je mooiste gratis aanwinst

Dit topic is gesloten

en heb van de week ook een gps gehad die als probleem een missende adapter had . altijd handig als ik de supermarkt niet kan vinden onder de sneeuw :)

waar rook was, werkt nu iets niet meer
help

Golden Member

Op 11 februari 2010 20:07:11 schreef testman:
ja het word wel een lijstje na een aantal jaren . soldeervet is voor de hobby prima te gebruiken , ...

Soldeervet is iets heel anders al de soldeerpasta war ik het over heb (ook kwa prijsverschil :P).
Soldeerpasta is wat je dmv een stencil op de eilandjes van een print aanbrengt, allemaal smd welteverstaan. vervolgens de componenten met de pick 'n place en dan door de oven heen.

http://www.almit.co.jp/eng/product/img/lfm70_inp.jpg
Wel dat merk alleen een andere uitvoering.

Tidak Ada

Golden Member

Op 31 januari 2010 23:11:53 schreef TomStar:
Van die spantangen zijn er vrij veel bij, maar ik heb daar nog nooit mee gewerkt.

Met spantangen moet je niet frommelen.
Het werkstuk moet er precies inpassen!!

Methode: Of je koopt passend matriaal voor een betreffende spantang, of je draait eerst een stuk pas in je drieklauw, vervangt de drieklauw dan door een passende spantang (maat staat er ergens ingeslagen) en dan kun je heel precies werken.
De spantang past in een conisch opzetstuk, dat in de plaats van je drieklauw komt.
Wat ik niet op de foto's gezien heb is de spaninrichting. Dat is een as met een soort grote kunststof kartel knop, die door de holle as van je pinole gaat en een schroefdraad in het einde heeft, waarmee je de spantang aantrekt en dus je werkstuk inklemt.
Er bestaan ook nog komtangen. Daarin passen grotere diameters. Ze hebben meestal een getrapte binnenkant en buiten op staan de diameters van het materiaal dat er in kan. Tenslotte bestaan er ook spantangen, die op de binenndiameter van een werkstuk aansluiten; meestal ook met getrapte maten.

Zowel de conus als de schroefraad en de spantangen moet je omzichtig behandelen. Ze zijn erg kwetsbaar. Kleine beschadigingen kunnen al sligereing veroorzaken! Bewaar ze voor preciesiewerk en mijdt grofwerk. Laten vallen is funest.

Maak een soort boorhouder van hout of kunststof, waar ze met hun draadzijde in passen. Je houd zo ook goed het overzicht op de maten en ze kunnen minder makkelijk beschadigen.

Ik ben echt jalours :*

Ik heb trouwens gisteren van de kuisvrouw eem computer gekregen. Haar dochter wilde een nieuwe!
Een P-IV meteen 2 GHz processor en een licentie voor WinXP-PRO hoogste versie en Office 2007 de uitgebreidste versie met Access.
Mijn 10 jaar oude systeem begint echt kuren te krijgen en kan geen YouTube filmpjes aan.
Ik moet het geheuegen uitbreiden en misschien een HDD erbij. Dan kan ik weer jaren toe. :)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

@manga: als ik dat zo lees hoef jij volgens mij echt niet te klagen ;)

Quidquid latine dictum sit, altum viditur

zo tidak dan ga je van een pIII naar een pIV dat scheelt al 3 jaar of meer en met 1gb ddr1 geheugen of meer loopt xp er prima op . zit er dan ook een nieuw toetsenbord bij waar de spatie beter van werkt ? :)

ik kreeg vandaag eens warmte op mijn werkplek , daar die verrekte gasheater eindelijk eens aangezet werd ,maar niemand wist dat dat ding werkte omdat hij al 5 jaar stuk was en dat heb ik al gemaakt een jaar geleden ! vandaag de thermostaat eens verhangen ( had er toch geen zin meer in :) )en toen bleek het kreng stuk te zijn dus daarom kwam hij ook niet goed in .

heb net met m'n touchscreen gespeeld en het blijkt een soort pda te zijn , te besturen via usb en via netwerk kan ik hem ook zien .
er staat ce 5 op en er kan ook een sdkaart in

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Tidak Ada

Golden Member

Ik zal je m'n oude toetsenbord sturen voor de hoofdletters >:)

Overigens ga ik van P-II (1GB) naar P-IV (½GB, maar dat wordt 2GB),
altijd nog minder dan de 4GB met dual-Xeon op m'n grafische machine :P

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
fred101

Golden Member

Dan is dit vast wat voor hem: http://www.schrijf.be/blog/wp-content/uploads/2008/05/belgischtoetsenbord.jpg Bron: www.schrijf.be Het heet een Belgisch toetsenbord :-)

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

belgisch toetsenbord is toch AZERTYuiopqsdfghjklmwxcvbn

fred101

Golden Member

Waals misschien ?

ehh, het gaat niet om de indeling, dit toetsenbord heeft aparte hoofd en kleine letters. (dacht dat dat wel op zou vallen maar gezien de reacties twijfel ik nu ;-) )

[Bericht gewijzigd door fred101 op vrijdag 12 februari 2010 20:14:16 (83%)

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

DIe layout is een Dvorak layout, in wallonie zullen ze mijn inziens niet anders doen dan in de rest van Belgie?

maartenbakker

Golden Member

Dat is zeker geen Dvorak layout. Misschien een zetmachine gezien de 2 kasten? Gezien de cedille vermoed ik wel dat het iets Fransigs is.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op vrijdag 12 februari 2010 20:39:46 (28%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Yep, een oude Ludlow (?). Boven- en onderkast, klopt precies.

