je mooiste gratis aanwinst

Dit topic is gesloten

Ik zie op de foto twee kaarten uitsteken waar "users guide" op staat. ;)

Wel een fijne meter, ik zie knopjes voor dB(v), dus ook handig voor audio :)

fred101

Golden Member

Mooie meter, en Martin ken ik :-)

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
DOA, NLA,... Ain't war hell?

mijn laatste mooie aanwinst is een fujitsu siemens amilo pi1505 laptopje die anders in de container ging op het werk.

De vorige eigenaar had een iets te bijtend middel op het scherm gebruikt en nu zitten er links- en rechtsonderin het beeld vlekjes (stoort niet), en de hardeschijf leek kapot.

De eigenaar vond dat hij er al genoeg geld in had gestoken aan reparaties (vooral herinstallaties met backup door toedoen van virussen wegens het veelvuldig gebruik van limewire ondanks afraden).

Nu zit mijn oude hardeschijf erin (uit mijn laptop die al ruim een jaar op de sloop ligt wegens een kapot scherm en koelingsproblemen)en hij draait perfect!!

de r&s is een mooie meter , heb er zelf de benchdmm van en werkt veel beter als de philips pm serie die toch wel gedateerd raakt met de kanaalkiestoetsen en rotte fronts .

helaas zit de aanuit knop achterop , dus heb er een werkbankschakelaar bijgemaakt voor de stby apparaten .

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Op 25 januari 2010 20:17:04 schreef Aart:
Ik zie op de foto twee kaarten uitsteken waar "users guide" op staat. ;)

Hehe klopt, maar dat is zeer compact. Een boekie is altijd wel prettig.

Op 25 januari 2010 20:18:21 schreef fred101:
Mooie meter, en Martin ken ik :-)

Hehe, ben jij bij toeval radiozendamateur?
(koorknaapleider van het genootschap de mexicaanse hond en gatekeeper van het buizen-walhalla)
Martin is een ontzettend fijne vent. Ik kom er vaak voor mijn onderdeeltjes, of om wat voor hem te fixen.

Op 25 januari 2010 20:21:25 schreef johansson99:
Mooie meter!
Daar staat ook een datasheet bij:

http://www.helmut-singer.de/fix/she.html

Wow dank je! Ik heb hem al gevonden. =) In het duits natuurlijk, maar dat lukt wel.

En voor die aan/uitknop bouwen we wel wat natuurlijk. ;-) Of even achter het apparaat grijpen, da's ook geen punt als hij gewoon op zijn pootje staat.

Een banaan schillen met een vork is slimmer dan een cactus pellen met een afwaskwast. ©Graafvaag
fred101

Golden Member

Ja ik ben zendamateur en zit net als Martin bij de REC in Culemborg. Ik woon in Waardenburg

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs

4 Stuks Fujitsu-Siemens Scaleoview 17" LCD monitors. Allemaal defect, knipperende powerled.

Open gemaakt en jawel. Allemaal last van bolle elco's van SamXon en CapXon. Morgen even Panasonic's bestellen :)

Anoniem

Mijn mooiste gratis aanwinst: een Marconi radio communications test set 2955. Gratis omdat hij geijkt moest worden en hij afgeschreven was. Voor hobby werk voldoet hij uitstekend. Je kunt er zelfs ATF3 autotelefoons mee testen.

Alweer een tijdje geleden dat ik deze kreeg:
S7-200 PLC met 2 I/O uitbreidingsblokken, en bijbehorende 24V 5A voeding. En een mooie sloopprint met 14 24VAC relais en wat connectoren.

Dit alles kreeg in inclusief kast en bekabeling in men handen gestopt op een werf, de man die dit moest afbreken had geen zin om de kast naar de wagen te slepen :P

Niet direct iets elektronisch of elektrisch (behalve dan de aandrijfmotor), maar het is voor de hobby...

http://www.uploadarchief.net/files/download/bild2374.jpg

http://www.uploadarchief.net/files/download/bild2370.jpg

Mocht er trouwens iemand zijn die hier wat informatie in de vorm van een tekening of dergelijks heeft, mag hij/zij dit altijd laten weten.

Mocht er trouwens iemand zijn die hier wat informatie in de vorm van een tekening of dergelijks heeft, mag hij/zij dit altijd laten weten.

Dan is een type en naam aanduiding natuurlijk wel gewenst, we kunnen natuurlijk niet alle draaibank schema's en tekeningen hier neer zetten, want dan weet je nog niet welke je moet hebben ;)

"Ben nog een N00B, maar dat is al aan het veranderen ;)

dat is leuk om te krijgen zo'n draaibankje het is een model uit de 70s zo te zien maar die zijn erg degelijk gebouwd en gaan jaren mee nog . helaas zijn ze ook erg zwaar en de zolder op via de vlisotrap is dan vrij moeilijk :)

ik hoop dat je werk ( zo te zien ) er ook het vervoer bijdoet als kerstbonus .

@Fredjuhh: daar zit het probleem net, ik vind nergens een nummer op de draaibank... Dus dacht ik misschien zit hier iemand die op het zicht kan vertellen in welke richting ik moet zoeken.

@testman: Met 3 man en een klein hydraulisch kraantje in 2 keer op zijn plaats gekregen...
Hij staat in het atelier van mijn vader, hij gaat hem daar gebruiken om nu en dan eens iets op maat te draaien. Ze zal daar ook blijven staan.

