heb het filempie van mijn versie af... 40 seconde DivX op http://130.161.129.119/rgbled.avi (1.4 meg)

remco

Op 13 april 2003 20:25:42 schreef remco hosman:
als je dit idee combineert met de DTMF-generator appnote word het nog mooier :) daar zit een echte sinus tabel in.... moet ik mischien maar eens gaan doen als ik weer wat wakkerder ben

remco

Waar heb jij die DTMF app notes vandaan? ik kan ze niet vinden. Zijn dez voor AVR?

ik gebruik gewoon een pic controller hiervoor
alleen wil de software aanpassen maar heb dr geen kaas van gegeten helaas

gebruik nog 3 luxeon star 1 watt leds met me controller
die uit eindelijk via de compoort gestuurt moet gaan worden

ik wil dus dolgraag benadski's code gebruiken maar euhm zit met een probleempje

dit is de code

[MOD edit] Dit slaat natuurlijk nergens op. Post gewoon even de link naar de code ipv de hele meut hier te posten. ;)

ik gebruik een ATmega32 en wil graag poort A van pin 4 tot en met pin 7 aansturen, ik heb er maar 3 nodig dus tot en met pin6 ik weet niet waarom het programma niet werkt, ik krijg geen errors enz... en niets op de uitgang dus ik heb echt geen id. kathode van de leds hangt aan de VCC (+5V)

bedankt

need help :p

[Bericht gewijzigd door Bastiaan op ]

twerkt nog steeds niet:(
kheb ook al op C poorten geprobeert van 0 tot 3 maar ook daar geen resultaat. bij het assembleren moet je de hex output file bij avr studio toch op generic zetten hé? of op intel?
anyway geen van beide werkt :(

zou iemand z`n pic voor me kunnen programmeren.
heb geen programmer namelijk
(heb ook geen zin om te bouwen)

Op 9 mei 2004 15:11:37 schreef tweetyoost:
ik wil dus dolgraag benadski's code gebruiken maar euhm zit met een probleempje

dit is de code

[...]

ik gebruik een ATmega32 en wil graag poort A van pin 4 tot en met pin 7 aansturen, ik heb er maar 3 nodig dus tot en met pin6 ik weet niet waarom het programma niet werkt, ik krijg geen errors enz... en niets op de uitgang dus ik heb echt geen id. kathode van de leds hangt aan de VCC (+5V)

bedankt

need help :p

Ik ga eens ff nadenken voor je. Echter zie ik wel meteen al een foutje. Als je de common kathode aan de 5V hangt moet er op de anodes een hogere spanning komen te staan. Dat levert de AVR niet dus brandt er ook geen LED.

Probeer het eens met de kathode aan de GND. Dat zou wel moeten werken. Gebruik wel weerstandjes van minimaal 470 ohm voor de anodes, dan gaan de AVR en de LED niet kapot.

Ik weet dat de mega's niet goed werken met de code, maar waar dat nou aan ligt... Geen idee. Ik ga ff de datasheet doorspitten.

EDIT: Waarom gebruik je eigenlijk een mega32, wel erg zonde... Ruilen tegen een werkende tiny 15L met snelheidsregeling? :D

arne, mail me ff als je een geprogde AVR wilt hebben!

hmm ik vind echt de fout niet

iemand een id?