free_electron
Silicon Member
Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM
Op 6 maart 2008 00:38:58 schreef Hunter:
Alle cascades uit televisies die ik terug kan vinden (o.a. de HRT 205 van www.hrdiemen.com ) hebben maar 5 diodes ipv. 9. Ze worden dan ook wel triplers genoemd. Ik ben bang dat je op TV(-service)gebied niks kan vinden.
tis geen kwestie van die direct te gebruiken maar van goedkope cascad ete hebben die je kan slopen voor de diodes.
Update: Heb nieuwe condensators in de cascade gezet en getest in de vrije lucht. Hij slaat niet meer over. Ikke blij
.... toch niet, want na een tijdje draaien slaat de aardlek er toch weer uit. Wat blijkt, het 220V EMI filter lekt stroom naar de aarde
. Kan ik daar weer een vervanger voor gaan zoeken (heb al iets passends bij farnell gevonden).
Nu moet ik de cascade weer in een net bakje stoppen en ingieten. Nu zit ik te denken om dit met siliconen kit te doen, want dat blijft zacht, zodat hij weer redelijk makkelijk te repareren is.
Weet iemand of dat kan? Heb al opgezocht dat de dielektrische sterkte van siliconen tussen de 10KV/mm en 20KV/mm ligt. Geld dit ook voor de bouwmarkt siliconen kit?
Na bovenstaand verhaal gelezen te hebben had ik de stoute schoenen ook aan getrokken en begon vol goede moed aan het uitsnijden van vulsel. Op een gegeven moment zit het kunstof bakje in de weg dus die er af gesloopt. Nu kwamen er 2 pennen zichtbaar naar voren die normaal op de bodem van het bakje liggen. 1 er van is de aanluiting van de 1500V maar de ander is de 14KV. De tussenliggende zitten wel ingegoten. Vanaf de 14KV punt die ik toen dus zag liep een spoor van wit grijze troep wat dus tussen gietsel en bakje heeft gezeten. De cascade eens goed schoon gemeaakt en toen weer aan gesloten. De cascade blijkt goed te werken en geen gesis meer. Heb alles maar in een ruimer kastje gemaakt en goed dicht getaped. Dus voordat een ieder zijn cascade gaat slopen eerst eens het kunstof bakje verwijderen en dan de gele substantie goed schoonmaken. Als hij dan goed werkt weer mooi in een kastje maken. In mijn geval een dik plexiglas bakje.
Succes met het repareren.
Piet elektro
zonder prutsen kom je nergens!
De scoop die ik hier heb staan is eigenlijk van de zaak.
Dus ik moet echt even een keer tijd hebben om de gehele cascade te ontleden 
In ieder geval een topic met een boel informatie omtrend cascades 
Goede avond voor alle
Een lintention van rbeckers.
Ik heb ook het falen van defecte Tripler scop PM3264.
Maar voor mij is gegooid in de prullenbak.
Ik probeer maar ik kan het niet vinden van de service manual PM3264 compleet.
Kunt u me helpen.
Voor meer informatie Ik sluit een Tripler TVC traditionele en strekking dat ik opnieuw te werken het enige probleem is dat ik geen sync.
Ik moet ook vermelden dat de scop was gestopt met werken na 9 jaar.
Na waardoor de Tripler TVC het scherm normaal was.
Na een aantal tests was ik niet over een breed en kan aankomen niet opgelost door de potentiometer HT op het dek, dat is gelegen aan de achterkant van het apparaat.
Als je een idee hebt voor mij om remetre bestelde dit apparaat zou super.merci nog alle voor uw antwoord.
PS: ik ben van de provincie Henegouwen, en ik gebruikte een vertaler voor de Nerland excuseer me voor zijn.
Weet je zeker dat je aardlek eruit gaat door de cascade?
Ik heb een 2-kanaals versie van uw scoop, en bij mij was dit het netfilter wat knetterde en siste.
