SparkyGSX
Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken
Je kunt gewoon een PIC nemen in plaats van een AVR, en het ombouwen van de code zou niet al te moeilijk moeten zijn.
De analoge versie kan dus wel met een 3W powerled, als je voor de linker transistor maar een type neemt in een TO220 behuizing, met een klein koelblokje. Het is niet erg efficiënt, en je moet de warmte wel kwijt kunnen, maar ik denk dat dat voor jouw toepassing niet zoveel uitmaakt.
Overigens is 3W erg veel hoor, daar kun je op vol vermogen niet recht in kijken.
Had het even druk maar vandaag weer verder.
weet je zeker dat het de linker transistor (PNP) is die ik voor een TO220 moet vervangen?
Ik ben een leek maar het lijkt er mij op dat de rechter (NPN) transistor de stroom aan de LED moet geven en die zou dan toch voor een zwaardere moeten worden vervangen?
is overigens een BD241C oke?

het geheel zou er dus zou uit moeten zien?
[Bericht gewijzigd door rudiman op (10%)]
SparkyGSX
Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken
Links, rechts... blijf moeilijk...
Je hebt helemaal gelijk, de rechter (NPN) transistor moet je vervangen door een type dat beter gekoeld kan worden.
Een BC241C lijkt me goed. Ik denk dat je de schakeling dan wel met 9V of zo moet voeden, aangezien je 1.4V verliest over die transistor, en over de powerled ook wat meer dan over een gewone LED.
Lucky Luke
Eluke.nl | handgetypt | I'm a poor, lonesome cowboy, with a long, long way to go.
nou, ik heb even op de freesbank een printje gefreesd, en wat denk je?
Hij werkt
normaal gesproken als ik iets bouw met electronica dan bromt het of rookt het .. en soms beide 
De led blijft wel lang na gloeien, en fade behoorlijk traag. De transistor BC241 word niet warm. Dus denk dat een koelplaatje niet nodig is. Voed de print nu met een 9 volts batterij.
Zou de power led ook voor een ledstrip kunnen vervangen of trekt dat nog veel meer?