fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
Ik heb een philips pm9352 miniprobe. Deze heeft een +24 en -24V (en gnd neem ik aan) voeding nodig. Ik wil deze probes op mijn scopes gebruiken maar ik heb geen philips met die aansluiting. Nu wil ik er niet zomaar spanning op zetten dus mijn vraag is of iemand weet wat de pinbezetting van de connector is (ik heb toevallig een oude philips plugin met deze connectors dus die kan ik misschien gebruiken)
Plaatje:
http://www.hamforum.nl/viewtopic.php?f=81&t=1286
Fred, Ik heb ook zo'n probe (en een scoop met probe power). Ik zal even in het manual de aansluiting van "probe power" opsnorren. Mijn scoopje is trouwens een beetje ziek
. Twee signaaltjes op het scherm terwijl B-input naar GND staat geschakeld. Beetje kloppen op de kast lost het probleem op. Duidelijk probleem van slechte connectoren. (maar ja, ik heb 'm ook maar gekregen
)
In het manual staat geen foto of tekening van de probepower aansluiting, wel een schema. + en - 24 V wordt afgeleidt van interne spanningen. Elke sym. 24 volt voeding zal het wel doen.
Ik heb even gemeten op de aansluiting. Jouw plugjes zijn spiegelbeeld tenzij van de soldeerzijde bekeken (logisch, hé).

fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
Bedankt Mans, dat is een handig plaatje zo. Dat gaat wel lukken, ik heb een tijdje geleden al een symetrische voeding gemaakt.
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Ziet er uit als een LEMO® plug. Dure jongens. Heb jij die maat in je bakje, fred? Anders kijk ik wel even. Ik heb een paar kleine liggen.
Heb 'zat' chassisdelen voor 9 mm gat en een compleet setje van plug en chassisdeel van 7 mm
[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op (25%)]
fred101
Golden Member
Ik heb nog een pm3370 plugin liggen met, ik neem aan, twee van die sockets erin(in de garage ergens) Alleen de bijbehorende scoop niet meer en in het scoopmanual staat niets over de plugin. Het schijnen 200MHz active probes te zijn. Mijn probes hebben een soort metaal plugje. Ik ga morgen die plugin wel eens zoeken.
Wat is het voordeel van zo'n ding. Zo hoog is de ingangsimpedantie nu ook weer niet.
[Bericht gewijzigd door fred101 op (13%)]
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Ik denk dat er een correctieversterker in zit (50Ω ?) om de gevoeligheid in het hoogfrekwente gebied gelijk te houden. Wat is het nummer van de probe?
Vaak zjn die probes universeel voor de reeks....
[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op (25%)]
fred101
Golden Member
fred101
Golden Member
Bedankt voor de hulp, ik heb de plugin gevonden. Ze in een kastje geduwd met een draad en 3 bananen voor in de voeding en de probe doet het. Weer een handig meetding erbij.
Waarom bouw je niet meteen een klein voedinkje erbij (7824 en 7924) in plaats van 3 bananen. Het gaat altijd goed, tot je een keer gehaast de boel wilt aansluiten en gegarandeerd +24 en -24 omdraait 
Zet in ieder geval twee diodes in sper over de + en - naar massa. Scheelt weer een probe 
fred101
Golden Member
Dat zat ik ook net te bedenken. Omdraaien zal niet snel gebeuren want de stekkers hebben de zelfde kleur als de voedingbussen. Een kijken of ik nog een klein trafotje heb.
[Bericht gewijzigd door fred101 op (15%)]