hoi
mijn examens zijn gedaan en ik moet volgende week samen met mijn partner een elektrotechnisch project presenteren dus ik ga dat nu in mekaar zetten ik heb gekozen voor circuit bending http://www.anti-theory.com/soundart/circuitbend/
ik gebruik een radio op batterijen maar het enige geluid dat ik eruit krijg is ofwel een radiozender ruis of een pieptoon kan iemand me misschien een foto sturen waar ik moet benden voor goede resultaten of kan ik beter wat anders gebruiken
Ik snap niet waarom dat circuit bending hier zo vaak langs komt. Het is altijd meer een kwestie van geluk dan dat het iets met elektronica te maken heeft.
Zoek eens uit hoe een superheterodyne ontvanger werkt, en kijk dan eens of je er meer dan een fluit uit kan halen. Ik zie mogelijkheden voor 'n theremin.
Blijf van de MF trafootjes af, als je daar aan draait kan je dingen enkel verpesten als je geen verstand hebt van radio's.
[Bericht gewijzigd door Ledlover op (17%)]
sammartini
Er zijn 10 soorten mensen; zij die binaire logica begrijpen en zij die er niets van begrijpen.
Waar blijven ze toch de nonsens halen ?
"Je hoeft er niet eens elektronica voor te kennen"
Dan IS het ook geen elektronica.
ah ja ik dacht nog even een plaatje posten van de radio die ik gebruik http://www.toolsandmusic.de/images/produktbilder/ETT/863-075.jpg deze is het niet helemaal maar lijkt er hard op de mijne is rood maar de knopjes staan hetzelfde
Ik snap niet waarom dat circuit bending hier zo vaak langs komt.
ik heb voor dit project gekozen omdat 2 jaar geleden iemand dat ook heeft gedaan en die had heel hoge punten voor de geinvesteerde moeite ook heb ik niet zo veel tijd meer want volgende week maandag moet het klaar zijn
wat is een theremin en hoe kan ik maken
(Z)weetvoetje
Hogepriester in het genootschap der mexicaanse hond. // // Aan 2% van de mensen is 50% van het bezit ; 1% van het bezit is aan 50% van de mensen.
Op 20 juni 2010 22:58:30 schreef The_Administrator:
ik heb voor dit project gekozen omdat 2 jaar geleden iemand dat ook heeft gedaan en die had heel hoge punten voor de geinvesteerde moeite ook heb ik niet zo veel tijd meer want volgende week maandag moet het klaar zijn
Ja, die andere gast had er in ieder geval wel tijd en moeite in gestoken, jij niet, jij begint al veel te laat. Je kunt dus net zo goed een echt projectje doen. FM-bug, theremin, of wat anders leuks.
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Circuit bending heeft opzich weinig met electronica of electrotechniek te maken. Voor geinvesteerde moeite kan je kennelijk punten krijgen, maar dat lukt op zulke korte termijn niet. Je kan dan beter gaan voor iets dat echt werkt en je ook kan onderbouwen of uitleggen. Een Theremin of een FM-bug hebben allebei met radiotechniek te maken en zijn vast nog wel haalbaar.
Overigens klopt het wel dat je uit een dergelijke radio weinig anders gaat krijgen dan ruis of een zender of eventueel stilte. Feitelijk heb je al geluk dat je er een piep uit kon toveren, maar daar heb je geen radio voor nodig, dat kan ook met een simpel versterkertrapje al.
Het lijkt me dat je meer kans op succes hebt, als je een thesis schrijft over de verschillende geluiden en lichtverschijnselen waarmee componenten ontploffen als je ze op het lichtnet aansluit.
Je kunt dan ook nauwkeuriger aangeven wat je doet, zodat de resultaten herhaalbaar zullen blijken te zien - een éérste vereiste voor wetenschappelijk werk.
ik doe Xios industrieel ingenieur uranium
Frederick E. Terman:
Het lijkt me dat je meer kans op succes hebt, als je een thesis schrijft over de verschillende geluiden en lichtverschijnselen waarmee componenten ontploffen als je ze op het lichtnet aansluit.
ja dat lijkt me wel grappig maar ik weet niet of ze dat goed vinden een ingenieur moet toch dingen maken en niet stuk ik ga het eens vragen want ik heb dat circuit bending opgegeven het lukte echt totaal niet ik heb toen de radio niet ging een elektrische toverfluit proberen te circuit benden maar die doet nu niets meer dus ook niet goed het is veel moeilijker dan ze dat laten lijken vind ik
ik heb ook nog eens gekeken in andere projecten van de vorige jaren en iemand heeft dit nagemaakt volgens zijn bronnen
http://www.bwgen.com/magicjim/ dat tweede bouwplan werkt dat goed want dat lijkt me neig wat zie je als je dat gebruikt
Jim Cramers: Leer eens quoten, maakt je posts een stuk leesbaarder....
