Hallo heb hier een dsp1024-p staan alleen nu zit er verschil in signaalsterkte tussen beide kanalen.
als ik de behringen met in/out er tussenweg haal geeft de db balk links en rechts gelijk signaal zet ik de behringer aan zit er 4 tot 6 leds verschil in op de db balk.
op het display van de behringer zit continu een verschil
iemand een idee wat dat is? heb alle instelling weer gereset naar fabrieksinstellingen en nog niet goed
Het probleem is eigenlijk het merk T(B)ehringer.
Dat terzijde.... Ik ben ooit gestart met het kopen van Behringer en heb dat zeer snel weer weggedaan vanwege dit soort problemen en de geluidskwaliteit.
Het probleem dat je beschrijft is me zeer bekend en is afkomstig van deze:
* XLR in-/uitgangen die géén goed contact maken.
* Jack in-/uitgangen die géén goed contact maken.
* Niveau-schakelaar op de achterkant die geen goed contact meer maakt.
Problemen die vaak al binnen een jaar na aankoop optreden. Je kunt daar zelf bijna niks aan doen gezien de kwaliteit van de printplaten en het feit dat alles op mekaar geprakt zit in die apparaten.
Wil je dit apparaat behouden, stuur hem dan op ter reparatie. Jammere is echter dat je binnen 1 à 2 jaren deze problemen weer terug krijgt.
Beste advies dat ik kan geven is, koop een tweedehands Yamaha SPX990 of gelijkwaardig. Dan ben je en blijf je gelukkig.. Daarnaast is de kwaliteit van die effecten vele malen beter dan die uit deze Virtualizer. Heb de Virtualizer heel kort gehad, verschrikkelijk die galmen.
@RoyB, eens en oneens. Heb er zelf ook een, en ook een 2024, prima apparaten, heel wat gebruikersvriendelijker dan de gemiddelde Lexicon om maar een voorbeeld te geven.
@TS, ik heb het zelf ook gehad, zo'n soort probleem. Lag bij mij aan een brak patchpaneel. Daar zat een mogelijkheid op om 1 kanaal op te splitsen naar 2, maar dat ging daar dus fout. Vermoedelijk dus echt een slecht contact ergens.
Hoi Antoine, ieder zijn ding. Ik ga er niet over discussiëren hier, maar als ik een Behringer galm of Lexicon MX200 vergelijk met mijn Yamaha ProR3's, SPX990 en m'n TC M4000 zeg ik hoie Behringer 
Wat je zegt over die Lexicon bediening, helemaal mee eens! Ik kom er nooit weg mee als ik live sta te mixen en er zit zo'n PCMxx in het rek.
Edit, al moet ik zeggen dat die Vinylizer in de Behringer wel erg goed is!
[Bericht gewijzigd door Roy B op (10%)]
Op 11 november 2011 09:46:20 schreef Roy B:
Het probleem is eigenlijk het merk T(B)ehringer.
Dat terzijde.... Ik ben ooit gestart met het kopen van Behringer en heb dat zeer snel weer weggedaan vanwege dit soort problemen en de geluidskwaliteit.Het probleem dat je beschrijft is me zeer bekend en is afkomstig van deze:
* XLR in-/uitgangen die géén goed contact maken.
* Jack in-/uitgangen die géén goed contact maken.
* Niveau-schakelaar op de achterkant die geen goed contact meer maakt.Problemen die vaak al binnen een jaar na aankoop optreden. Je kunt daar zelf bijna niks aan doen gezien de kwaliteit van de printplaten en het feit dat alles op mekaar geprakt zit in die apparaten.
Wil je dit apparaat behouden, stuur hem dan op ter reparatie. Jammere is echter dat je binnen 1 à 2 jaren deze problemen weer terug krijgt.
Beste advies dat ik kan geven is, koop een tweedehands Yamaha SPX990 of gelijkwaardig. Dan ben je en blijf je gelukkig.. Daarnaast is de kwaliteit van die effecten vele malen beter dan die uit deze Virtualizer. Heb de Virtualizer heel kort gehad, verschrikkelijk die galmen.
Zitten de contactjes dan los op de print of puur de stekker in de dsp?
Hoi Niek, mooi dat het weer functioneert!
Kans is wel groot dat het probleem snel weer optreedt. Zijn geen loszittende contacten maar de chassisdelen zijn van erg slechte kwaliteit, vooral de female delen.
Mocht het probleem weer voorkomen, kun je eventueel de in en uitgangen asymmetrisch insturen ipv symmetrisch. Dan heb je het probleem niet dat je 3dB gaat missen als één pen geen goed contact maakt.
Signaal valt dan wel totaal weg indien pen 2 van de XLR geen contact maakt. Indien je de jack in en uitgangen asymmetrisch aansluit, zal het altijd blijven werken.