Hallo,
ik heb een oude computer met een oude geluidskaart. Ik heb de pc aangesloten op de versteker, maar ik wil ook nog een koptelefoon aansluiten en het liefst aan de voorkant. Ik heb genoeg van dat gepriegel aan de achterkant van de computer! Hoe kan ik dit het beste doen? Heeft iemand tips?
Alvast bedankt!
Foto posten (of linkje ivm de grootte) van de onderkant van geluidskaart, waarbij je aangeeft waar de uitgang zit.
Verder wat afschermd kabel met twee aders en een jack chassisdeel voor in de PC-front.
(en uiteraard wat soldeerkennis).
Een foto posten wordt nu moeilijk want de kaart zit in de pc die nu aanstaat, maar ik zal het doen.
Maar als ik het goed begrijp soldeer ik (ik heb geoefend met een paar circuits die hier online staan!)een 2-aderige kabel aan de uitgang op de geluidskaart die ik weer koppel aan een jack? (female??/insteek??)-plug. Eigenlijk splits en verleng ik dus de uitgang naar voren. Oke hardstikke bedankt!
Foto volgt!
minijack female en 3 aderig waarvan 1 afscherming.
http://www.n-joymusic.nl/images/abz-NE11210.jpg
[Bericht gewijzigd door S.Oldeerbout op (33%)]
hadv
Just find out what you like and let it kill you
Op 12 januari 2010 22:36:43 schreef Spijker71:
Een foto posten wordt nu moeilijk want de kaart zit in de pc die nu aanstaat, maar ik zal het doen.
Maar als ik het goed begrijp soldeer ik (ik heb geoefend met een paar circuits die hier online staan!)een 2-aderige kabel aan de uitgang op de geluidskaart die ik weer koppel aan een jack? (female??/insteek??)-plug. Eigenlijk splits en verleng ik dus de uitgang naar voren. Oke hardstikke bedankt!Foto volgt!
Yep, in "goed Nederlands" een soort van breakout boardje.
Oke ik heb de foto gemaakt ik hoop dat hij een beetje duidelijk is, zie;
http://www.uploadarchief.net/files/download/onderkant_geluidskaart_1.j…
Mijn vraag is nu, ik zie 5 contactpunten per in/uitgang, welke (3?)van de 5 van de uitgang heb ik nodig?
ik denk dat je het best een verlengkabel kan gebruiken.
Je haalt gewoon een extra metalen afsluiter voor de pci-sloten eruit en je steekt de ene kant van de kabel in de geluidskaart en voor de andere kant maak je een gat in een slot voor een floppydrive ,zo is het netjes opgelost
(ik heb iets soortgelijks gedaan)
Op 13 januari 2010 16:07:27 schreef Spijker71:
Mijn vraag is nu, ik zie 5 contactpunten per in/uitgang, welke (3?)van de 5 van de uitgang heb ik nodig?
De middelste is de massa, de twee groepjes zijn maak en verbreekcontacten van links en rechts.
Als je eerst het chassisdeel aansluit volgens het onderstaande dan kan je de de afscherming op het middelste punt zetten en met wit en rood op de andere puntjes zetten, even uitproberen.
(Tip is links, ring is rechts) Hou wit aan voor links, en rood voor rechts.
Je zet je extra aansluiting wel parallel aan de bestaande, dat heeft invloed op de geluidssterkte via de versterker.
Oke, nu weet ik meer, duidelijker kan niet!
Ik ga het uitproberen en neem het eventuele verlies van geluidssterkte wel op de koop toe. Mocht het hinderlijk zijn, dan wordt dat oplossen de volgende stap!
Ik laat wel even weten of het gelukt is en of het geluidsniveau nog hoorbaar is!
Tnx!
Oke ben ik weer,
het heeft even geduurd voordat ik tijd had gevonden om te beginnen, maar het is gedaan en gelukt! Ik heb het aangesloten en gesoldeerd volgens de aanwijzingen en het was een eitje. Ik heb uiteindelijk de 2 buitenste pinnetjes genomen die waren goed. Het verlies van geluidssterkte aan de uitgang aan de achterzijde van de computer vind ik minimaal, namelijk 1 klikje extra erbij op de versterker. Dus prima te doen.
Bedankt voor alle hulp!
TNX. . .