RLTY
"And that day, not a single fuck was given."
http://cgi.ebay.nl/IC-MC1466L-MOT-CDIP-14-/250823569080?pt=LH_DefaultD… lijkt me redelijk geprijsd, enige probleem is natuurlijk het risico idd. Ik wacht toch even een paar dagen de v/a af. Daarna kan ik altijd nog iets anders kopen.
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
check maar eens eventjes op toolhaus.org
deze laat zien wat en waarom negatieve feedback gegeven werd.
Ik zou er mijn geld niet aan geven.
RLTY
via ebay wordt hem wss toch niet.
Ik heb al een reactie op mijn v/a, hopelijk is de prijs een beetje reeel.
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Even bladeren leverde 3 negatieve feedbacks op de afgelopen weken tussen honderden positieve. 1 van verkeerd gemarkeerde onderdelen (zoals je ook bij Nedis en vele andere betrouwbare Europese adressen kan aantreffen) en 2 identieke van een Italiaan die zijn spullen niet kreeg (er zijn verkopers die om die reden absoluut niet naar Italie willen versturen). Ik zeg dat het in dit geval erg zal meevallen.
Maar V&A is natuurlijk nog een stuk handiger!
RLTY
Ik heb definitief een donor gevonden. Geweldig hoeveel er op deze v/a gereageerd werd.
Erg veel behulpzame mensen op deze site!
RLTY
Dat bedacht ik me toenstraks ook. Heb hem een beetje schoongemaakt,
het oerlelijke soldeerwerk aan een van de eindtorren bijgewerkt.
Als hij met die nieuwe mc nog niet werkt, kan het alleen nog maar de bd137
of de mpsa06 zijn. Verder geen sporen van mishandeling op de print gelukkig 
EDIT: Voor zover ik kon meten waren de transistoren gewoon goed, en verder zitten er enkel wat weerstanden en diodes op die gezond zijn. Misschien nog iets waar ik op moet letten?
[Bericht gewijzigd door RLTY op (24%)]
voeding van het IC meten, liefst met scope.
evt een lamp in serie , en dan maar op hoop van zegen !
[Bericht gewijzigd door Shiptronic op (42%)]
RLTY
ga ik dat maar meteen doen als ik hem binnen heb, en daarna fingers crossed 
edit: domme vraag misschien, maarwat is het nut van die lamp in serie?
[Bericht gewijzigd door RLTY op (32%)]
als er ergens sluiting zit , of de stroom word te hoog, dan word deze nu begrensd.
als de lamp fel gaat branden is er iets mis, als je normaal zou wachten tot de zekering stuk gaat, is de rest ook geroosterd.
Een lamp in serie beperkt de stroom...
In geval van kortsluiting in de achterliggende schakeling blaas je niet meteen alles op.
RLTY
in principe kan ik daar dus ook een laagohmige vermogensweerstand voor gebruiken?
Lampen heb ik namelijk, afgezonderd van wat peertjes en van e10 lampjes helemaal niks van.
nee, je wilt juis een PTC gedrag die remt als het ware de stroomals he tuit de hand dreigt te lopen, een weerstand doed dat niet.
en 100W peertje zal wel werken, anders de zwaarste die je kan vinden.
RLTY
Helaas is het binnenkort afgelopen met de peertjes, en moeten we elektronisch oplossen.
Bij een weerstand heb je ten eerste niet de optische indicatie dat er wat mis is, en ten tweede kan een normale weerstand alleen maar een enkele waarde hebben. Een weerstand moet je daarom ook veel hoger kiezen dan die van een lamp in koude toestand. Ook komt het kiezen van de weerstandswaarde veel preciezer.
Op 28 september 2011 23:45:01 schreef RLTY:
oke, goed dat je het zegt. 60W is geloof ik zwaarste wat ik heb atm, voldoende?
Lijkt mij wel, het is geen mega voeding.
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (22%)]
SparkyGSX
Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken
Op 28 september 2011 23:47:17 schreef Henry S.:
Helaas is het binnenkort afgelopen met de peertjes, en moeten we elektronisch oplossen.
Dat valt ook nog wel mee hoor; je kunt ze nog steeds kopen als "mini-kacheltjes", en lampen met reflectors e.d. zijn ook nog steeds te koop. Ik verwacht eigenlijk wel dat er af en toe een samenkopen actie of zo komt voor gloeilampen, als ze in Nederland echt niet meer te krijgen zijn.
RLTY
Heb hem vandaag in elkaar gezet na nog een fout gevonden te hebben. Werkt perfect, iedereen bedankt!
Heb hem vandaag in elkaar gezet na nog een fout gevonden te hebben. Werkt perfect, iedereen bedankt
Vertel vertel....
RLTY
Toen men de bd137 heeft vervangen, zijn 2 van de 3 pads eraf getrokken. Dat hadden ze mooi opgelost door de pinnen om te buigen naar de printbaan en vast te solderen. Dit was bij een geen probleem, maar bij nummer twee kwamen er twee traces toe, dus was een trace niet verbonden met de transistor. Na uitgebreide controle en extra meten met gekruiste vingers de mc1466 in zijn voetje geplaatst, multimeter aan de uitgang en voorzichtig inschakelen. Geweldig als je dan ziet dat de paneelmeter uitslaat:)
Heb hem nu een kwartiertje 12 volt laten voeden aan een van mijn schrootprojecten. Alles stabiel, het lijkt erop dat dit mijn nieuwe labvoeding wordt:D
RLTY