buizenversterker op mengpaneel aansluiten

Hallo,

Ik heb een oude philips buizenversterker (waar je normaal speakers op moet aansluiten), maar zou deze als voorversterker willen gebruiken (voor synth en microfoon) en hem op mijn mengpaneel willen aansluiten om op te nemen.

Ik zou van de speakeruitgang een jack kunnen maken en hem zo in mijn mengpaneel steken, maar vermits de versterker vermoedelijk 60 watt is, zal het signaal wellicht veel te hoog zijn voor mijn mengpaneel. Hoe los ik dit op? Door een soort verzwakker? Of toch proberen met een heel laag volume?

Het signaal voor je mengpaneel aftakken op de volume regelaar van je buizenversterker.
De laagohmige 60W uitgang op je mengpaneel aansluiten wordt niets.

Welk type Philips? Zit er geen bandrecorder uitgang op, die kan je ook gebruiken om signaal naar je mengpaneel te voeren?

Het is een El 5342 (waarover op internet niets te vinden is, trekt qua uitzicht op een El 6415, maar dan met 1 kanaal) en heeft als uitgang enkel 2 speakerkabels

Dan wordt het tijd voor wat goed scherpe foto's. Ook van het inwendige.
Wat is de buisbezetting?

Als je de klank wilt behouden (waar het toch om zal gaan..?) zijn de opties een microfoon voor de bijbehorende luidspreker en/of een DI.
Als het geluid een bezwaar is zijn daar een power soak of een dummyload.