Hoop hem mooi te kunnen opknappen, zit een ROHM klauwplaat bij en een hele set met spanklemmen.
Al eens aan de hendels gedraaid en er zit praktisch geen speling op, dus dat is al mooi meegenomen.

Tom

:9~

Ik zie op de pinole en de tandwielkast toch twee plaatjes, of zijn dat de gegevens van de toeren instelling? Staan er binnen de tandwielkast of in het motorhuis, of zelfs op de motor geen indicaties??

Je noemt het spantangen, geen spanklemmen ;-)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.

zeer prima bankjes. zuinig op zijn, die kwaliteit wordt niet meer gemaakt.
Zo te zien is het best mogelijk dat ed originele motor er niet meer in zit. Controleer dat eerst maar eens, kan nogal verschil maken in hoe je ermee om moet gaan.

Verder heb je er zo te zien ook alles bij om draad te snijden e.d. Gewoon eens kijken naar een algemeen boek(wel een oud exemplaar) en waarschijnlijk zie je gelijk de overeenkomsten, en is het prima over te nemen.

@Tidak: klauwplaat

boven de kabeldoorvoer staat een merkplaatje. (boley??)
op de afscherming links staat de snelheid bij verschillende tantwielen.

edit: Juist Tidak, ik was er even niet bij.. tijd om wat anders te gaan doen.. en spantangen horen inderdaad goed te passen.

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough

@MAH, Ik dacht dat ik op de tweede foto toch een serie spantangen zag liggen (aan de linkerkant). Trouwens in het midden ook, met dat vaste center er in ;)
Spantangen moet je voorzichtig mee zijn: alleen nauw passend materiaal er in. Ze zijn voor preciesiewerk!

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.

Van die spantangen zijn er vrij veel bij, maar ik heb daar nog nooit mee gewerkt.

De vorige eigenaar heeft er inderdaad een eenfase motor ingezet ipv een driefase...
Die lelijke grijze opbouwdoos gaat er trouwens af, komt te zitten waar ik, volgens nog een paar kabelresten, denk dat het origineel zat. Komt ook weer een schakelaar in en beveiliging ipv een opbouw doos...

Van die ijzeren plaatjes staan verschillende tabellen van de snelheden enzo, niets van typenummer.
Het enige wat ik dus tot nog toe weet is dat het een oude Boley is en dat hij door de vorige eigenaar uit Duitsland is gehaald. Op een van de panelen stond de naam "Prym".

Tom

Op 13 december 2009 18:41:21 schreef testman:
ik denk een soort van plc maar erg oud dan , boven de ingangen en onder de uitgangen ( bij de torren ) maar proc's erop en accu's is wel miss apparaatspecifiek .

ik zie geen trafo , is de stotz voor de 230v of de laagspanning ?

het is een ge stotz dus zal het uit de 80s of miss nog uit 90/91 zijn en toen waren er nog geen plc's .

weet je waar het uitkwam ?

Er waren in die tijd wel degelijk al PLC's, de eerste die ik gezien heb (in mijn stage) waren van Klaschka uit Duitsland dat was in in 1979. Dan waren van die 19" 6U rackmounts.

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.

Boley is het merk van de draaibank, en Prym is de tandwielbak fabrikant?? Dat denk ik te vinden op internet ;)

"Ben nog een N00B, maar dat is al aan het veranderen ;)

Ik heb gevonden dat Prym Boley draaibanken aanpaste of iets dergelijks.
Morgen begin ik met het opkuisen ervan, nog eens grondig zoeken naar een of ander nummer.

Tom

help

Golden Member

De laatste gratis aanwinst want de hele lijst wordt een beetje te veel om op te noemen .. :P

Een pot(je) loodvrije soldeerpasta van 500Gr. weliswaar officieel houdbaar tot september vorig jaar maar prima geschikt voor (hobby)gebruik.

ja het word wel een lijstje na een aantal jaren . soldeervet is voor de hobby prima te gebruiken , maar waterleidingen mogen niet meer gesoldeerd worden ivm de diverse vloeimiddelen . voortaan nog alleen knelkoppelingen of perskoppelingen .

heb zelf onlangs nog wat printen uit de kliko gevist van een buurbedrijf wat ging verhuizen .

http://i578.photobucket.com/albums/ss226/zoalshetis/IMG_2099.jpg

het zijn printen uit koffieapparaten van bij de macdonalds die er de l6203 uit hebben liggen .ik heb er al eens een doos meer uitgevist en heb die witte relais ook een lade vol alsook de irlz34 .ook nog een vga touchsreen met windows ce erop wat gewoon werkende is op 5 volt en heeft een netwerkaansluiting en usb erop . dat zit tegenwoordig al in een koffiezetter dus . vandaag ook nog een fluke8100 dc clamp gekregen die wegging vanwege nooit gebruiken .

Anoniem

als iemand een leuk adresje weet zou ik dat wel willen weten.
ik krijg bijna nooit iets gratis.
een keer een groot plasma scherm 30 cm.
en mijn laptop bijna gratis (1 jaar oud, voor 10 euro van mijn opa gekregen)
xbox360 elite gekregen van mij oom.

Dit topic is gesloten