Bij navraag bleken deze oude netfilters vaker door te slaan.
big bang
Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten
Op 6 maart 2008 01:50:31 schreef rbeckers:
o.a. Farnell heeft HV condensatoren.
http://nl.farnell.com/9697357/passive-components/product.us0?sku=PANAS…
Yep. Ik heb ook eens gezien, ze hebben ze in 6kV, 10kV en 15kV
hier
Op 7 maart 2008 17:57:02 schreef Lexy:
Nu moet ik de cascade weer in een net bakje stoppen en ingieten. Nu zit ik te denken om dit met siliconen kit te doen, want dat blijft zacht, zodat hij weer redelijk makkelijk te repareren is.Weet iemand of dat kan? Heb al opgezocht dat de dielektrische sterkte van siliconen tussen de 10KV/mm en 20KV/mm ligt. Geld dit ook voor de bouwmarkt siliconen kit?
Ik denk het wel Lexy, ik had hier nog hoogspanningskabel van neon liggen (10kV) en die draad zit ook blijkbaar in zo'n siliconejasje van 3mm dikte. Silicone heb ik ook al wel eens gebruikt op het werk voor rond hoogspanningscondensatoren (10kV) te spuiten op een print van een plasma schrijver. Vooral om alles af te schermen van coronaverliezen. En daar waren toch ook geen problemen mee.
- - big bang - -
[Bericht gewijzigd door big bang op (34%)]
Hallo,
Eigenlijk wil ik een Tripler negen eqivalent misschien.
Ik stuur een mailtje naar HR-Spanje om te zien of hij kon UCT.
Ik wacht op een antwoord.
Met de nadelen vind ik in de ROS, die voor een Tripler kunnen gaan maar ik heb niet in geslaagd om de datasheet te vinden is de BG1899002212.
Ik probeer ook de lay-out van scop omdat ik een stroomstoring en een breedte van sync hebben.
Als u wordt opgeroepen schema me hoe ik kan doen om het te krijgen.
Als u wilt dat om het imago van een Tripler scop zie normale tv voila, een link of ik foto te zetten.
Kort en danken u bij voorbaat.
http://www.abcelectronique.com/forum/showthread.php?t=59965&page=2…
HAllo,
Indienje onderdelen zoekt van een scoop weet ik wel een adres voor jullie.
En voor schema's cq servicemanuals zie hiervoor Http://www.schematheek.eu
Groeten van Toine.
dank u voor uw antwoord.
Ik heb net een mail naar hoe ik kan OPTENEZ het schema vragen.
Ik wacht voor hun nieuws.
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
het netfilterprobleem is een heel bekend mkt probleem , en hebben veel apparaten uit de 70s en 80s . het komt omdat er toen mkt's inzaten van 250volt en dat is te weinig . 400 volt is wel goed , ook zijn er 275 volt types en die zijn ook te licht kwa spanning .
omdat er op een wcd wel 230 volt rms staat ,maar de top van de sinus is al 280 volt en ook is met de jaren de netspanning verhoogd naar 235 volt , en is dit nog hoger komen liggen . ik heb al meerdere voedingen gezien met een geklapte mkt erin , en tegenwoordig zit er ook een weerstand in zo'n mkt ingebouwd daarom .
VJE zopas een e-mail van Http: / / www.schematheek.eu.
Whan kopie van deze omvang met e-mail kost u € 15,00
Het is niet erg aardig.
Dus ik herhaal mijn oproep als iemand de regeling in PDF gehad zou geweldig zijn voor mij.
Ik heb net ook het kenmerk van een Tripler met Philips fabriquand van Tripler.
Ik wacht op haar antwoord en ik verkwikkende forum apparament algemeen, want er is een goed mens is hetzelfde probleem als ik.
Leuk deze reactie maar er wordt niet bij verteld dat het het complete Instructie+SERVICEMANUAL is.
En als je snel rageert kun je nog een ORGINALMANUAL voor die prijs kopen bij mij EX verzending.
En als je alleen een andere cascade zoekt weet ik mogelijk ook nog wel ergens tekoop.
Maar dan moet je niet mij een email sturen in het frans en dan op dit forum in het nederlands je reactie plaatsen.
