Peter1
To do or not to do, that's the question.
Beste allemaal,
Ik heb een Ariston LI672A vaatwas machine.
Na het starten van de machine springt de machine na een tijdje in een error code met knipperende ledjes waarmee bij normaal gebruik het programma mee wordt geselecteerd. De machine komt niet zover dat deze gaat sproeien en draaien.
Via Google en de Ariston site is geen service manual te vinden.
Dit zijn de knipperende LEDS als X aangeduid:
O O O X X O O X X
De uiterst rechtse twee knipperende LEDS zijn van het zout het glans spoel middel.
Voordat ik enthousiast deze inbouw machine ga open maken, ben ik in eerste instantie zeer nieuwsgierig naar deze error code en beter nog naar een service manual en/of schema.
Mijn eerste indruk is dat er van Ariston zeer weinig op internet te vinden is. Hopelijk biedt dit forum met de grote hoeveelheid betrokkenen meer mogelijkheden.
Peter Stigter
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
het kan een lekkage zijn onderin de lekbak , en loopt de hoofdpomp ook ? dus gaat hij wel wassen eer hij hangt ?
Peter1
To do or not to do, that's the question.
Dat klinkt wel als een serieuze mogelijkheid.
Er staat nog water onderin het afvoer filter, dat is bij het laatste keer gebruik dus niet volledig weggepompt.
Hij begint inderdaad niet met wassen.
Een minuutje na het aanzetten geeft hij nog wel het gebruikelijke piepje maar gaat kort daarna in de error melding.
Zit er bijvoorbeeld een vlotter met switch ergens onderin waarop die nu niet verder gaat in z'n programma?
Peter
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
er zit een vlotter in idd , maar de storing kan ook komen doordat hij het afvoerwater niet tijdig weg kan pompen . er staat een tijd voor om dat te doen en binnen dec eerste 15 minuten gaat de machine een voorspoel doen en dan pas verwarmen en lang wassen . dit kan komen door een verstopte slang of pompschoep die vastzit door een stukje glas of appelsteeltje . een lekkage kan ook maar dan gaat hij over het algemeen bij herstarten van het programma al meteen in storing zonder iets te doen .
Als je de vaatwasser reset en opnieuw start begint hij dan wel met afpompen?
Desnoods even wat water bijvullen op dit goed te kunnen constateren.
[Bericht gewijzigd door S.Oldeerbout op (32%)]
Onderin het afvoerfilter blijft meestal wel een beetje water staan hoor, kurkdroog wordt dat nooit. Je moet eerder kijken in de bodem van het toestel, onder de kuip dus. Dat vraagt wat vijswerk.