Theremin is wel leuk en als je beetje muzikaal bent kun je misschien nog hoog scoren 
Dat circuit-bending, wat een gepruts :-/
Dat deed iedere electronicus vroeger, met z`n eerste radio.
Lekker open schroeven en erin pooken met vingers, draadjes of schroevendraaier.
Inderdaad, piep, kraak en brom geluiden zijn prima mogenlijk.
Tot je toevallig ergens echt een foute verbinding maakte, en de zaak in rook opging.
Spielerei van een 5 jarige.
Grz,
Max
Op 21 juni 2010 22:39:55 schreef Jim Cramers:
En je kon niet iets nuttigs bedenken... manager dan maar?
Ik dacht dat XIOS een goede school was? (Ik ben van plan daar ook te gaan na het zesde middelbaar, 'k zit nu in het derde).
Ofwel ligt het aan jou natuurlijk...
ja dat lijkt me wel grappig maar ik weet niet of ze dat goed vinden een ingenieur moet toch dingen maken en niet stuk ik ga het eens vragen
Denk je nu echt dat dat serieus was? Maar als ik jou was zou ik het inderdaad eens vragen.
Jochem
If you want to succeed, double your failure rate.
ik doe Xios industrieel ingenieur
Wat een blamage.
ja dat lijkt me wel grappig maar ik weet niet of ze dat goed vinden een ingenieur moet toch dingen maken en niet stuk
Dan valt het circuit-benden ook af lijkt me. Je 'maakt' (ontwerpt?) erg weinig op deze manier.
High-Voltage
Het probleem bij een maatschappelijke samenleving is dat je geen "normale" uitzondering kan zijn...
Op 20 juni 2010 22:58:30 schreef Jim Cramers:
Dat wordt je jaar over doen...
Doe het ineens twee keer over, want zo iemand is de naam ingenieur niet waard. Maar ach, dat is waar de Xios ook voor bekend staat, papiertjes afleveren aan onbekwame mensen.
Staatsschool 
(Z)weetvoetje
Hogepriester in het genootschap der mexicaanse hond. // // Aan 2% van de mensen is 50% van het bezit ; 1% van het bezit is aan 50% van de mensen.
Industrieel ingenieur... Denk je dat je er straks mee weg kunt komen als je straks een industriele hoogspannings-instalatie bouwt met behulp van enkele LSCBs (Large scale circuit bends)? Vooral het experimentele karakter van 10kV in combinatie met enkele duizenden scanontvangertjes zal mooie beelden opleveren.
Alsjeblieft, BOUW IETS! Maar ga niet zitten prutsen.
dawmast
Zorg dat je er bij komt, bij de Marine. Sympathisant van de Koninklijke Marine. Luistert graag naar militaire muziek.
Met circuitbending leer je niets over de elektronica en kun je doe boel alleen maar in de vernieling helpen!
ok ik ben bezig met het maken van een usb toetsenbord verlichting volgens deze uitleg http://www.youtube.com/watch?v=Nk7no7DOKwg ik wil de batterij vervangen door een usb kabel maar hier zitten 4 draadjes in zie ik op internet staat niet welke kleuren ik moet gebruiken er is rood wit groen en zwart dus ik denk geen probleem ik probeer alle mogelijkheden en enkel zwart en rood doet iets dan flitst bij het aanzetten van de schakelaar de lamp en er komt op de computer dat er een fout is opgetreden wat moet ik doen dat ze blijft branden
ja, de componenten eens goed bekijken hé
je hebt waarschijnlijk een wisselstroomlampje en voor usb moet je gelijkstroomlampjes hebben. een wisselstroomlampje kan maar 1 keer branden op gelijkspanning en wacht dan op het negatieve deel van de sinus hé.
burgerlijk ingenieur, jonges toch, wat laten ze hier nu weer los
(Z)weetvoetje
Moet ik hier nu nog serieus op reageren?
Zou je (om mijn sympathie te winnen) eens kunnen uitleggen wat je wél geleerd hebt afgelopen jaar?
Nu weet ik waar onze engineer zijn opleiding heeft gedaan !
Dat is er zo een van ; "TO220 is ALTIJD een transistor" ...
[Bericht gewijzigd door Dominic op (34%)]
het probleem is van de baan op mijn oude laptop werkt het wel daar werkt het lampje prima op dus ik neem gewoon die mee om te presenteren morgen ik zal nog laten weten hoe het ging nu ga ik eerst nog een paper schrijven