/off topic
@Testman, gebruik alsjeblieft eens wat hoofdletters! Aan het begin van een zin en bij een (merk) naam, dat zou, in ieder geval voor mij, je posts een stuk gemakkelijker leesbaar maken!

of iets meer leestekens. ik gebruik ook zo goed als nooit hoofdletters, maar leestekens maken het toch een stuk lekkerder lezen. kijk bijv. eens naar deze zin:

zo tidak dan ga je van een pIII naar een pIV dat scheelt al 3 jaar of meer en met 1gb ddr1 geheugen of meer loopt xp er prima op

zo tidak, dan ga je van een pIII naar een pIV, dat scheelt al 3 jaar of meer en met 1gb ddr1 geheugen of meer loopt xp er prima op.

Quidquid latine dictum sit, altum viditur

Op 12 februari 2010 20:04:34 schreef fred101:
Waals misschien ?

Zou waals kunnen zijn: B H V ligt naast elkaar (Brussel - Halle - Vilvoorde)

- - big bang - -

Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten
Tidak Ada

Golden Member

Op 12 februari 2010 22:19:26 schreef danielbakker: [...]

zo tidak, dan ga je van een pIII naar een pIV, dat scheelt al 3 jaar of meer en met 1gb ddr1 geheugen of meer loopt xp er prima op.

[...]

@DB: Er moet nog een komma bij......

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

grappig dat diegene die mij dat verwijten zelf veel meer tikfouten maken , en ik kan daar ook uitkomen .

of iets meer leestekens. ik gebruik ook zo goed als nooit hoofdletters, maar leestekens maken het toch een stuk lekkerder lezen. kijk bijv. eens naar deze zin:

nee, deze zin klopt ook helemaal . maar ik ben het wel eens met het eeuwige hoofdletter geneuzel .

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Volgens mij is een waals toetsenbord Qwerty.

Anoniem

qwerty is engels volgens mij

Off topic maar probeer het toch:

ik ZOEK nog een potmeter van Moeller type R1K. (1kOhm, gat 22mm IP67)

Wil deze voor een kinderdraaimolen besturing gaan gebruiken. Alle andere componenten heb ik al. (Kast frequentieregelaar, safetyrelay, motorcontactoren etc., en alles voor niets)

Wia kan mij hier aan helpen?????

Gr. benthouse

fred101

Golden Member

Die kinderdraaimolen is je mooiste gratis aanwinst of hoop je straks die potmeter als mooiste gratis aanwinst te tonen ;-)

On topic: ik heb een TEK465 erbij. Echt gratis was het niet want het was een ruil tegen een goede philips 10MHz scoop en die heb ik wel ooit gekocht maar ik kreeg ook twee philips probes. Een tv probe en een miniprobe tot 200MHz. Die tv probe is een wonderlijk ding met diverse bnc kabeltjes aan het kastje. Ze zitten in mooie leren doosjs met alle accesoires erbij. Leuk voor mijn verzameling.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

Ik ga straks een Philips voorversterker ophalen, dan is dat opzich niet iets om blij mee te zijn maar dit is nog een echte Eindhovense Philips, 4 mooie EL83 buizen erin.
Met als doel hem een betere behuizing te bieden, ik probeer zsm een foto te plaatsen

Henry S.

Moderator

Op 13 februari 2010 09:47:30 schreef benthouse:
Off topic maar probeer het toch:

ik ZOEK nog een potmeter van Moeller type R1K. (1kOhm, gat 22mm IP67)

http://www.circuitsonline.net/aanbod/ en een waarschuwing wegens topickaap.

@testman: Je posts zijn 9 van de 10 keer niet te lezen.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

@tidak: neenee, voor en mag geen komma ;) dan krijg ik ruzie met m'n nederlands docent...

ontopic: laatst nog een leuke gehad, een oud-philips medewerker die nog wat gereedschap op zolder had liggen. een mooie tafelmultimeter (met nixie's!), compleet met handleidingen en alles erop en eran, een mooie antistatische mat met accesoires, nog nieuw in het plastic.

Quidquid latine dictum sit, altum viditur
Turbokeu

Golden Member

@danielbakker: PM2421 of PM2422?

Als het een PM2422 is ben ik tenzeerste geïnteresseerd in een scan of kopie van de handleidingen.

I love watching conspiracy theorists use the airtight logic of the argument from incredulity: "Well I don't understand how it works so it can't be real!!!"

Dit topic is gesloten