blauwe/gele condensatortjes in de buurt van de hoogspanningstrafo (25KV) nog heel zijn. Vaak zitten er als ze het hebben begeven brandplektjes op en meten ze sluiting. Als dat het niet is, moet je de grote schakeltorren in het hoogspanningsgebied eens nameten op sluiting.

Jah. In ieder geval moet je 't probleem in 't hoogspanningsgedeelte zoeken, waarbij ik meestal meteen de FBT (hoogspanningstrafo) verdenk...

Hallo,

bedankt voor de snelle reactie's ik ga morgen ochtend gelijk eens aan de slag, nu eerst even lekker paasdiner.

groetjes Ferry.....

En? Heb je al wat kunnen vinden?

Op 12 april 2004 21:28:09 schreef Sjihtam:
En? Heb je al wat kunnen vinden?

OF hij is vergeten te ontladen....

whahaa nee neit vergeten te ontladen, maar was zulk mooi weer vandaag, beetje zonde om aan TV te prutsen, Terrasje beviel beter.

ben al wel aan het kijken geweest, nergens onderdelen te vinden die brandsporen o.i.d. bevatten.

The search continues

groetjes Ferry........