Beste Allemaal,
Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen?
Ik heb afgelopen zaterdag een tuinfeest gegeven voor vrienden en familie. Daarvoor had ik leuk via marktplaats een mixertje gekocht leek een prima ding. na omschakeling van een knop op het paneel eerst rook? jammer van het paneel. Erger is dat ik geen of heel weinig geluid heb op de rechter speaker via de denon avr 2801 zowel op a als b als ik hem overswitch naar tuner werkt het wel? Heeft iemand een idee wat dit kan zijn. een vriend van mij had het over de eindtrap? maar tuner werkt wel, das raar of niet. Glasvezelkabel heb ik nog niet geprobeerd. alle andere kanalen werkt het dus niet (analoog) Ik hoop iets van jullie te horen.
Alvast bedankt.
Groetjes Jeroen Bentvelzen
Leuke mixer he!
Baal als een stekker!
Wat kost zoon grap?
Of wordt dat shoppen voor een andere?
Gr Jeroen
Ligt eraan. Sommige ingangs IC's zijn niet zo duur, andere weer wel.
Als het alleen het ingangs-IC is, dan is het best nog wel te herstellen.
Hoi Thanks,
Dan zal ik maar wegbrengen.
Waarschijnlijk kunnen ze dat zo doormeten of niet?
Denon ics zullen wel weer duur zijn.
Ik vind het trouwens wel raar, de versterker is op alle punten beveiligd! en was goed aangesloten op de mixer. Had hem wel per abuis op cd aangesloten ipv aux maar dat moet toch niets uitmaken!
en er is geen eens een zekering uit. dat had ik gehoopt!!!!
Gr Jeroen
waarschijnlijk heeft het mengpaneel de ingang van de denon ook mee gerookt.
Vaak maken fabriekanten gebruik van ic's van een ander fabriekant dat is goedkoper dan het zelf onwikkelen van zo'n ding.
Die chips kosten een euro of 10 voor de hobbyist. Ik heb er een aantal gerepareerd. Het kan zijn dat je geluk hebt en dat alleen (een van) de voedingsweerstandjes van het IC de geest hebben gegeven.