CO Balpennen

Zoveel tijd zit er ook weer niet in. Hoogstens één uurtje. Dit is ook een leuk projectje voor mij zelf.

Ik vind het echt een leuk idee! Ik wil wel zo'n ding hebben!

Groeten van VoltVreak (Ja, met een V)

Misschien prototypes showen op de beurs en aanmaken op bestelling?
Dat remt misschien ietsje op de omzet, maar het geeft aanzienlijk minder investeringsrisico.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.

Hebbe hebbe hebbe!

Waarom niet op de beurs vooruitbetalen?

Op 11 januari 2010 21:51:46 schreef pientertje:
Hebbe hebbe hebbe!

Waarom niet op de beurs vooruitbetalen?

Aanbetaling?

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
free_electron

Silicon Member

Op 11 januari 2010 10:13:35 schreef robint91:
Mss nog een sponser achterkant op de lat voor de ADXL345 te laten bestukken.

GEEN onderdelen op de achterkant van de lat !! Als die lat niet vlak kan liggen ben je er geen fluit mee !

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM

ik bedoelde het logo of de naam van de sponsers op de achterkant. Op de silk.

Op 12 januari 2010 00:50:06 schreef free_electron:
[...]

GEEN onderdelen op de achterkant van de lat !! Als die lat niet vlak kan liggen ben je er geen fluit mee !

Dat zeg jij, die van TBP hebben de componenten ook op de onderkant staan, alleen hebben zij op de hoeken en in het midden een weerstandje (of condensator) geplaatst, natuurlijk is het voor zo'n bedrijf spotgoedkoop, als ze geluk hebben moeten ze enkel eens met de borstel langs de machines passeren voor de componenten (maar ik betwijfel of ze dat gedaan hebben, begin die krengen maar eens te sorteren op grootte... :+)

Anoniem

Ik vindt het toch wel 1 van de beste ideeën, zo een meetlat.
ik zou dan wel niet teveel frutsels erop plakken, want die gaan er uiteindelijk toch vanaf.

Theo Dooms: "gezonde nieuwsgierigheid is leerzaam. "

Plakken? Die frutsels worden gesoldeert!

[Bericht gewijzigd door Henry S. op dinsdag 12 januari 2010 19:19:05 (77%)

Klopt:)
maar dat gaat toch los op den duur?

Vallen jouw onderdelen spontaan van je print af?
Dan moet je toch wat beter leren solderen ;)

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!

Nee,
maar een liniaal gebruik je veel en dus kan ie beschadigt raken.
als je dan op iedere hoek een onderdeel hebt, en 1 gaat eraf, heb je dus pech.

en als de onderdelen niet gereflowed zijn, lijkt het me niet zo plausibel dat ze echt stevig zijn.

kleine update:

http://www.on8rth.be/CO_LAT_V3_SCH.pdf
http://www.on8rth.be/CO_LAT_V3_TOP.pdf
http://www.on8rth.be/CO_LAT_V3_BOT.pdf
http://www.on8rth.be/CO_LAT_V3_BOTM.pdf

*LM75 weggedaan. De avr heeft een interne temp sensor.
*4 leds toegevoegd.

-Nauwkeuriger te kunnen aflezen.

code:

SF = 1
Waarden van de LEDS
16 8 4 2 1 1/2 1/4 °

SF = 2
Waarden van de LEDS
32 16 8 4 2 1 1/2 °

SF = 4
Waarden van de LEDS
64 32 16 8 4 2 1 °

-2 Aan de uiteinde van de lat om aan te geven hoe de helling loopt.

[lol-modus]
Voor degene die willen maak ik ook ipv graden radialen.
[/lol-modus]

Nu gaat het een week(of twee) blijven liggen. Na die weken ga ik proberen om een eerste prototype te maken.

Hebbe, hebbe, hebbe!
Ziet er ongeloofelijk gaaf uit.

pa3gws

Golden Member

Ben heel benieuwd naar het resultaat.
En het is een ech HEBBE dingetje.:-)

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

Alleen janmmer dat ik net die digitale waterpas bij de ALDI heb gekocht op 2 januari |:(

Tipje nog: Zou dit op aluminium print te doen zijn?
Dat is steviger. Ik heb nog steeds een lineaaltje van van Reijsen Delft op aluminium frontplaat materiaal. Heel fijn.

Waarom geen schattig 7 seg smd displaytje ter vervanging van die leds, of er gewoon bij? :) 12x15mm, digit is 7mm hoog.
http://be.farnell.com/productimages/farnell/standard/1651415-40.jpg

En misschien nog een header er op zodat je hem als V-meter kan gebruiken.

True story bro!

nop, liniaal beter ik vinde! hebbe!:9~

Waar rook is, is Roel. 5e jaars EE student @TU delft met een uit de hand gelopen buizenhobby!

@Tidak Ada: Het is voor het gadget gehalte. Kan die digitale waterpas worden uitgelezen op de PC? Mijn wel :p

@plantrekker: Ik heb ze ook gezien maar ben voor het meer geeky binair display gegaan. 12x15mm is best groot. Je hebt minstens 3 displays nodig. Het drukt ook de kost niet. + 4 euro. Met dat display kan de gewone "doe het zelver" het ook lezen en dat wil ik niet.
Discriminatie door technologie :p

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!

Hoe zou ik best die ADXL345 solderen?

-kleine via's in de pads en langs onder stoken?
-Hete lucht + soldeer pasta?
-??

Op 12 januari 2010 20:23:36 schreef robint91:
@Tidak Ada: Het is voor het gadget gehalte. Kan die digitale waterpas worden uitgelezen op de PC? Mijn wel :p

Alleen maar jammer dat ik hem toen heb gekocht....

@plantrekker: Ik heb ze ook gezien maar ben voor het meer geeky binair display gegaan. 12x15mm is best groot. Je hebt minstens 3 displays nodig. Het drukt ook de kost niet. + 4 euro. Met dat display kan de gewone "doe het zelver" het ook lezen en dat wil ik niet.
Discriminatie door technologie :p

Er zijn misschien nog van die LED displays voor horloges te krijgen.....
Kan het niet met LCD??