Anoniem
Halllo
Ik heb laast een vrij oude versterker gekregen..
Een kustum PA60 300wattss,
Achter op de voorversterker zitten 2 female tulp plugjes op de print gesoldeert en daar hoort een snoertje tussen te zitten.
Zonder dit snoertje werkt de versterker ook.. heeft iemand een idee waar dit voor zou kunnen zijn?
http://i44.tinypic.com/11i3ckw.jpg

gr Jeff
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (1%)]
Anoniem
Er zit wel een galm doos bij, zou die daar tussen moeten? en ook in de versterker geplaatst moeten worden? hoe word deze bediend dan?
Ik weet niet wat je met een galmdoos bedoelt, maar als dat een kastje met oa. een veer erin is en er zitten twee tulpaansluitingen erop dan zal dat het ongetwijfeld zijn.
Als je een snoertje tussen de twee aansluitingen op de print doet dan kan je aan alle knoppen draaien, maar hoor je geen nagalm. Pas als door het na-trillen van de veer een galmsignaal opgewekt wordt dan zal je merken dat je met de knoppen met het opschrift "REV." (reverb) de sterkte van de galm kan instellen.
Werkt de galmveer niet, probeer hem dan andersom aan te sluiten.
Anoniem
Ja oke, die galmkast zit er bij, maar moet die in de versterker gebouwd worden? of los? ik heb ook nog 2 ingangen met de tekst ''grapix'' in en out?
Mwah, als het de bedoeling was om die aan de buitenkant aan te sluiten dan hadden ze de plugjes niet zo op de print gezet, denk je niet?
De term grapix ken ik niet en ook lijkt het me sterk dat je een ingang hebt waar "OUT" bijstaat.
Wellicht handig om je eerst eens in de algemene beginselen van mengtafels te gaan verdiepen?
voor de info