Vriendelijke groet van Toine.
Re
Je vais m'exprimer en francais car je suis obliger de taper les texte en francais puis demander une traduction.
Dite moi si je peux rester en francais.
merci de votre reponse.
Normalement on n'utilise pas le francais ici. Je pense que c'est mieux de exprimer votre question en anglais, par ce que les gens ici normalement parlent anglais pour leur langue secondaire.
Meilleures Salutations,
Fripster
Re
Bon ben zie ik dat haar niet de heerlijkheid in het Frans.
Statesman: geeft de indruk dat ik verder moet gaan.
Niet erg beleefd.
Ik zeg u vaarwel.
Ik ga op een ander forum of misschien ben je een vriendelijk meer.
Bedankt aan degenen die reageerden op mijn berichten
Hallo,
Ik ben de franse taal niet machtig dus als je gewoon in het nederlands cq in het engels een antwoord geeft kan ik die ook beantwoorden.
Maar goed voor mij is dit einde discussie.
Toine.
Roland van Leusden
It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
VJE zopas een e-mail van Http: / / www.schematheek.eu.
Whan kopie van deze omvang met e-mail kost u € 15,00
Het is niet erg aardig.
Weer zo iemand die nergens voor wil betalen. Als die scoop je dierbaar is dan is 15 Euro toch niks, dan maar een paar pintjes minder.
ja eigenlijk als je wilt, maar er zijn niet zoals mij en ik tellen.
Maar goed ik zal eens kijken en weer en ik kan worden gevonden.
Het toepassingsgebied is niet dringend Ik stelde 2 andere in perfecte fonctionement.Plus 2 scopes en digitale veleman Owon dus ik ben niet sans.c 'was vooral voor de sport en plezier aan de reparer.Mais C is niet ernstig.
Pleasure.
Hi to all.
En nog een ding van de schema's in mijn bezit.
PM3217,PM3240,PM3252,PM3256,PM3262,PM3267,PM3294,PM3295,
PM3305,PM3311,PM3320,PM3335-37,PM3252,PM5324,PM5506,PM5508,
PM5519,PM6670,PM6671,PM6672,PM6673-76......
En nog veel meer RADIO, kleuren-tv, video, enz. ....
Als niet een dienst geen probleem gratos.
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (29%)]
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
ik heb het doc van de pm3260 gehad , en is verkocht met de scope ( ook kapotte caskade ), echter zat er een losse pagina in die ik toen heb gekopierd , en ik heb hem net opgezocht , en het bleek de hoogspanning en de beeldbuis aansturing te zijn , als er interesse is scan ik hem , daar ik vaker hoorde dat in de pm3260 dezelfde hoogspanning zit als in de pm3264 .
dus als iemand het zoekt .... ( het is een a3 en er staat z amplifier , 2kv and c.r.t circuit diagram . de copy is heel goed .
Goodnight re
Sa pot fi m? poate ajuta, nu de ce.
Va multumim anticipat.
goedenavond
Voila ik verwijder alles dat was in een oude Tripler aan het karkas te herstellen.
Ik zal proberen condensatoren en hoog voltage diodes te vinden terwijl lassen en dan ga ik naar de hoge spanning isolator te vinden.
Als zijn vooruitgang Ik wens u goed op de hoogte is een woordspeling.
Nadat ik naar de sync probleem en ook het probleem van de breedte.
Als u suggesties hebt laat het me weten.
Thank you again.
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (72%)]
Hallo Piet,
Er is iemand in enschede die repareet scoops etc etc van philips en indien de schade te groot is slopp hij deze en bewaart de onderdelen.
Interesse laat het me weten op Zie profiel!
Toine.
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (8%)]
Hallo
Hier is zoals beloofd Ik ben me bewust van de voortgang van mijn herstelling Philips oscilloscoop PM 3264.
Alles werkt perfect.
Bijgevoegd een foto van gevatheid multiplier hoge spanning.
Vriendelijke groet en moed met de tijd en geduld kunnen we alles goed doen op elke persoon die geeft je een helpende hand.