hoi hoi allen

ik wil (bijvoorbeeld) een lm4780 aanstuuren maar kom er niet uit hoeveel stroom het gebeuren gaat slurpen uit mijn ringkern
kan ik gewoon het wattage in warmte en output bij elkaar optellen en dan deelen door mijn voedingsspanning of is er een simplere manier voor

alvast bedankt,

Idd het totale vermogen delen door de voedingsspanning, maar je vergeet de factoren tussen wissel- en gelijkstroom en spanning.

oh ja dus watt omgezet in hitte + de watt als output gedeeld door gelijkgerichte spanning maal 1,41 toch?

of zit ik er weer naast?

Doe eens een voorbeeldje, dan snap ik wat jij bedoelt.

65 watt (in warmte)
+
120 watt (in output)
=185 watt totaal

35 volt na gellijkrichting en consatoren

185/35 = 5.2

5.2*1.41=7.45 ampere?

V (Peak) D.C. = 1.41 X Sec. V A.C.
V (Avg) D.C. = 0.90 X Sec. V A.C.
I D.C. = 0.62 X Sec. I A.C.

5.2 / 0.62 = 8.38

Er is ergens een blad met die formules ik heb die al ooit eens gedownload maar weet niet meer van waar.
EDIT
Henry is me net voor.

Voedings trafo moet voldoen amperes kunnen leveren,Voor een LM3886T word 160VA geadviseerd,dus voor deze,die 2 x een LM3886T is in een behuizing dus een 300VA trafo gebruiken.
Gewoon goed en groot koelprofiel erop,al dan niet actief gekoelt.Dingen hebben een interne thermische beveiliging.
Niet over de voedingsspannig heengaan,want dan branden ze spectaculair uit,en blaas je de aangesloten speaker in een keer mee op.